• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

تعرفه واردات کالاهای اساسی یک درصد بود.

  • کد خبر : 38181
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
تعرفه واردات کالاهای اساسی یک درصد بود.

اکو ایران: معاون اول رئیس جمهور از عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده محصولات اساسی خبر داد. بر اساس این مصوبه کالاهای اساسی شامل «گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ» است.

اخبار اقتصادی؛ هیات وزیران در بیست و نهم فرودین سال جاری حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده محصولات مذکور را تصویب کرد و این مصوبه امروز در شش بند توسط محمد مخبر ابلاغ شد. شورای قیمت در پایان هفته گذشته قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را برای سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ اعلام کرد تا عرضه محصولات اساسی در کشور بسته شود.

مصوبه جدید علاوه بر مواد مذکور بر اساس این مصوبه شامل «داروها»، « نهاده های دامی و کشاورزی»، «مواد مصرفی پزشکی» و «شیرخشک» نیز می شود. بر اساس مصوبه ابلاغی، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی مذکور یک درصد در نظر گرفته شده است.

قطعنامه 6 بند

این مصوبه هیات وزیران در جلسه 29/01/1403 به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت معدن، بازرگانی، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد بند (2) بند (الف) تبصره (9) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور به تصویب رسید.

در بند اول این مصوبه، عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده محصولات اساسی (گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌ها، روغن ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (نخود، لوبیا و عدس) ذکر شده است. گوشت قرمز و گوشت مرغ به تعداد (57) ردیف، تعرفه به میزان یک درصد به شرح جدول شماره (1) منضم به این تصویب نامه تعیین شده است که با مهر حاکمیتی تایید شده است. هیئت مدیره

بند دوم این مصوبه مربوط به عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده دارو به تعداد (73) ردیف تعرفه و مواد اولیه دارویی به تعداد (109) ردیف تعرفه به شرح جداول شماره (2) می باشد. ) و (3) ضمیمه این نامه مصوب یک درصد به مهر دولت اختصاص یافته است.

اما در بند سوم حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده، (160) ردیف تعرفه « نهاده های دامی و کشاورزی» به شرح جدول شماره (4) در نظر گرفته شده است و طبقه بندی به نرخ یک درصد تعیین شده است.

بر اساس این مصوبه، عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده لوازم پزشکی به تعداد (115) ردیف تعرفه مندرج در جدول شماره (5) پیوست این تصویب نامه که با مهر هیأت حاکمه تأیید شده است. . ، به میزان یک درصد تعیین شده است.

از سوی دیگر عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیرخشک نوزاد کد تعرفه (04021010) و (04022110) یک درصد تعیین شده است.

بر اساس این مصوبه، چنانچه مالیات بر ارزش افزوده کالایی طبق قوانین مربوطه کمتر از یک درصد باشد، به همان میزان باقی می ماند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38181

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.