• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

درمان خانگی دمل مقعدی چگونه است؟

  • کد خبر : 39022
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
درمان خانگی دمل مقعدی چگونه است؟

دمل مقعدی یا آبسه مقعدی یکی از بیماری‌های نشیمنگاهی به شمار می‌رود که می‌تواند با چرک و عفونت همراه باشد و بیمار را بسیار آزار دهد. برای درمان دمل مقعدی روش‌های مختلفی وجود دارد که قطعی‌ترین روش درمان، جراحی یا لیزر دمل مقعدی است. بسیاری مواقع افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های درمان خانگی دمل مقعدی برای درمان این بیماری استفاده کنند تا بعدتر به سراغ روش‌های جدی‌تر بروند. روش‌های درمان خانگی دمل مقعدی بسیار متعدد هستند که برخی از آنها به شرح زیر است:

استفاده از سبوس گندم

استفاده از سبوس گندم برای درمان دمل چرکی بسیار شایع است. سبوس را باید داخل یک پارچه توری ریخت و در ۴ لیتر آب خیس کرد. پس از ۱۲ ساعت باید این آب را گرم کرد و ۶ دقیقه در آن نشست تا بر روی دمل اثر کند.

استفاده از آلوئه ورا

برای درمان دمل چرکی با آلوئه‌ورا باید ژل این گیاه را ۱۵ دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر قرار داد تا به کاهش التهاب و تورم کمک شود.

استفاده از عسل

از دیگر روش‌های درمان خانگی دمل مقعدی استفاده از عسل به دلیل خواص آنتی‌بیوتیک آن است. باید کمی موم عسل را بر روی حرارت غیرمستقیم آب کرد و نتیجه آن را با روغن زیتون ترکیب کرده و چند بار بر روی آبسه مقعدی قرار داد.

موارد نام برده تنها تعدادی از درمان‌های خانگی دمل مقعدی به شمار می‌روند. نکته مهم این است که در صورت ابتلا به این بیماری باید پیش از انجام هر روشی به پزشک مراجعه کرد و در نهایت زیر نظر پزشک از روش‌های خانگی استفاده نمود. آبسه یا دمل مقعدی به شکل قطعی با جراحی یا لیزردرمانی آبسه درمان می‌شود و روش‌های درمان خانگی فقط باعث کاهش علائم این عارضه می‌شوند.

لیزر آبسه مقعدی چرا یک روش درمانی پرطرف‌دار است؟

بیماری آبسه مقعدی بر اثر بسته شدن دهانه غدد ناحیه مقعد ایجاد می‌شود. این بیماری نیازمند درمان قطعی است زیرا عدم درمان آن می‌تواند باعث ابتلا فرد به فیستول مقعدی شود.

لیزر آبسه مقعدی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و  نتیجه‌بخش‌ترین روش‌های درمانی این عارضه معرفی می‌شود. لیزر آبسه مقعدی یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند این بیماری را در کمتر از ۳۰ دقیقه و بدون درد و خونریزی درمان کند.

لیزر آبسه مقعدی همچنین نیاز به بیهوشی و بستری شبانه ندارد. در این روش در حین لیزر آسیبی به اطراف بافت وارد نمی‌شود و از طرفی بافت آبسه ترمیم می‌گردد و نیازی به استراحت و دوره نقاهت پس از درمان نیست.

لیزر آبسه مقعدی امروزه در بسیاری موارد جایگزین روش جراحی شده است؛ زیرا احتمال عود آبسه پس از لیزر آبسه مقعدی نیز بسیار نادر است.

این روش درمانی امروزه در مراکز درمانی مختلفی همچون مرکز تخصصی درمان فوری انجام می‌شود و می‌تواند بیماری آبسه را برای همیشه مداوا کند. در این مرکز درمانی فوق‌تخصصان کولورکتال با استفاده از دستگاه‌های لیزر به روز برای درمان آبسه اقدام می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود بیماری آبسه برای همیشه درمان شود.

