• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

گندم روسی در انبارهای ترکیه

  • کد خبر : 45395
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
گندم روسی در انبارهای ترکیه

اکوایران: ترکیه، بزرگترین صادرکننده آرد جهان، پس از مهلت تعیین شده در نیمه شب سه شنبه 15 اکتبر، محدودیت های واردات گندم خود را کاهش داد.

اخبار اقتصادی؛ ترکیه واردات گندم را تا 15 اکتبر به حالت تعلیق درآورده بود تا به کشاورزان در برابر قیمت های پایین کمک کند. اما در پایان دوره برنامه ریزی شده، این کشور قوانین واردات گندم را برای رفع نیازهای داخلی کاهش داد.

در ژوئن، ترکیه واردات گندم را تا 15 اکتبر به حالت تعلیق درآورد تا از کشاورزان در مواجهه با قیمت‌های پایین حمایت کند، خرید داخلی گندم توسط اداره غلات دولتی ترکیه (TMO) را ترویج کند و بازاری مطلوب برای کشاورزان ایجاد کند.

هالوک تزان، رئیس فدراسیون صنعتی کارخانه‌های آرد ترکیه (TUSAF) اعلام کرد: واردات گندم به آسیاب‌ها و صادرکنندگان محصول مجاز شده است، بنابراین 85 درصد خریدها باید با ذخایر بخش غلات انجام شود و پس از خرید انجام شود. تکمیل شد، 15٪ باقی مانده است. % به صورت خصوصی وارد خواهد شد.

بر اساس گزارش انجمن غلات، رئیس فدراسیون صنعتی کارخانه های آرد ترکیه نیز اعلام کرد که قوانین جدید از هم اکنون اجرایی شده و انتظار می رود این محدودیت ها تا پایان سال جاری میلادی انجام شود.

آنکارا هیچ بیانیه رسمی در مورد انقضای ممنوعیت واردات و یا اینکه چه قوانینی پس از آن اعمال خواهد شد، صادر نکرده است. همانطور که تاجران غلات اروپایی در هفته‌های اخیر گزارش داده‌اند، ممنوعیت واردات گندم ارزان‌قیمت از تولیدکنندگان دریای سیاه، به‌ویژه روسیه را متوقف کرده است.

بازرگانان کالا همچنین خاطرنشان کرده اند که مقادیر زیادی گندم روسیه که در ماه های اخیر به ترکیه ارسال شده است در انبارهای کنترل شده نگهداری می شود و تا زمانی که در بازار داخلی فروخته نشود به عنوان واردات محسوب نمی شود.

این بدان معناست که اگر ممنوعیت واردات کاهش یابد، مقادیر قابل توجهی گندم روسیه برای تحویل سریع در بازار ترکیه در دسترس خواهد بود.

خبرگزاری بلومبرگ اخیراً در گزارشی از لغو این ممنوعیت خبر داده و خاطرنشان کرده است که ترکیه حتی پس از لغو این ممنوعیت به برخی محدودیت‌ها ادامه خواهد داد. این سیستم جدید باید به ترکیه کمک کند تا ذخایر خود را کاهش دهد و شرایط بهتری را با عرضه بیشتر پس از حمله روسیه به اوکراین ارائه دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45395

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.