• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

بورس سیگنال مثبت دریافت کرد

  • کد خبر : 42907
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
بورس سیگنال مثبت دریافت کرد

اکوایران: روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی از حمایت بانک ها از بازار سرمایه خبر داد و یکی از مسئولان سازمان بورس نیز از ارائه پیشنهادهایی برای حمایت از بازار خبر داد.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 24 مرداد ماه 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 7 هزار و 34 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح یک میلیون و 998 هزار و 118 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با 694 واحد افزایش روی عدد 633 هزار و 147 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس ۱۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۶۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 61 واحد افزایش به رقم 109 هزار و 30 واحد رسید.

سیگنال های مثبت به بازار

جلسه شورای عالی بورس روز گذشته تشکیل شد و سیگنال های مثبتی به بازار سرمایه مخابره شد. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی پس از این جلسه اعلام کرد: «از فردا از بانک‌ها می‌خواهیم پنج سهم در بورس را خریداری کنند، مشروط بر اینکه محدودیت‌های قانونی خرید سهام توسط بانک‌ها در حال حاضر از سوی همه مراجع ذی‌ربط نادیده گرفته شود. .

فرزین گفت: همچنین تقاضا داریم تا 45 همات برای کارگزاری ها و صندوق تثبیت بازار سرمایه با حداقل نرخ برای حمایت از بورس و سهام توسط سیستم بانکی در نظر گرفته شود.

در ادامه مدیر نظارت بر سهام سازمان بورس بیان کرد: برای حمایت از بورس تدابیری پیشنهاد شده است. قدیر معصومی بندهایی از جمله موارد زیر را پیشنهاد کرده بود:

1. تغییر در نسبت اعتبار سهام.

2. تمدید مهلت اصلاح موجودی صندوق های با درآمد ثابت

3. انتشار اوراق تبعی از نوع مطمئن توسط 32 ناشر بورس اوراق بهادار تهران و 20 ناشر فرابورس ایران با مشارکت صندوق تثبیت بازار سرمایه.

4. انتشار اوراق از نوع بیمه تبعی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه برای پرتفوی های کمتر از 500 میلیون تومان.

5. تزریق منابع مالی جدید از طریق شبکه بانکی به صندوق توسعه بازار سرمایه.

6. تزریق منابع مالی جدید توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

7. اختصاص یک خط اعتباری جدید به شرکت های کارگزاری، که شرایط را انعطاف پذیرتر می کند

8. تغییر در سیاست های پولی و کاهش شکاف بین نرخ ارز اسمی و بازار آزاد.

بنابراین انتظار می رفت این خبر تاثیر مثبتی بر بازار سهام داشته باشد.

ورود پول واقعی به بورس تهران

روز چهارشنبه تغییر خالص مالکیت قانونی مثبت بود و 43 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

امروزه نماد Webmelet بیشترین هجوم پول واقعی را دریافت می کند که ارزش آن به 15 میلیارد توکن می رسد. پس از وبملت، نمادهای فولاد، فملی، حسینه و شتران بیشترین برد پولی واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین برداشت واقعی متعلق به نمادهای کنور، تکنو، قالیبر، سفرها و شیران بوده است.

نمادهای موثر بر شاخص کل بورس و فرابورس.

امروز نمادهای فملی، فولاد و نوری نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای فخوز، وغدیر و تیپیکو نمادهای قرمز رنگی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در بازار ارز نمادهای خاور، حسینه و آریا بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص کل و نمادهای فاذر، خدیزال و سامان بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد تفارس بیشترین معامله را داشت و نمادهای وبملت و ذوب در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در حوزه ارزی خنور، کرمان و گدنا بیشترین تعداد معاملات را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 8 هزار و 239 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 1546 میلیارد تومان بود که 19 درصد از کل ارزش معاملات آن روز بازار را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 5 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 1.632 میلیارد تومان رسید.

photo_2024-08-14_13-08-32

پرمعامله ترین سهام

نماد تفارس در معاملات امروز بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش آن به 55 میلیارد تومان رسید.

پس از تفارس، وبملت بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و فولاد با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن، دو نماد فملی و خزامیه با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام ذوب با 360 میلیون و 74 هزار و 740 سهم در رتبه نخست قرار دارد. وبملت در بزرگترین حجم معاملات بازار در رتبه دوم قرار گرفت و وگیرداش رتبه سوم را به خود اختصاص داد. دو نماد مودان و کرمان نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 271 نماد با صف خرید و 248 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 1800 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 855 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با 55 درصد کاهش به 668 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

نقشه

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42907

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.