• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4

حرکت خلاف جهت طلای آب شده/ بازدهی هفتگی کدام دارایی کمترین بود؟

  • کد خبر : 40726
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
حرکت خلاف جهت طلای آب شده/ بازدهی هفتگی کدام دارایی کمترین بود؟

اکو ایران: در حال حاضر انتخابات مهمترین پارامتر تاثیرگذار بر آینده بازارها است. صاحبان سرمایه، تحلیل گران و فعالان اقتصادی سخنان نامزدهای ریاست جمهوری را دنبال می کنند و برای آن سناریو می سازند.

بازار ارز و طلا هفته آخر خرداد را در رکود کامل سپری کرد. اوایل هفته، بلومبرگ درباره چشم‌انداز کاهش مصرف نفت چین نوشت: بلومبرگ در گزارشی تحلیلی از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی، چشم‌انداز کاهش تقاضای نفت چین، روند رو به رشد تغییر سوخت خودروها از بنزین به گازوئیل و سایر انرژی ها، بحران املاک و رشد اقتصادی آهسته این کشور باعث شده است که نرخ پالایش نفت چین در ماه آوریل به سطح دوران کرونا برسد.

در حالی که تعطیلات عید قربان و تعطیلی کشورهای همسایه باعث رکود بیشتر بازار ارز و طلا در نیمه اول هفته شد، روز یکشنبه پس از مدت ها برداشت وجوه واقعی طلا ثبت شد. چیزی که از 2 مه بی سابقه بوده است.

بانک مرکزی روز سه شنبه اعلام کرد که ریال دیجیتال از تیرماه در کیش اجرا می شود.

به نظر می‌رسد ریال دیجیتال در دسته‌های استیبل کوین‌ها قرار می‌گیرد که ارزش آن‌ها برابر با ارزش ریال است. اما مانند سایر ارزهای دیجیتال در صرافی های بین المللی معامله نمی شود و مصرف داخلی دارد. با توجه به ردیابی آسان تراکنش های ارزهای دیجیتال که به عنوان مزیت آن شناخته می شود، به نظر می رسد ریال دیجیتال سوابق تجاری افرادی را که از آن استفاده می کنند بهتر و واضح تر به سیاست گذار اقتصادی نشان دهد.

در حال حاضر، انتخابات مهمترین پارامتر تأثیرگذار بر آینده بازارها است. سرمایه گذاران، تحلیلگران و فعالان اقتصادی سخنان نامزدهای ریاست جمهوری را دنبال می کنند و زمینه را برای آن فراهم می کنند، بنابراین انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین پارامتری خواهد بود که آینده بازارها را تحت تاثیر قرار می دهد.

دلار تهران در این هفته هیچ افزایشی نداشت. سکه یک گرمی هر روز هفته در سطح قیمتی ثابت معامله می شد. اما طلای مذاب در خلاف جهت سکه حرکت کرد و حباب آن به بیش از 1 درصد رسید، بنابراین بازدهی طلای مذاب مثبت شد، در نقطه مقابل حباب نیم سکه و ربع سکه کاهش یافت و صاحبان ربع سکه بیشترین ضرر را متحمل شد.

در حال حاضر محدوده 58 هزار و 700 تومان پشتوانه قابل اعتمادی است که از سقوط بیشتر دلار جلوگیری کرده است، محدوده 60 هزار تومان نیز محدوده مقاومتی دلار تهران است.

تحقیقات در مورد حباب درهم نشان می دهد که حباب درهم در اکثر روزهای هفته جاری مثبت بوده است در حالی که در دوره ماهانه و فصلی معمولا حباب درهم منفی است. در حال حاضر حباب دهرم و تتر مثبت است و حباب طلای ذوب شده بالای یک درصد است که به دلار تهران فشار می آورد، اما اگر این موارد تعدیل شود، رکود بازار ارز عمیق تر می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40726

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.