• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
0

پیش بینی بورس فردا 22 تیر 1403 / رشد بیش از 15 هزار واحدی شاخص کل پس از اولین مناظره جنجالی

  • کد خبر : 41142
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
پیش بینی بورس فردا 22 تیر 1403 / رشد بیش از 15 هزار واحدی شاخص کل پس از اولین مناظره جنجالی

شب گذشته اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای دور دوم انتخابات برگزار شد. در این سناریوها، برنامه های سیاسی و اقتصادی هر دو نامزد به دور از حضور کاندیداهای پنهان به وضوح مشخص شده بود. همچنین با اضافه شدن افراد و چهره های اقتصادی و سیاسی به ستادهای انتخاباتی دو طرف، اهالی بازار سرمایه وضعیت بازار را برای پس از مشخص شدن نتایج انتخابات 24 تیرماه برنامه ریزی کرده اند. همینطور نتیجه اولین مذاکره برای بازار سرمایه رشد بیش از 15 هزار واحدی شاخص کل بود.

اخبار اقتصادی، پس از برگزاری اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی، شاخص کل با واکنش مثبت به این مناظره بیش از 15 هزار واحد افت روز یکشنبه را احیا کرد. در این میان، الحاق شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی به ستادهای انتخاباتی و حمایت چند تن از اقتصاددانان، درک روشنی از وضعیت واقعی و چهره هر نامزد را ممکن ساخت.

اخبار اقتصادی، موسی غنی نژاد، اقتصاددان لیبرال ایرانی گفت: در دور اول رای نیاوردم اما در دور دوم شرایط تغییر کرده است و باید با تفکر آخرالزمانی و تمدن ستیز که می خواهد ایران را تبدیل به کشور کند، مقابله کند. آزمایشگاهی برای ماجراهای خطرناک

در عین حال، علی طیب نیا – وزیر سابق اقتصاد – مشاور اقتصادی مسعود بزیکیان شده است و چهره هایی مانند محمدعلی دهقان دهنوی – رئیس سابق سازمان بورس – نیز از مسعود بزیکیان حمایت کرده اند که اهمیت زیادی برای او دارد. افراد حاضر در بازار سرمایه این در حالی است که بازار امروز با افزایش بیش از 15 هزار واحدی توانست بخشی از افت روز یکشنبه را جبران کند و امید به رشد بازار سرمایه در معاملات و در نقشه بازار سرمایه دیده شد.

اخبار مرتبط

پنج اقتصاددان: انتخابات 15 جولای برای بیان خواسته ها نیست، بلکه برای اعلام خواسته های ناخواسته است.

داود سوری، محمد طبیبیان، موسی غنی نژاد، فرهاد نیلی و مسعود نیلی پنج اقتصاددانی هستند که به تحلیل انتخابات 17 تیر پرداختند و در بیانیه ای به بیان دیدگاه های خود درباره انتخابات 24 تیر پرداختند.

در بازار فعلی، گروه فلزات اساسی و گروه شیمیایی در رتبه نخست از نظر ارزش بازار قرار داشتند که نشان می‌دهد بازار به سمت شرکت‌های صادرات محور حرکت می‌کند و گروه خودرو در رتبه سوم قرار دارد. ارزش معاملات در گروه فلزات اساسی در بازار فعلی به بیش از 161 میلیارد تومان و در گروه شیمیایی به 128 میلیارد تومان می رسد که البته همچنان برخی ریسک را در مواجهه با اخبار و اتفاقات نمی پذیرند. مهم (سیاسی). اقتصادی) و تا روز اعلام نتایج دور دوم انتخابات صبور باشند و خرید نکنند. این را می توان در ارزش معاملاتی گروه های بازار سرمایه و همچنین در کل ارزش معاملاتی آن مشاهده کرد. امروز.

محمدرضا پورابحیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: کالاهای انحصاری، خدمات دولتی و یارانه‌های ارز ترجیحی در قیمت‌های دستوری گنجانده شده و به غیر از این گروه کالاها، دولت حق ندارد در مورد قیمت های اجباری هر گونه اقدامی انجام دهید.

پورابحیمی تاکید کرد: دولت جدید باید طبق قانون برنامه هفتم قیمت های دستوری را حذف کند. چرا که حذف قیمت گذاری دستوری یکی از مفاد مهمی است که با توجه به اخلال در فعالیت های اقتصادی به ویژه بازار سرمایه در برنامه هفتم لحاظ شده است و این موضوع چالش جدی نظام اقتصادی کشور را مرتفع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، محسن تفرشی رئیس اداره شکایات بازار و تشکل های خود انتظام سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: اعضای هیات مدیره، سهامداران عمده و مدیران یک کارگزار سوء استفاده از کدهای معاملاتی. از دیگران برای دستکاری نمادی از سرمایه خارج از بورس شرکت کردند، آنها توسط دادگاه به مجازات سختی محکوم شدند.

اما علاوه بر اخبار مختلف مبنی بر فروش خودرو توسط شرکت های داخلی، ایران خودرو در روزهای اخیر اعلام کرد که تولید پژو پارس به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات تاریخ خودرو کشور به پایان رسیده و این خودروی محبوب راهی بازارهای جهانی شده است. موزه . در نهایت سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که 31 خرداد 1403 آخرین مهلت بازنشستگی پژو پارس است و این بار خودروهای ایران با بازنشستگی این خودرو در موعد مقرر موافقت کردند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز با بیش از 15 هزار واحد افزایش به کار خود پایان داد و اخبار و حواشی بحث و گفتگوی چهره های مطرح اقتصادی امروز به این سوال کمک می کند که آینده پایتخت است. ممکن است بازار امیدوار کننده باشد، اگرچه همه چیز به نتایج انتخابات 15 جولای موکول شده است.

از نظر فنی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که یک شبه پس از اطلاع از نتایج انتخابات نتوانست خط روند نزولی ایجاد شده بر روی نماگر RSI را حذف کند، توانست جایگاه خوبی را برای این شاخص مهم در جریان معاملات امروز حفظ کند. (البته با کمی امتیاز و ایجاد تقاضا برای فعالین).

در عین حال دور دوم مناظره تلویزیونی امشب برگزار می شود و به جرات می توان گفت که مناظره امشب ممکن است تغییرات عمده ای در روند بازار ایجاد کند. چرا که فردا چهارشنبه آخرین روز کاری هفته جاری بازار سرمایه خواهد بود.

جمع

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41142

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.