• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

وعده جدید وزیر ارتباطات/سرعت اینترنت تا خرداد 30 درصد افزایش می یابد

  • کد خبر : 37632
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
وعده جدید وزیر ارتباطات/سرعت اینترنت تا خرداد 30 درصد افزایش می یابد

اکوایران: به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورها متعهد شده اند تا خرداد ماه امسال سرعت اینترنت را 30 درصد افزایش دهند.

اخبار اقتصادی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه ریزی برای افزایش سرعت اینترنت در سال جدید گفت: با افزایش نرخ اپراتورها، تعهدی از سوی اپراتورها صورت گرفته است. ، که تا خرداد 1403 30 درصد و تا پایان سال 50 درصد خواهد بود. درصدی به سرعت اینترنت شما اضافه می کند.

به گفته وی، رصد پنل های جهانی نشان داد که در اسفند ماه 1402 سرعت ثابت و سیار افزایش و رتبه ایران بهبود یافت، به طوری که ارتباطات سیار در 5 نقطه و ارتباطات ثابت در 3 مکان بهبود یافت.

زارع پور همچنین با بیان اینکه مردم لایق بهترین ها هستند و وزارت ارتباطات مصمم به حل مشکلات است، اظهار کرد: یکی از پروژه هایی که به حل مشکلات کمک می کند، پروژه فیبر نوری است که چهره تلفن ثابت ما را تغییر می دهد. ارتباطات زیرا بیش از 10 سال است که در انتهای جدول هستیم و انشالله با اجرای این پروژه به یک سوم بالای جدول صعود خواهیم کرد.

البته بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از میانگین سرعت اینترنت ثابت و همراه ایران در گزارش تست سرعت دسامبر 2023، میانگین سرعت اینترنت همراه ایران 31.29 مگابیت بر ثانیه است و وضعیت آن نسبت به آبان ماه (ماه قبل) اعلام شده است. 3 پله سقوط در رتبه 78.

همچنین در بخش اینترنت ثابت، میانگین سرعت اینترنت کشور 12.62 مگابیت بر ثانیه است و جایگاه آن در رتبه بندی کشورهای جهان بدون تغییر نسبت به ماه قبل، 154 است.

این در حالی است که در آبان ماه ۱۳۹۲ میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۸۲ مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت ۱۲.۷۶ مگابیت بر ثانیه بوده است.

همانطور که خبرگزاری مهر در دی ماه سال گذشته نوشت، در این ماه اگرچه جایگاه ایران در رده بندی کشورهای دارای بالاترین میانگین سرعت اینترنت موبایل نسبت به ماه قبل تغییری نکرد و همچنان در رتبه 75 قرار داشت، اما ایران یک رتبه در این رتبه بندی سقوط کرد. . از میانگین سرعت اینترنت ثابت و در رتبه 154 قرار گرفت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37632

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.