• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

سنگ آهن 100 دلار از دست داد

  • کد خبر : 36894
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
سنگ آهن 100 دلار از دست داد

سنگ آهن با عیار 62 درصد وارداتی به بنادر شمال چین به دلیل ناامیدی از بهبود تقاضای میان مدت و افزایش ذخایر سنگ آهن در بنادر چین نتوانست به کانال قیمت 100 دلار برسد. به طور کلی، چشم انداز تقاضای سنگ آهن چین در سال 2024 تاریک شده است، به نظر نمی رسد که سیاست های اقتصادی فعلی دولت چین این چشم اندازهای منفی را تعدیل کند و بنابراین مانع جدیدی برای بازگشت سنگ آهن به مسیر نرخ وجود دارد. رشد

اخبار اقتصادی، سنگ آهن وارداتی به چین از کانال قیمت 100 دلاری کاهش یافت و به دلیل انتظار کاهش تقاضا از سوی کارخانه های فولادسازی چین، دوباره به پایین ترین قیمت خود در 7 ماه گذشته رسید.

رکود باعث کاهش تقاضای چین شد

تقاضا برای پروفیل های فولادی برای ساخت و ساز در چین طی سال گذشته تحت تأثیر کاهش بازار املاک و مستغلات در این کشور قرار گرفت. با این حال، تولیدکنندگان فولاد صنعتی مانند ورق های فولادی در چین در سال جاری تولید خود را افزایش دادند و بازار جهانی آهن و فولاد را نسبتاً پررونق کردند. اما در سال جدید اقبال از تولیدکنندگان سنگ آهن فاصله گرفت و این کالا در اواسط مارس به کانال قیمت 90 دلار سقوط کرد. احتمال کاهش فعالیت فولاد در چین و همچنین عزم دولت چین برای کنترل قیمت ها در زنجیره فولاد باعث کاهش قیمت سنگ آهن وارداتی به چین شد.

سنگ آهن به دلیل تقاضای فصلی عقب افتاد

به طور معمول، تقاضای سنگ آهن از دسامبر تا مه افزایش می یابد. این امر از رشد قیمت این محصول در بازار جهانی حمایت می کند. اما امسال عملکرد این بازار تغییر کرده و دورنمای منفی تقاضا برای سنگ آهن زمینه ساز کاهش قیمت این محصول در بازار جهانی شده است.

چین در سال 2023 حدود 1.2 میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که نسبت به سال قبل 7 درصد افزایش داشت. این رشد واردات ناشی از رشد تقاضا برای فولاد در بخش ماشین‌آلات و کشتی‌سازی بوده است. در شرایطی که تقاضا برای پروفیل های بلند فولادی در چین تا سال 2023 محدود بود، رشد تولید ورق های فولادی باعث افزایش قیمت این محصولات در بازار جهانی شد.

نوسانات قیمت سنگ آهن معمولاً به صورت فصلی تغییر می کند. به طور معمول قیمت سنگ آهن در سه ماهه دوم و چهارم هر سال بالاتر از میانگین قیمت سه ماهه اول و سوم سال است. اما با نزدیک شدن به پایان فصل اول سال 2024، قیمت سنگ آهن در حال افزایش است و به دلیل نبود چشم انداز روشن برای تقاضا، امیدی به بازگشت قیمت مثبت نیست.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36894

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.