• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

طلای جهانی باز هم رکورد زد!

  • کد خبر : 45398
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
طلای جهانی باز هم رکورد زد!

اکوایران: طلا روز پنجشنبه به دلیل ابهامات مربوط به انتخابات آمریکا و تنش های ژئوپلیتیکی به رکورد جدیدی رسید.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز پنج‌شنبه (26 اکتبر) به بالاترین حد خود رسید، زیرا بلاتکلیفی پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تنش‌ها در خاورمیانه، سرمایه‌گذاران را به سمت این دارایی امن سوق داده است و در عین حال کاهش سیاست‌های پولی نیز همچنان ادامه دارد. افزایش قیمت ها

به گزارش رویترز، قیمت لحظه ای طلا با 0.6 درصد افزایش به 2689.86 دلار در هر اونس رسید. با این حال، داده های سایت Investing نشان می دهد که قیمت نقدی فلز زرد امروز به رکورد 2696 دلار رسیده است. قیمت طلای آمریکا نیز با نیم درصد افزایش به 2705 دلار رسید.

طلا امسال بیش از 30 درصد رشد داشته و به رکوردهای تاریخی رسیده است. این افزایش به دلیل چشم انداز کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو پس از کاهش نیم درصدی نرخ بهره در ماه گذشته و همچنین نگرانی های ژئوپلیتیکی جاری بود.

نیتیش شاه، استراتژیست کالا در WisdomTree، گفت: “علاوه بر نگرانی ها در خاورمیانه، انتخابات ایالات متحده نیز نزدیک است و به نظر می رسد رقابت بسیار نزدیکی باشد. این باعث ایجاد سطح بالایی از عدم اطمینان و “طلا” می شود. اغلب اوقات یک پناهگاه امن در مواقع عدم اطمینان است.”

شرکت کنندگان در نشست سالانه انجمن بازار شمش لندن پیش بینی کردند که قیمت طلا در 12 ماه آینده به 2941 دلار در هر اونس خواهد رسید.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت: “نظرسنجی LBMA که اوایل این هفته در میامی منتشر شد، نشان داد که انتظار می‌رود قیمت طلا در سال آینده به نزدیک به 3000 دلار برسد و نقره عملکرد بهتری داشته باشد. توجه بیشتری را به خود جلب کرد.”

در اوایل معاملات روز پنجشنبه ایالات متحده، پس از اینکه داده ها نشان داد فروش خرده فروشی ایالات متحده در ماه سپتامبر کمی بیشتر از حد انتظار افزایش یافت و گزارش وزارت کار اعلام کرد که بیکاری به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت، قیمت ها از بالاترین رکورد عقب نشینی کردند.

Jim Wyckoff، تحلیلگر ارشد بازار در Kitco Metals، گفت: “این دو گزارش به نفع سیاستگذاران پولی است که رویکرد سخت تری اتخاذ کنند.”

طلا که به خودی خود سود دریافت نمی کند، با کاهش نرخ بهره تمایل به افزایش دارد. بانک مرکزی اروپا نیز برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش داد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45398

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.