لیزر آبسه مقعدی

استفاده از بهترین داروها برای آبسه مقعدی آیا به درمان آن کمک می‌کند؟

جهت درمان آبسه مقعدی بسیاری از بیماران به دنبال استفاده از بهترین داروها برای آبسه مقعدی هستند. از جمله داروهایی که برای درمان آبسه استفاده می‌شوند پمادهایی هستند که حاوی مواد آنتی‌بیوتیک و ضددردند. از جمله این داروها می‌توان به تتراسایکلین، پماد آزیترومایسین، پماد «تریامسینولون ان ان» و پماد لیدوکائین اشاره کرد که برای درمان این عارضه استفاده می‌شوند.

استفاده از بهترین داروها برای آبسه مقعدی تنها با تجویز پزشک امکان‌پذیر است و نباید به شکل خودسرانه به سراغشان رفت.

قرص‌ها از دیگر مواردی هستند که در روند درمان آبسه مقعدی از آنها استفاده می‌شود. از جمله قرص‌هایی که برای درمان آبسه مقعدی پزشکان تجویز می‌کنند انواع آنتی‌بیوتیک‌ها یا مسکن‌ها هستند که نقش مهمی در کاهش عفونت و چرک آبسه مقعدی دارند. استفاده از بهترین داروها برای آبسه مقعدی به شکل قرص نیز باید حتماً با تجویز پزشک باشد و به هیچ عنوان نباید این داروها خودسرانه مصرف شوند.

در نهایت باید در نظر داشت که استفاده از بهترین داروها برای آبسه مقعدی تنها به شکل موقت می‌تواند باعث بهبود علائم آبسه شود. این قرص‌ها و پمادها اثرات موقتی دارند و به هیچ عنوان نمی‌توان آنها را به عنوان روش درمان قطعی آبسه مقعدی برشمرد.

آبسه مقعدی تنها از طریق جراحی یا لیزر آبسه درمان‌پذیر است تا برای همیشه از بین برود. درمان آبسه مقعدی با لیزر در مراکز درمانی مختلفی همچون مرکز تخصصی درمان فوری امکان‌پذیر است و می‌تواند این بیماری را برای همیشه مداوا کند.

بهترین دکتر فوق‌تخصص آبسه مقعدی چه مشخصاتی دارد؟

برای بسیاری از بیماران مهم است که جهت درمان عارضه آبسه به بهترین دکتر فوق‌تخصص آبسه مقعدی مراجعه کنند. اینکه بهترین دکتر فوق‌تخصص آبسه مقعدی چه مشخصاتی دارد برای بسیاری از بیماران سؤال است. در ادامه با ویژگی‌های بهترین دکتر فوق‌تخصص آبسه مقعدی آشنا می‌شوید:

تخصص دکتر آبسه مقعدی

تخصص و تجربه پزشک

درمان آبسه مقعدی باید توسط فوق‌تخصص کولورکتال انجام شود. پزشکان فوق‌تخصص کولورکتال یا پزشکان متخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ‌ سال‌ها بر درمان این بیماری تمرکز داشته‌اند و همین مسئله باعث می‌شود بتوانند بیماری آبسه را به درستی تشخیص دهند و درمان مناسب را برای آن تجویز کنند.

دسترسی به دستگاه‌های لیزر مجهز

بهترین دکتر فوق‌تخصص آبسه مقعدی به دستگاه‌های لیزر مجهزی دسترسی دارد که باعث ایجاد عوارضی همچون گوشت اضافه در ناحیه مقعد و در نتیجه آن تنگی مقعد، بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع نمی‌شود.

دسترسی به امکانات بهداشتی

بهترین دکتر فوق‌تخصص آبسه مقعدی به مراکز درمانی بسیار بهداشتی و ایزوله دسترسی دارد که بدون انتقال عفونت به بیمار، عارضه آبسه را در او درمان می‌کنند.

وجود ساکشن بلع در اتاق جراحی

از دیگر ویژگی‌های بهترین دکتر فوق‌تخصص آبسه مقعدی این است که نسبت به وجود دستگاه ساکشن بلع که از انتقال ویروس‌های همچون ایدز، هپاتیت و کرونا از بیماران قبلی به بیماران بعدی جلوگیری می‌کند، توجه دارد.

افرادی که به دنبال بهترین دکتر فوق‌تخصص آبسه مقعدی هستند می‌توانند به مرکز تخصصی درمان فوری مراجعه کنند که پزشکان آن از ویژگی‌های نام برده برخوردارند و از طرفی مرکز درمانی مورد نظر تمام امکاناتی را که از آنها نام برده شد به بیماران ارائه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39022

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.