• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

تزریق 7.5 میلیارد دلار به صنعت نیروگاهی کشور

  • کد خبر : 39132
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
تزریق 7.5 میلیارد دلار به صنعت نیروگاهی کشور

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت نیرو ارزش این تفاهم نامه که به امضای علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و مهدی غضنفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی رسیده است، 7.5 میلیارد دلار است و در پروژه های ارائه شده از سوی وزارت نیرو سرمایه گذاری می شود.

بر اساس این تفاهم نامه، وزارت نیرو برای پرداخت به موقع تسهیلات واحدهای نیروگاهی در حال ساخت، هیئت سرمایه گذاری در بورس انرژی تشکیل می دهد و نیروگاه ها برق تولیدی خود در بورس انرژی را به آنها عرضه می کنند. از منابع آن وجه نقد دریافت کرده و از آن برای تامین هزینه های نیروگاه و پرداخت تسهیلات صندوق استفاده کند.

همچنین در صورت عدم تامین برق مورد نیاز نیروگاه ها در بورس انرژی، وزارت نیرو با سازوکارهایی که در اختیار دارد، برق تولیدی این نیروگاه ها را با قیمت های مناسب خریداری می کند.

پیش بینی می شود با امضای این تفاهم نامه، اختلافات در حوزه برق در سال های آینده به حداقل ممکن کاهش یابد.

این گزارش می افزاید: پیش از این به دلیل عدم تعادل مالی جدی در صنعت نیروگاهی، بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در صنعت نیروگاهی کشور نداشت، اما با امضای این تفاهم نامه، شرایط لازم برای یک خصوصی جدی فراهم شد. حضور بخش در این صنعت فراهم خواهد شد.

در ماه های اخیر تفاهم نامه جداگانه ای بین ستبا و صندوق توسعه ملی با هدف حمایت از توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور به ارزش 5 میلیارد دلار با هدف تامین مالی ساخت 10 هزار مگاوات انرژی پاک منعقد شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39132

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.