• امروز : پنجشنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 17 October - 2024
0

این افراد با 25 میلیون تومبا/آگهی تفصیلی پاداش می گیرند

  • کد خبر : 45401
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
این افراد با 25 میلیون تومبا/آگهی تفصیلی پاداش می گیرند

مجری طرح سازمان و نظارت بر استخراج ارزهای دیجیتال گفت: یکی از دلایلی که باعث عدم تعادل برق می شود، فعالیت همین ماینرهای غیرمجاز در شبکه برق است. عدم تعادل برق و اجرای بهتر عدالت اجتماعی یک میلیون تومان پاداش دریافت می کند. هر ماینر غیرمجاز تا سقف 25 میلیون تومان.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از شناسایی ماینرهای غیرمجاز ارز دیجیتال، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده از آن بررسی می شود، قیمت آن به قیمت روز ارز دیجیتال مجاز محاسبه و از آنها دریافت می شود، همچنین متخلف معرفی می شود. دادگاه و دستگاه معدنچی ضبط و به دادگاه ارسال می شود و مراجع قضایی و امنیتی تحویل و معدوم می شود.

ایسنا نوشت: هادی سفیدمو اظهار کرد: این پدیده اثرات مضری بر شبکه برق دارد، بنابراین برای استخراج یک بیت کوین باید برقی معادل مصرف 410 واحد مسکونی مصرف شود. استخراج هر بیت کوین بر اساس قدرت پردازش هر دستگاه و مصرف برق آن نیز بر اساس توان مصرفی هر دستگاه تعیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید یک بیت کوین تقریباً یک میلیون کیلووات ساعت برق با استفاده از دستگاهی از انواع مدل های قدیمی مصرف می شود. بنابراین هر ماینری که مدار را ترک می کند مانند یک کولر خاموش است.

سفید مو گفت: دستگاه های جدید به دلیل قدرت پردازش بیشتری که دارند با صرف نیمی از این مقدار انرژی، بیت کوین را استخراج می کنند، بنابراین میزان برق مصرفی برای تولید یک بیت کوین تابعی از توان پردازشی دستگاه است، به طوری که مصرف برق. از این دستگاه ها بین 1.5 تا 11 کیلووات است، در حالی که مصرف برق معدنچیان در ایران نیز بین 2 تا 3.5 کیلووات است.

مجری طرح نظارت و ساماندهی ماینینگ ارزهای دیجیتال با اشاره به تحریم های پیش بینی شده برای متخلفان، تاکید کرد: پس از شناسایی کاربران غیرمجاز ماینرها، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده از آن بررسی و قیمت آن محاسبه می شود نرخ روزانه ارز دیجیتال مجاز دریافت شده. ضمناً متخلف به دادگاه معرفی و دستگاه ماینینگ وی ضبط و تحویل مراجع قضایی و امنیتی و سپس معدوم خواهد شد.

سفیدمو ادامه داد: علاوه بر آن کنتورهای هوشمند می توانند میزان استخراج غیرمجاز را نیز مشخص کنند و روش دیگر استفاده از شاخص های فنی شبکه است که متخلفان را شناسایی می کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ایجاد عدم تعادل برق، فعالیت معدنچیان غیرمجاز در شبکه برق است، از شهروندان مسئول خواست تا به کمک صنعت برق بیایند و از طریق سایت www.tavanir .org.ir، معدنچیان غیرمجاز را گزارش دهند. علاوه بر کمک به کاهش عدم تعادل برق و اجرای بهتر عدالت اجتماعی، به ازای هر معدنکار غیرمجاز یک میلیون تومان تا سقف ۲۵ میلیون تومان جایزه دریافت خواهید کرد.

223225

منبع خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45401

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.