• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

تفاوت قیمت میلگرد ساده (a1) در بازار و کارخانه: از کجا بخریم؟

  • کد خبر : 33947
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
تفاوت قیمت میلگرد ساده (a1) در بازار و کارخانه: از کجا بخریم؟

یکی از سوال‌های مهم خریداران این است که تفاوت قیمت میلگرد ساده در بازار و کارخانه چقدر است؟ همیشه قیمت میلگرد ساده در بازار نسبت به کارخانه متفاوت است. چرا که با افزایش درصد ارزش افزوده و سود مرکز فروش، به مراتب قیمت پیشنهادی میلگرد ساده در بازار از کارخانه بیشتر خواهد شد. اما این مقدار بسته به میزان سود است که در برخی مراکز کمتر و در برخی بیشتر خواهد بود. اما باید خاطر نشان کرد، قیمت کارخانه تولید کننده عامل اصلی در قیمت نهایی میلگرد ساده در بازار خواهد بود. به عنوان مثال قیمت میلگرد ساده A1 ذوب آهن به عنوان برترین تولید کننده میلگرد ساده، می تواند میزان برای تعیین کیفیت و به نسبت ان قیمت موجود در بازار باشد.

مروری بر میلگرد ساده و کاربردهای آن

میلگرد، یکی از محصولات فولادی مهم به حساب می‌آید که در ساختمان‌های بتن فلزی نقش شایانی را ایفا می‌کند. همچنین قسمتی از هزینه ساخت و ساز مربوط به تهیه میلگرد می باشد. همین دلیل کافی‌است تا قیمت میلگرد نسبت به دیگر مصالح ساختمانی بالاتر باشد.

برای تولید میلگرد ساده، شمش‌های فولادی را در کوره‌های مخصوص تا دمای ۱۰۰۰ الی ۱۱۰۰درجه حرارت می‌دهند تا نرم شوند. پس از آن طی 3 مرحله فولاد نرم شده را از دستگاه‌های غلطک‌دار عبور می‌دهند تا به قطر موردنظر برسد.

همان‌طور که می‌دانید، میلگرد یکی از مقطع‌های فولادی است که در گریدهای مختلف مانند (a1, a2, a3 و a4) تولید می‌شود. این محصول علاوه‌بر ساختمان سازی، برای تولید و تهیه پیچ و مهره، ساخت اتصالات فلزی و لولا، میلگرد ترانس، قطعه سازی و دیگر محصولات فلزی کاربرد دارد. اما میلگرد ساده یا a1 از آن دسته میلگردهایی است که هیچ آجی بر روی سطح خود ندارد و صاف و یکدست است.

چه کارخانه هایی میلگرد ساده تولید می کنند؟

کارخانه تولید‌کننده میلگرد ساده در هر شهر، تامین‌کننده میلگرد مورد نیاز همان منطقه و مناطق اطراف است. شاید مناطق دیگر خواهان میلگرد ساده آن کارخانه ها باشند، ولی مسافت موجود می تواند بر قیمت نهایی تاثیر بگذارد. در ادامه تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ این محصول در سراسر کشور را معرفی خواهیم کرد.

پیداکردن میلگرد در هر کجای کشور که باشید اصلا کار دشواری نیست، چراکه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی است که در صادرات میلگرد ساده و آجدار نیز فعالیت دارد و محصولات باکیفیت خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

اولین تولیدکننده میلگرد ساده در ایران کارخانه ذوب آهن اصفهان است که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نیز شناخته می‌شود.

مابقی کارخانه های تولید کننده میلگرد ساده عبارتند از:

  • کارخانه فولاد کویر کاشان

  • کارخانه نورد متین

  • کارخانه فولاد خراسان

  • کارخانه آذر گستر سدید

قیمت میلگرد ساده بر چه اساسی سنجیده می شود؟

میلگرد ساده یکی از مصالح مهم برای پیمانکاران پروژه‌ های صنعتی ساختمانی است که نیاز است این افراد همیشه از نوسانات قیمت این محصول آگاه باشند تا در زمان درست و از فروشنده معتبر تعداد میلگرد مورد نیاز خود را تهیه کنند.

عوامل زیادی در تعیین و قیمت‌گذاری میلگرد ساده دست دارند. برای مثال، قیمت شمش فولادی، قیمت فولاد بازار جهانی، وزن آن، سایز سطح مقطع میلگرد و عوامل مختلف دیگری هستند که براساس آنها‌ قیمت میلگرد a1 تعیین می‌شود.

قیمت روز میلگرد ساختمانی بر اساس وزن فولادی که در ساخت هر کیلوگرم وزن آن به‌کار رفته، محاسبه می‌شود. همچنین نرخ قیمت میلگرد ساده در کارخانه همیشه درحال تغییر است، در برخی موارد ممکن است روزانه تغییر کند و در موارد دیگر ممکن است به صورت لحظه‌ای در حال تغییر باشد.

