• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

آیا با وعده درمان، بورس بهبود می یابد؟

  • کد خبر : 45349
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
آیا با وعده درمان، بورس بهبود می یابد؟

با روی کار آمدن رئیس جدید سازمان بورس و دولت جدید، وعده های متعددی برای بهبود بازار سرمایه به مردم داده شد. اما مسئولان در یک ماه گذشته چه وعده هایی به مردم دادند؟

اخبار اقتصادی، 29 شهریور ماه سال جاری بود که حجت الله سعیدی به عنوان مدیرعامل سازمان بورس انتخاب و معرفی شد. علیرغم امید به تغییر مدیرعامل سازمان، ریسک های بیرونی و مشکلات ساختاری مانع از عملکرد خوب بورس در این مدت شد و عملکرد شاخص کل با وجود محدودیت های اعمال شده بر دامنه نوسان منفی بود. در این دوره اما در این مدت مسئولان به ویژه رئیس سازمان و وزیر اقتصاد وعده های متعددی برای تغییر وضعیت بازار سرمایه به مردم دادند.

آخرین وعده مربوط به بازدید رئیس سازمان بورس از بورس کالا است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این بازدید تاکید کرد: با جدیت پیگیر عرضه خودروهای صفر کیلومتر داخلی و وارداتی در بورس کالا هستیم و رایزنی هایی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی بر موضوع تقویت زیرساخت های بورس کالا تاکید کرد و گفت: باید با بهبود زیرساخت های معاملاتی و متنوع سازی ابزارهای معاملاتی بورس کالا را توسعه دهیم تا حجم معاملات این بورس چندین برابر وضعیت فعلی باشد.

پیش از این عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در صفحه توئیتر خود با اشاره به وضعیت این روزهای بورس گفت: وی به طور جداگانه با رئیس کل بانک مرکزی و با رئیس سازمان بورس در خصوص این موضوع صحبت کرد. پول و سرمایه مسائل بازار در خصوص مدیریت فروش و نقدینگی اوراق و سایر اقدامات لازم برای کنترل و کاهش نرخ سود، هماهنگی های لازم صورت گرفته است. تاثیر شرایط منطقه ای و ریسک سیاسی بر وضعیت فعلی بازارها موقتی خواهد بود.

حضور پررنگ بورس در جلسات بودجه

همتی طی این چند ماه اخیر نظرات متعددی در مورد بازار سرمایه منتشر کرده است. وزیر اقتصاد و دارایی در نشست با اصحاب رسانه گفته بود که رئیس سازمان بورس در جلسات بودجه نویسی شرکت می کند و مواظب است مصوبه هایی علیه بازار سرمایه تصویب نشود.

وی همچنین بار دیگر بر سیاست کاهش دخالت دولت در بورس تاکید کرد و گفت: به هر حال باید اقدامات و قیمت های نامربوط و دخالت های دولت کاهش یابد و در نهایت از نهاد بازار حمایت شود.

سیدی 26 اردیبهشت در خصوص بحث حمایت از حقوق سرمایه گذاران توضیح داد که بسیاری از اقلام بودجه به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بازار سرمایه تأثیر می گذارد و مسئولان سازمان بورس برای حمایت از حقوق سرمایه گذاران در جلسات بودجه شرکت می کنند. .

وعده پیش بینی پذیری اقتصادی

حجت الاسلام سعیدی اول اردیبهشت ماه در نشست مشترک رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران بازار سرمایه بر افزایش زمینه های شفافیت و همکاری بین اقشار مختلف بازار تاکید کرد. زیرا در سال های اخیر به دلایل مختلف قابلیت پیش بینی اقتصاد کاهش چشمگیری داشته و به عاملی برای تصمیم گیری سرمایه گذاری در بازارهای مالی به ویژه در بازار سرمایه تبدیل شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بار دیگر بورس های کالایی کشور را تاثیرگذار معرفی کرد و تصریح کرد: باید پس از تدوین یک سری اقدامات عمل کنیم تا بورس کالا و بورس انرژی توسعه پیدا کند و در مسیر توسعه پیش برود. «تعامل روزافزون با نهادهای ذیربط موضوع دیگری بود که توجه و توجه به آن در دستور کار رهبری جدید قرار دارد. علاوه بر این، ریسک ناشی از تصمیمات دولت را که در سال های اخیر به اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران آسیب جدی وارد کرده است، کاهش دهید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45349

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.