• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

شکستن رکوردهای قیمتی در تیررس طلا

  • کد خبر : 45358
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
شکستن رکوردهای قیمتی در تیررس طلا

اکوایران: طلا با توجه به انتظارات فزاینده مبنی بر کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ جهان به سمت شکستن رکوردهای قیمتی خود حرکت می کند.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز چهارشنبه (25 اکتبر) به رکوردهای جدیدی رسید زیرا بازده اوراق قرضه ضعیف آمریکا و انتظارات کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ از طلا به عنوان یک دارایی امن در برابر درگیری های ژئوپلیتیک حمایت کرد و قیمت را تقویت کرد. از این فلز گرانبها

به گزارش رویترز، در ساعت 19:03 به وقت ایران، قیمت نقدی طلا با نیم درصد افزایش به 2673 دلار در هر اونس رسید و به بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ 26 سپتامبر یعنی 2685 دلار نزدیک شد. قیمت طلای آمریکا نیز با رشد 0.4 درصدی به 2690 دلار در هر اونس رسید.

پیتر ای. گرانت، معاون رئیس جمهور و استراتژیست ارشد فلزات در زانر متالز، گفت: انتظارات برای کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر در حال تقویت است. «داده‌های ضعیف‌تر تورم در اروپا و بریتانیا انتظارات کاهش تهاجمی‌تر بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان را افزایش داده است که منجر به کاهش بازده اوراق قرضه و افزایش قیمت طلا شده است».

بازدهی خزانه داری آمریکا به پایین ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسید و طلا را جذاب تر کرد.

معامله گران این احتمال را می بینند که فدرال رزرو نرخ بهره را از 0.25 درصد در نوامبر به 96 درصد کاهش دهد. به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا نیز در روز پنجشنبه یک کاهش دیگر نرخ بهره را اعلام کند و کاهش تورم در بریتانیا نیز به کاهش احتمالی نرخ بهره توسط بانک انگلستان در ماه آینده اشاره دارد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت: عوامل اصلی صعودی طلا شامل ریسک بی ثباتی مالی، جذابیت به عنوان دارایی امن، تنش های ژئوپلیتیکی، کاهش وابستگی به دلار، عدم قطعیت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کاهش نرخ بهره است. توسط بانک های مرکزی

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45358

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.