تفاوت قیمت میلگرد کارخانه به نسبت بازار چگونه است؟

تفاوت قیمت میلگرد ساده در بازار و کارخانه در میان مشتریان این محصول کاملا مشهود است. دلیل این تفاوت نیز دست به دست شدن کالا در میان فروشندگان آن است.

از دلایلی که نمی‌توانیم به‌راحتی و با قیمت کمتر محصول مورد نظر خود را از کارخانه تهیه کنیم، این است که هیچ کارخانه‌ای فروش با مقدار کم ندارد. معمولا کارخانه‌ها میلگرد ساده را به‌صورت عمده به‌فروش می‌رسانند و کمتر از ۲۴ تن میلگرد را به خریداران نمی‌فروشند.

فروشندگان بازار کالا، این محصولات را در حجم بالا از کارخانه ‌تهیه می‌کنند و به‌صورت خرد به خریداران پروژه‌های کوچک می‌فروشند. درصورتی‌که در‌حال ساخت یک پروژه خیلی بزرگ باشید که نیاز به میلگرد فراوان داشته باشد می‌توانید از کارخانه مقدار کالای مورد نیاز خود را تهیه کنید که البته ان هم نیازمند مدارک مشخص است.

کدام بهتر است؟ خرید میلگرد ساده از کارخانه یا بازار؟

قطعا خرید کالای مورد نیاز با قیمت کمتر مورد علاقه‌ همه‌ خریداران است. خرید میلگرد ساده نیز از درب کارخانه نسبت به بازار، ارزان‌تر و مطمئن‌تر است. در صورت خرید از بازار باید هزینه بیشتری را که شامل سود فروشنده نیز می‌شود، پرداخت کنید.

تفاوت قیمت میلگرد ساده در بازار و کارخانه باعث می‌شود که خریداران بیشتر به سمت خرید آن از کارخانه بروند. در این زمان ممکن است برخی خریداران که ‌پروژه‌های مختلف با نیاز یکسان دارند با یکدیگر جمع شده و نیاز خود را از طریق کارخانه با مقدار بالا برطرف کنند.

باتوجه به تفاوت قیمت میلگرد ساده در بازار و کارخانه می‌توان گفت خرید این محصول از کارخانه بهتر است اما برای افرادی که نیاز به تعداد کمتری از این محصول دارند خرید از بازار به‌صرفه‌تر است.

راهنمای خرید میلگرد ساده

گرفتن استعلام قیمت میلگرد ساده در کارخانه اولین کاری است که هر خریداری باید انجام دهد، اما برای خرید یک محصول خوب و باکیفیت نیاز به چه فاکتورهایی است؟

اول از همه باید نوع میلگرد را در نظر داشته باشید و انتخاب کنید که چه نوع میلگردی نیاز دارید. پس از آن به استانداردهای موجود در تهیه میلگرد توجه کنید، یکی از مهم‌ترین موارد، توجه به فرمول ساخت میلگرد ساده و کارخانه‌ی تولید کننده است. میلگرد ساده در دو نوع ساده صنعتی و ساده پولیش تولید می گردد. که هر کدام بسته به نحوه تولید ویژگی های موجود، کارکرد خاصی نیز دارند.

توجه به سایز و وزن میلگرد ساده نیز از موارد مهم در خرید میلگرد a1 است که باید در زمان خرید به آن توجه شود. میلگرد ساده اصولا از سایز 8 الی 32 میل تولید می شود. هر چه سایز بالاتر رود، به مراتب وزن نیز افزایشی خواهد بود، و در نهایت تاثیر مستقیم بر قیمت خواهد داشت.

علاوه‌بر این، قیمت محصول و مرکز فروش معتبری که قصد خرید از آن را دارید از مهم‌ترین موارد هستند. برای خرید میلگرد ساده از مراکز فروش میلگرد، می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

جمع‌بندی

خرید میلگرد ساده (a1) با بهترین قیمت، در شرایط اقتصادی اخیر، نیازمند بررسی دادهای بسیاری است. اما با این حال خرید میلگرد از کارخانه نسبت به بازار ، به صرفه تر خواهد بود. چرا که برخی از کارخانه ها، با توجه به کیفیت و آنالیز و استاندادر خود، قیمت میلگرد ساده را به نسبت کارخانه هایی همچون کارخانه ذوب آهن ارزان تر ارائه می دهند که در نتیجه قیمت تمامی شده موجود در بازار نیز کمتر از قیمت میلگرد a1 ذوبی خواهد بود. اما باید خاطر نشان کرد، مراکز خرید فروش مقاطع فولادی و بنگاه ها، با اضافه نمود سود خود به قیمت کارخانه، محصول مورد نظر را به فروش می رسانند.

منبع : مرکز خرید و فروش انواع مقاطع فولادی، آهن ملل

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33947

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.