• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

واردات گوشت ضربدر 10

  • کد خبر : 39728
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
واردات گوشت ضربدر 10

اکوایران: در فروردین و اردیبهشت 1403 واردات 20 قلم کالای ضروری از گمرکات کشور به ارزش 2 میلیون و 375 هزار دلار اعلام شد.

اخبار اقتصادی؛ آمار اعلام شده از سوی گمرک نشان می دهد در دو ماهه نخست امسال 4 میلیون و 22 هزار تن کالای ضروری به ارزش 2 میلیارد و 375 میلیون دلار از گمرک خارج و وارد کشور شده که از نظر وزنی و از نظر وزنی 26 درصد است. مقدار 17 افزایش نشان می دهد.

بررسی داده های اعلام شده نشان می دهد که بیشترین افزایش ارزش واردات کالاهای اساسی در این مدت مربوط به واردات «گوشت قرمز سبک گرم»، «آرد سویا» و «شکر»، «سوسیس و کالباس سنگین» و «شیمیایی» است. کود و بیشترین کاهش در ارزش مربوط به «گندم»، «جو»، «روغن خوراکی»، «برنج» و «انواع بذر» خودنمایی می کند.

کالاهای وارداتی با بیشترین رشد ارزش

بر اساس اطلاعات اعلام شده، می توان گفت واردات «گوشت قرمز سبک تند» از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.4 برابر و از نظر وزنی، واردات این محصول اساسی رشد داشته است. تقریبا 10 برابر شده و به 12839 رسیده است. کمبود و افزایش قیمت گوشت در بازار را می توان دلیل افزایش واردات آن در دوره مورد بررسی دانست.

“کنجاله سویا” دومین کالایی است که از نظر ارزش و حجم در دوره بررسی سریع‌ترین رشد را داشته است. آمارهای گمرک نشان می دهد که واردات این نهاده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به صورت دلاری 7.5 برابر و از نظر پزو 8.8 برابر شده است. حجم واردات “کنجاله سویا” در دو ماهه نخست امسال به حدود 344 هزار تن به ارزش حدود 326 میلیون دلار رسید.

واردات «شکر خام» نیز در دوره مورد بررسی رشد ارزشی و حجمی را به ثبت رسانده است. آمارهای اعلام شده حاکی از آن است که شکر وارداتی از نظر ارزشی ۶.۹ برابر و از نظر وزنی ۵.۳ برابر شده است. در این شرایط می توان گفت در بازه زمانی مورد بررسی، 182 هزار تن شکر خام به ارزش کمی بیش از 122 میلیون دلار وارد کشور شده است.

«گوشت قرمز سرد سرد» چهارمین کالایی است که در دوره مورد بررسی از نظر ارزش و وزن در واردات رشد داشته است، بررسی‌ها نشان می‌دهد واردات گوشت قرمز سرد سرد نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی و ارزش دلاری ۲.۹ برابر رشد داشته است. دوره سال گذشته

بررسی داده های اعلام شده نیز نشان می دهد که واردات «کود شیمیایی» در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۶ برابر ارزش و ۳.۷ برابر وزن افزایش یافته است. در دوره مورد بررسی 69 هزار تن کود شیمیایی به ارزش 70 میلیون دلار وارد کشور شد.

از سوی دیگر، با توجه به داده های اعلام شده، می توان گفت در بازه زمانی مورد بررسی، از نظر ارزشی، واردات «گندم»، «جو»، «برنج»، «مواد غذایی نیمه جامد و مایع خام» روغن» و «انواع بذر» از نظر وزنی و ارزشی بیشترین کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39728

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.