• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
3

پیش بینی بورس فردا 11 مرداد 1403/ تحلیل بازار سرمایه خبر انتخاب همتی به وزارت اقتصاد و انصراف بایدن از انتخابات.

  • کد خبر : 41948
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
پیش بینی بورس فردا 11 مرداد 1403/ تحلیل بازار سرمایه خبر انتخاب همتی به وزارت اقتصاد و انصراف بایدن از انتخابات.

اکوایران: بورس تهران امروز را با آرامش نسبتاً بدون شور و شوق فروش روز گذشته به پایان رساند. در بازار کنونی نمادهای فولاد، بانک تجارت، خودرو و خساپا به مدار معاملات بازگشتند. تا زمانی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران منفی 3100 واحد شود تا کار تمام شود. با این حال پیشروی همتی برای ریاست بانک مرکزی و کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی از جمله اخبار مهم بازار امروز بود که بین اهالی بازار سرمایه رد و بدل شد.

اخبار اقتصادی، ارزش بورس اوراق بهادار تهران به روند نزولی خود ادامه داد و رقم آن به ۷ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان رسید که بالاتر از هفت هزار و ۴۴۰ همتی در هفته گذشته است. گروه ماساژ بیشترین ارزش تجاری را در بازار کنونی کسب کرد و با ارزش تجاری 226 میلیارد تومان در صدر گروه های بازار قرار گرفت. پس از این گروه خودرو و همچنین در دقایق پایانی بازار و گشایش نمادهای خودرویی خساپا ارزش معاملاتی 164 میلیارد تومانی را به خود اختصاص داد و گروه سوم بازار امروز نیز پایه فلزات است و این گروه با ارزش معاملاتی بیش از 141 میلیارد تومان در رتبه سوم قرار گرفت.

در بازار کنونی، خبر خروج بایدن از دور انتخابات سر و صدای زیادی به پا کرد و بحث های زیادی در بین مردم بازار سرمایه به راه افتاد و کامالا هریس به عنوان گزینه جایگزین برای انتخابات آتی در آمریکا معرفی شد. . !

خبر دیگری که در بازار امروز مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت، جلسه شورای رقابت برای تعیین قیمت آن در روز سه شنبه (فردا) 11 مردادماه بود. شورای رقابت باید اعمال مقررات بازار خودروهای سواری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، پس از گذشت 14 ماه از فریز قیمت خودرو در شرکت های خودروسازی، اکنون اخباری مبنی بر قیمت گذاری در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به گوش می رسد اما با این شرایط وزارت صمت نمی خواهد قیمت های جدیدی را اعلام کند.

همچنین سی و هشتمین جلسه حراج شمش طلا برگزار شد. در مجموع طی 38 حراج شمش طلا مرکز مبادلات ایران، 6 هزار و 854 کیلوگرم شمش به ارزش حدود 30 میلیارد تومان معامله شد.

اما روزنامه دنیای اختاز به طور اختصاصی مدعی شده است که عبدالناصر همتی با اختلاف گزینه اول کمیته وزارت اقتصاد است. نامزدها اولین نامزدهای هیات گزینش وزیر اقتصاد بودند.

همچنین سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده است که مراسم اعدام رئیس جمهور 23 مرداد (یکشنبه هفته آینده) با حضور رهبر انقلاب برگزار می شود.

اما دیروز نامه انجمن فولاد ایران در فضای مجازی دست به دست می شد و امروز بهادر اهرمیان یکی از اعضای هیات مدیره انجمن فولاد در نشست خبری در شبکه های اجتماعی دیده شد.

بهادر اهرمیان تصریح کرده است که در آینده با محدودیت های جدیدی در صادرات نفت و فولاد مواجه خواهیم بود و در صورت عدم چاره اندیشی در آبان ماه (آبان و آذر) با کمبود ارز و سیاست های دولت مرکزی مواجه خواهیم شد. . محدودیت صادرات بانکی و تفاوت نرخ ارز یکی از دلایل اصلی کاهش صادرات کشور در ماه های اخیر بوده است.

و خبرگزاری تسنیم نوشت که در اوایل مردادماه و افزایش بی سابقه دمای هوا و با پایش مصرف برق در شهر تهران، برق 50 لوازم پرمصرف اداری در شهر قطع شد و احتمال تعطیلی آن وجود داشت سقوط صنایع و شرکت ها در این ماه یک ریسک جدی در زمینه تولید و فروش محصولات است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس تهران کم کم شور خرید یکی دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری را از بین می برد. این در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد به 57 هزار تومان رسیده است، هرچند انجمن فولاد ایران نسبت به خطر کمبود ارز در ماه های آینده هشدار داده است. اما بازار در حال حاضر تمایلی به خرید ندارد. گزارش ضعیف منتشر شده در بهار سال 1403 به عنوان یکی از عوامل ریزش بازار ذکر شده و روند قطعی برق و تعطیلی فروشگاه ها نیز در پیش بینی سود سه ماهه دوم سال لحاظ شده است واحدها

به هر حال از نظر فنی، شاخص کل امروز افت عمده ای را تجربه نکرد و با افت بیش از 3 هزار واحدی به پایان رسید و بازار در دقایق پایانی بار دیگر با رنج های مثبتی روی نمادهای اهرمی مواجه شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41948

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.