• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

دو پیشنهاد تحلیلگران بازار ارز

  • کد خبر : 45512
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۵۹
دو پیشنهاد تحلیلگران بازار ارز

یک سکه نقدی در بازار چهار میلیون بیشتر از بازار فردا قیمت دارد. معامله گران می گویند که بازارساز باید جبهه های کاری خود را تقویت کند. تاریخچه پولی که در بازار حرکت نمی کند چیست؟

در دومین روز هفته بازارها همچنان پرشور بودند و قیمت ها نوسانات صعودی داشتند. بازار طلا و دلار روز یکشنبه با صحبت های مثبت افتتاح شد و در معاملات بعدازظهر پس از رسیدن به سطوح مقاومتی مهم، به این اعداد واکنش نشان دادند و از سقف فاصله گرفتند. تکنسین ها می گویند این فاصله از سقف هنوز به روند نزولی تبدیل نشده و واکنش در مرز حمایت برای بازار مهم است. اگر خط حمایت در این اصلاح از بین برود، روند نزولی خواهد بود.

قیمت سکه امامی که از روز شنبه وارد کانال 53 میلیونی شد، روز یکشنبه با گپ مثبت 450 هزار تومانی در کانال جدید بازگشایی شد. در ادامه هیجانات بازار سکه، قیمت روز یکشنبه در دو کانال تغییر کرد اما در پایان معاملات بازار اصلاح شد و کانال 55 میلیون سکه از دست داد.

در مجموع قیمت سکه در روز یکشنبه نسبت به نرخ بسته شدن ابتدای هفته بیش از یک میلیون رشد داشت. حباب پولی نیز رو به افزایش بود و با افزایش دو درصدی به 33 درصد رسید. یعنی قیمت ارز در بازار 13 میلیون و 800 هزار تومان گرانتر از ارزش بازار است که برای حباب پول رقم بالایی است.

قیمت طلای مذاب نیز مانند سایر بازارها روز یکشنبه با صحبت های مثبت در پله پنجم کانال 18 میلیونی بازگشایی شد و تا مرز پله ششم این کانال به صعود ادامه داد. در نیمه دوم و در لحظات پایانی بازار طلای ذوب شده نیز همگام با سایر بازارها سقوط کرد و در کانال 18 میلیونی به رتبه چهارم سقوط کرد. حباب در حال ذوب طلا برعکس ارز نزولی بود و به کمتر از 200 هزار تومان رسید.

با این کاهش حباب طلا در برابر ارز، برخی در بازار تبدیل ارز به طلا را توصیه کردند. البته کهنه کارها همیشه مخالف حرکت بین بازارها هستند.

اولین نکته بازار سکه این است که ارز نقدی در بازار چهار میلیون گرانتر از ارز فردا معامله می شود. برخی می گویند در بازار آتی چون معامله گران حرفه ای تر هستند ریسک نمی کنند اما در بازار نقدی این نشانه خرید هیجانی است.

دومین نکته مهم برای بازار طلا و سکه غیرفعال شدن سیگنال در برخی صرافی های بزرگ سکه بود. دلالان بازار فردوسی مدعی هستند دو صرافی سکه و طلا که یکی از بازیگران اصلی بازار هستند با خاموش کردن تابلوهای خود متوقف شدند.

در این فضای پر نوسان بازار، تحلیلگران دو پیشنهاد داشتند. یک پیشنهاد برای بازارسازان و پیشنهاد دوم برای معامله گران آماتور بود. با توجه به جو نوسانی و هیجانی که در بازار شکل گرفته و قیمت ها به هر خبری واکنش نشان می دهند، برخی پیشنهاد می کنند که بازارساز از ابزارهای مختلف استفاده کند و در بازارهای متشکل و غیرمتشکل حضور پررنگ داشته باشد. مثلا در بازار فردا مداخله کنید و به سبک حراج هلندی نوسانات بازار را مدیریت کنید. از دیدگاه آنها حتی بازارساز نیز با همکاری بازار سرمایه می تواند به تقاضای صندوق های سازمان یافته مانند صندوق طلا که امروزه در کنار بازار طلا در نوسان است، پاسخ دهد.

پیشنهاد دوم تحلیلگران این بود که با ارقام فعلی بازار، طرفداران وارد نشوند. دلیل آن ریسک بالای خرید تا حد مجاز همراه با حباب بزرگ در بازار بود. البته این پیشنهادها تا حدودی در حال اجراست.

روز یکشنبه زمزمه هایی مبنی بر حضور بازارساز در دو بازار به گوش می رسید. یکی اینکه عرضه وجوه طلا در دقایق پایانی معاملات افزایش یافت تا رنج منفی ایجاد کند. صندوق‌های طلا در روز یکشنبه رکوردی را در ارزش معاملاتی ثبت کردند و این صندوق‌ها شاهد ورود پول واقعی به ارزش 829 میلیارد تومان بود. روز یکشنبه، صندوق‌های اوراق قرضه و صندوق‌های سهام حق برداشت پول را مانند روز یکشنبه داشتند.

دومین بازاری که مداخله بازارساز را اعلام کرد، درهم امارات بود که حوالی ساعت 15 روز یکشنبه با کاهش قابل توجهی به نرخ باز شد. قیمت درهم روز یکشنبه با اختلاف مثبت 100 تومانی تا 17 هزار و 600 تومان آغاز شد و با نوساناتی در نیمه اول به 17 هزار و 660 تومان رسید. در نیمه دوم قیمت درهم کاهش یافت تا به قیمت اولیه بازار رسید. تخمین زده می شود که حباب دلار درهم در روز یکشنبه به 486 توکن رسیده باشد.

قیمت دلار هرات که در ابتدای هفته نتوانست از خط مقاومت عبور کند، روز یکشنبه با صحبت های مثبت در کانال 64 هزار تومانی آغاز شد. قیمت دلار هرات در روز یکشنبه تغییر چندانی نداشت و در انتهای این کانال قرار داشت.

نکته پایانی بازار، ادعای بازرگانان مبنی بر نقل و انتقالات پولی بود. روز یکشنبه، اپراتورها گفتند که جهش های زیادی در انتقال پول یا کارت به کارت وجود دارد. از دیدگاه برخی فعالان بازار، این اقدام برای کنترل معامله بازار انجام شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45512

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.