• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

بی‌پولی، دلار را از طلا جدا کرد

  • کد خبر : 43199
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
بی‌پولی، دلار را از طلا جدا کرد

برای دومین روز قیمت دلار و ارز نتوانستند مقاومت را بشکنند. قیمت هر اونس طلا بار دیگر به رکورد قیمت رسید. قیمت دلار مراقب الگوی سر و شانه است. آیا می توان حرکت نوسانی اونس و قیمت دلار را معکوس کرد؟ بازرگانان چه می گویند؟

اخبار اقتصادی، بازار ارز و ارز برای دومین روز متوالی به خط مقاومت نزدیک شد اما نتوانست از آن عبور کند. مقاومت دلار هرات 58600 تومان، مقاومت ارز 42900000 تومان و مقاومت حدی طلای مذاب 15550000 تومان بود.

در روزی که بازار طلا و پول ملی پشت خط مقاومت در نوسان بود، قیمت هر اونس طلای جهانی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. قیمت هر اونس طلا که روز جمعه به رکورد جدید 2508 دلاری رسیده بود، در همین محدوده نوسان کرد و در نهایت روز سه شنبه از این خط عبور کرد و به 2530 دلار رسید. با افزایش قیمت هر اونس طلا، ارزش هر شمش برای اولین بار به یک میلیون دلار رسید. قیمت اونس و بازارهای جهانی به دنبال سیگنال عدم رکود از سوی اقتصاد ایالات متحده و امیدهای فزاینده به کاهش نرخ بهره افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران، علاوه بر این دو مورد، از جمله دلایل افزایش، ریسک های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و آغاز خرید طلا توسط بانک مرکزی چین پس از دو ماه است. البته برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که دلیل بنیادی خاصی پشت این حرکت در اونس وجود ندارد و احتمال افت از سقف وجود دارد. یعنی در نهایت با کاهش قیمت از سقف فاصله می گیرد. سه شنبه شب قیمت هر اونس از سقف سقوط کرد و به حدود 2510 دلار رسید.

با تشدید نوسانات اونس طلا، به نظر می رسد بر بازار داخلی سکه و سکه تاثیر گذاشته است. پس از افزایش شدید اونس حوالی ساعت 12، قیمت دلار و درهم از محدوده مقاومتی فاصله گرفت. از نگاه معامله گران، انسداد بازار و بی پولی در پایان ماه باعث شده تا قیمت دلار با اونس طلا در نوسان باشد. قیمت طلای مذاب نیز با اونس طلا همراه شد و خود را از روند بازار داخلی جدا کرد.

قیمت دلار پس از سقوط در روز شنبه روند خود را تغییر داد و در عرض دو روز به خط مقاومت نزدیک شد. البته روز دوشنبه بازار ارز هرات الگوی سر و شانه معکوس را نشان داد که نوید افزایش را می دهد. روز سه‌شنبه، خرید بیش از حد و واگرایی منفی در محدوده‌های مقاومت شکل گرفت و قیمت‌ها برای حذف گرانفروشی مجبور به کاهش شدند.

قیمت دلار در هرات روز سه شنبه از 58 هزار و 550 تومان آغاز شد و پس از ناکامی در عبور از خط مقاومت در نیمه دوم، از این منطقه دور شد. قیمت دلار هرات در نهایت روی 58 هزار و 300 تومان بسته شد. این در حالی بود که قیمت دلار تا 59 هزار و 100 تومان افزایش یافت و از این محدوده دور شد.

از نقطه نظر فنی، قیمت دلار هرات همچنان می تواند الگوی سر و شانه قوی تری را تشکیل دهد و سپس روند را کاملاً تغییر دهد. البته این حرکت نیازمند پول و خریداران جدید در بازار است.

قیمت درهم با قیمت 16800 تومان بازگشایی شد و در ابتدا تا 16120 تومان افزایش یافت. اما در نیمه دوم سال قیمت درهم به 16000 90 تومان بازگشت. کانال اعلام نرخ ارز که پیش از این قیمت درهم را اعلام کرده بود، پس از بسته شدن بازار از کاهش قیمت درهم به 16.20 توکن خبر داد.

قیمت ارز پس از لمس 42 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یافت و روز سه شنبه از این سطح فاصله گرفت. قیمت ارز در معاملات بعدازظهر به 42 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

این در حالی است که برخلاف سایر بازارها، قیمت طلای آب شده بیشتر از معاملات روز گذشته بود. قیمت طلای مذاب با توجه به حباب منفی خود، افزایش قیمت اونس را در معاملات خود ارزش گذاری کرد و تا پله پنجم خط مقاومتی 15 میلیونی صعود کرد و پس از آن مجددا افت کرد.

به گفته معامله گران فنی، در صورت تداوم کاهش قیمت اونس و نوسانات قیمت دلار با آن، ممکن است قیمت دلار افزایش یابد و قیمت دلار از مرز 58 هزار و 600 تومان عبور کند. گروهی از معامله گران معتقدند با توجه به کاهش حباب بازار طلا و ارز، این دو بازار ممکن است دوباره به سمت مقاومت حرکت کنند. البته به دلیل کمبود نقدینگی در بازار، نوسانات زیادی در بازار وجود نخواهد داشت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43199

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.