• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

نگاه بازار سرمایه به جام جم است

  • کد خبر : 40642
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
نگاه بازار سرمایه به جام جم است

اکوایران: بازار سرمایه زمینه را برای همه صحبت های مطرح شده از سوی کاندیداها فراهم می کند و مطمئنا آنچه آینده میان مدت بازار سرمایه را رقم خواهد زد، برنده نهایی نظرسنجی ها خواهد بود.

اخبار اقتصادی، در حال حاضر صندوق های انتخاباتی به جام جهانی بازار سرمایه تبدیل شده اند که خوبی ها و بدی های بازار سرمایه را مشخص خواهد کرد.

شاخص کل بازار سرمایه امروز پس از رسیدن به محدوده حمایتی 38 درصدی فیبوناچی و چرخش صعودی، حمایت خود را به دست آورد. دیتبان روز قبل نگاهی به مواردی داشت که تحلیلگران را به این فکر انداخت که با نزدیک شدن به انتخابات، بازار سرمایه تغییر جهت داد و به نظر می رسد بازار سرمایه با رسیدن به منطقه پشتیبانی فنی بزرگ در حال حاضر رو به افزایش است و اخبار منتشر شده بازگشته است.

در حال حاضر فعالان بازار به صحبت های نامزدهای ریاست جمهوری توجه دارند و صحبت های آنها در بورس بازتاب پیدا می کند. برخی از نامزدها رویاها را می فروشند و راه حل های شکست خورده و اثبات شده را به عنوان راه حل های آینده ارائه می دهند.

برخی معتقدند نقدینگی به راحتی قابل دستکاری است و دولت های قبلی با سرازیر شدن پول به بازار ارز و طلا عملکرد خوبی نداشتند. تمرکز اکثر کاندیداها بر بازار اولیه و تامین مالی این بازار است و از طرفی کاندیدای دیگر می گوید بدون توجه به بازار ثانویه و بهبود آن نمی توان روی بازار اولیه تمرکز کرد. همچنین آمار اقتصادی کاندیداها و ارقامی که ارائه می دهند قابل توجه است. مردم و تحلیلگران در مورد صحت، نادرستی و واقعیت آمار ارائه شده بحث می کنند.

برخی از نامزدها مخالف برجام هستند، یک نامزد از بازگشت به برجام صحبت می کند و برخی از نامزدها از لزوم مذاکره صحبت می کنند. یکی از کاندیداها پیشنهاد کاهش قیمت بنزین را دارد و برخی از کاندیداها می گویند که قیمت ها باید اصلاح شود. در این شرایط بازار از قیمت دستوری انتقاد می کند اما نحوه اجرای آن هنوز مشخص نیست.

با این حال بازار سرمایه زمینه را برای تمامی موضوعات مطرح شده از سوی کاندیداها فراهم می کند و مطمئنا آنچه آینده میان مدت بازار سرمایه را رقم خواهد زد، برنده نهایی نظرسنجی ها خواهد بود. در حال حاضر صندوق های انتخابات جام جهانی بازار سرمایه شده اند که خوب و بد بازار سرمایه را مشخص خواهد کرد.

از نظر فنی، شاخص کل هم وزن محدوده حمایتی 678 هزار واحدی را از دست داده و سطح قبلی به محدوده مقاومتی شاخص کل هم وزن تبدیل شده است. محدوده 650000 واحد، سطح حمایتی بعدی برای شاخص کل هم وزن است که شاخص کل وزن برابر از ماه می سال گذشته کمتر از آن نزول نکرده است.

نیم سکه به رکورد قیمت رسید

تتر امروز بالاتر از دلار تهران معامله شد. حباب درهم که در 16 روز از 22 روز معاملاتی خرداد منفی بود، پنج روز است مثبت شده است. حباب طلای ذوب شده چهار روز است که بالای 1 درصد بوده است. این در حالی است که حباب طلای ذوب شده از ابتدای امسال تنها 13 روز است که بالای 1 درصد بوده و در بقیه روزها کمتر بوده است. حباب ربع سکه در محدوده 78 درصد و کمترین مقدار مربوط به 2 خرداد تا کنون است. حباب نیم سکه در محدوده 39 درصد قرار دارد که کمترین میزان از دوم ژوئن است.

بررسی قیمت نشان می دهد که نیم سکه در پایین ترین سطح قیمتی از ابتدای سال جاری قرار دارد و امسال چنین محدوده قیمتی را تجربه نکرده است.

از نظر فنی، نیم سکه در محدوده حمایتی اندیکاتور RSI و پایین ترین سطح از مرداد سال گذشته قرار دارد. شاخص مکدی نیز در لبه تصمیم گیری قرار دارد.

محدوده 21 میلیون و 500 هزار تومان حمایت نیم ارزی است. محدوده قیمتی 22700000 تا 23000000 تومان سد مقاومتی در برابر نیم سکه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40642

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.