• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

ظریف در اتاق بازرگانی اصفهان: باید زندگی را بر اساس واقعیات انتخاب کنیم

  • کد خبر : 45392
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
ظریف در اتاق بازرگانی اصفهان: باید زندگی را بر اساس واقعیات انتخاب کنیم

اکوایران: معاون راهبردی هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: راهکارهای قدیمی اثربخشی خود را ثابت کرده است و رئیس جمهور نیز بارها گفته است و انشاالله در عمل نیز ثابت خواهد کرد.

اخبار اقتصادی، محمدجواد ظریف، معاون راهبردی ریاست جمهوری ظهر امروز – پنجم مهرماه – در جلسه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در این اتاق، به دلیل عدم موفقیت در این زمینه، باید به این موضوع توجه کنیم.

  • رئیس جمهور و اعضای دولت معتقدند که قدرت دولت بیشتر از مردم نیست و به همین دلیل بیش از دستور دادن و تعیین چارچوب ها باید گوش فرا داد. راهکارهای قدیمی کارایی خود را ثابت کرده است و آقای مزیکیان بارها گفته اند و انشاالله در عمل هم ثابت خواهند کرد.

  • رئیس جمهور بر این باور است که استان های ما ظرفیت های زیادی دارند که باید برای توسعه آنها طراحی شود تا خود استان ها با توجه به امکانات و نیازهای خود برنامه های خود را طراحی کنند.

اتاق های فکر را دوباره راه اندازی کنید

  • حرکتی که با ایجاد اتاق فکرهای استانی در دولت یازدهم و دوازدهم آغاز شد و هدف ما تداوم این حرکت با طراحی جدید و تقویت آن با همکاری وزارت کشور، وزارت علوم و بخش خصوصی است. بخش

  • ما باید به سمتی برویم که از تهران برای تعیین برنامه های دولت در هر استان و ما برای استان تصمیم گیری نکنیم و با همکاری خود استان تصمیم گیری شود.

  • رئیس جمهور بر این باور است که استان های ما ظرفیت های زیادی دارند که باید برای توسعه آنها طراحی شود تا خود استان ها با توجه به امکانات و نیازهای خود برنامه های خود را طراحی کنند.

  • طرف دیگر اندیشکده ها جامعه مدنی است که ستاد و احزاب را شامل می شود و باید برای ایفای نقش در این حوزه حضور داشته باشند و همکاری و هم افزایی بین این 4 گروه دانشگاه، بخش خصوصی، دولت و جامعه مدنی منجر خواهد شد. به موفقیت بیشتر

همه همه چیز را می دانند

  • من اعتقاد راسخ دارم که راه حل های ما موثر نبود و اگر هم بود اینطور نبود. باید بپذیریم که همه همه چیز را می دانند و باید از مهارت های همه برای حل مشکلات استفاده کرد.

  • روشی که ما در معاونت راهبردی داریم مسئله محور است نه راه حل. در روش راه حل محور می گوییم عدم تعادل آب داریم، می گویند باید خط لوله بسازیم، اما وقتی این خط لوله با 14 میلیارد دلار بعد از 5 یا 10 سال تکمیل شود، ظرفیت آن کمتر از افزایش مصرف ایجاد شده است. در طول ساخت این خط لوله. این نشان می‌دهد که راه‌حل‌های قدیمی ما را در بحران دائمی و مستمر نگه می‌دارد، این راه‌حل‌های قدیمی نیز منافع خاصی دارند و گروه‌ها از آن سود می‌برند و بنابراین دوست ندارند این راه‌حل‌ها تغییر کند.

ما باید بر اساس واقعیت زندگی کنیم نه بر اساس توهم

  • ما باید زندگی را بر اساس واقعیت ها انتخاب کنیم نه بر اساس خواسته ها، زیرا اگر این کار را انجام دهیم، امید جایگزین میل می شود و امید باعث موفقیت می شود. اگر می خواهیم جلوی مهاجرت را بگیریم باید امید ایجاد کنیم. امید و آرزو دو چیز متفاوت از آرمان و آرزو هستند. آرزو شما را به حرکت در می آورد، اما میل شما را به جستجوی سراب می فرستد.

  • من در بسیاری از کشورهای تحت تحریم بوده ام، اما هیچ کدام از آنها قابل مقایسه با ایران نیستند. ایران پر از برکت است و ما آن را مدیون لطف خداوند و حضرت رضا (ع) و بخش خصوصی هستیم که توان و توان عمل دارد.

اخبار مرتبط

وی با حضور محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی معاینه شد. آسیب شناسی مهاجرت نخبگان

وی با حضور محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی معاینه شد. آسیب شناسی مهاجرت نخبگان

امروزه مهاجرت شاید یکی از مهم ترین، اگر نگوییم مهم ترین مسائل در کشور است. مهاجرت نخبگان که برخی آن را فرار مغزها می نامند موضوع جدیدی نیست.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45392

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.