• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

عدم تحویل خودرو به ایران منجر به تحمیل زیان انباشته به صنعت کشور می شود.

  • کد خبر : 45361
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
عدم تحویل خودرو به ایران منجر به تحمیل زیان انباشته به صنعت کشور می شود.

به گزارش اخبار اقتصادی، رهبر انقلاب در سخنرانی بهمن ماه 1402 برای چندمین بار به موانع تحویل بنگاه های دولتی اشاره کردند و گفتند: دیروز شنیدم در برخی از شرکت هایی که دولت و بخش خصوصی شریک هستند، البته مشارکت دولت زیاد نیست، مدیریت در اختیار دولت است، به نظر من منطقی نیست کنترل شده است.”

اشاره غیرمستقیم رهبر انقلاب در سخنان اخیرشان به درخواست یک فعال اقتصادی درباره واگذاری واقعی قدرت ایران خودرو این اتفاق در حاشیه بازدید وی از نمایشگاه فعالان اقتصادی رخ داد و این یکی از معدود مواردی بود که رهبران در واگذاری شرکت های بزرگ به بخش خصوصی نمونه هستند. به نظر می رسد با وجود تغییر دولت و حمایت رهبری نظام، بازیگران پیچیده «ایران خودرو» هنوز تن به خصوصی سازی نداده اند و باید پذیرفت که این روند از جایگاه این خودروساز بزرگ بهره مند شد. موفق به حفظ منافع خود شده اند و به طرق مختلف، جریان تحویل “ایران خودرو” را به تعویق می اندازند.

عدم تحویل خودرو به ایران منجر به تحمیل زیان انباشته به صنعت کشور می شود. بهره مندی از تداوم مدیریت دولت بر این صنعت بزرگ خودروسازی منجر به برکناری چندین وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است، بنابراین محمد اتابک وزیر فعلی دولت مسعود المدیکیان باید به خوبی بداند که بازیگران فهیم دولت ایران خودرو نیز به او رحم نخواهد کرد. باید هر چه زودتر با حمایت رهبری پرونده واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی را ببندد.

دیاریو اعتماد

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45361

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.