• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

پیش‌بینی کارشناسان از روند قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی

  • کد خبر : 41917
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
پیش‌بینی کارشناسان از روند قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی

اکوایران: این گزارش به بررسی روند قیمت طلا در هفته معاملاتی اخیر و پیش بینی کارشناسان از قیمت این فلز گرانبها در هفته معاملاتی پیش رو می پردازد.

اخبار اقتصادی، معامله گران فلزات گرانبها در هفته معاملاتی گذشته با خوش بینی و افزایش طمع همراه شدند، زیرا بازارها انتظارات خود را در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر تقویت کردند.

به گفته کیتکو، قیمت طلا ممکن است خیلی زود به سطوح بسیار بالایی رسیده باشد و عقب نشینی بعدی می تواند منجر به بازگشت فلز زرد به سطوح پایین تر قیمت شود.

طلای نقطه ای هفته معاملاتی اخیر را با 2411 دلار در هر اونس آغاز کرد و سپس در ساعت 3:00 بامداد دوشنبه به وقت شرقی سطح 2400 دلار در هر اونس را در یک حرکت نزولی آزمایش کرد. این سطح حمایت تثبیت شد و راه را برای افزایش فلز زرد هموار کرد.

روز دوشنبه کمی بعد از ساعت 11 صبح به وقت شرقی، طلا به بالاترین حد روزانه 2,436 دلار رسید، اما پس از اظهار نظر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قیمت نقدی فلز زرد تا محدوده 2420 دلار کاهش یافت.

متعاقباً قیمت ها روند صعودی را در پیش گرفتند و صبح روز سه شنبه طلا بالاتر از سطح 2440 دلار در هر اونس معامله شد.

پس از انتشار گزارش فروش خرده فروشی ایالات متحده در ماه ژوئن بهتر از حد انتظار، قیمت فلز زرد به محدوده بین 2430 تا 2440 دلار کاهش یافت. اما در سه‌شنبه شب، طلا بهبودی چشمگیر را تجربه کرد و به بالاترین سطح تاریخ 2482 دلار در هر اونس رسید.

علاوه بر این، سخنان کریستوفر والر از فدرال رزرو که اعلام کرد زمان کاهش نرخ بهره نزدیک شده است، پیش بینی بازار برای کاهش زودهنگام نرخ های بهره را تقویت کرد که قیمت نقدی فلز زرد را به بالاترین حد خود رساند. بالا از 2,483 دلار. اما فلز زرد نتوانست قاطعانه بر سطوح مقاومت غلبه کند و کاهش شدید پس از آن باعث شد طلا به پایین‌ترین قیمت روزانه خود یعنی 2452 دلار در هر اونس سقوط کند.

معامله گران آسیایی و اروپایی بار دیگر قیمت طلا را به سطح 2470 دلار رساندند، اما با گزارش روز پنجشنبه از گزارش بالاتر از حد انتظار بیکاری هفتگی آمریکا و شکست طلا از بالای 2470 دلار، قیمت نقدی فلز زرد ماراتن نزولی خود را آغاز کرد. همانطور که پیشرفت کرد. طلا از 2468 دلار در هر اونس قبل از ساعت 11 صبح روز پنجشنبه به وقت ET به 2393 دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح هفتگی فلز در صبح جمعه قبل از باز شدن بازار آمریکای شمالی است.

قیمت طلا نیز در روز جمعه چندین بار سطح 2400 دلار در هر اونس را آزمایش کرد.

نتایج نظرسنجی کیتکو

آخرین بررسی هفتگی قیمت طلا توسط کیتکو نیوز حاکی از آن است که کارشناسان به دیدگاه متعادل تری بازگشته اند، در حالی که معامله گران خرده فروشی به قیمت طلا برای هفته آینده خوشبین هستند.

این هفته، 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند و نتایج نشان داد که آنها بار دیگر چشم انداز متعادل و نامطمئنی در مورد فلز گرانبها داشتند.

6 کارشناس معادل 38 درصد انتظار دارند قیمت طلا طی هفته معاملاتی آینده افزایش یابد، در حالی که همین تعداد از کارشناسان کاهش قیمت فلز زرد را پیش بینی کردند. چهار کارشناس باقی مانده معتقد بودند که قیمت طلا تغییر نخواهد کرد.

در همین حال، 168 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد و معامله گران خرده فروشی نسبت به طلا صعودی ماندند اما انتظارات خود را نسبت به هفته گذشته کاهش دادند.

در میان معامله گران خرده فروشی که در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند، 103 معامله گر یا 61 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. به همین ترتیب، 36 نفر معادل 21 درصد انتظار کاهش قیمت فلز زرد را دارند. در همین حال، 29 معامله گر باقی مانده معادل 17 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته معاملاتی آینده بدون تغییر باقی بماند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41917

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.