• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
0

علی آبادی: ترانزیت برق با کشورهای همسایه باید افزایش یابد

  • کد خبر : 45301
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
علی آبادی: ترانزیت برق با کشورهای همسایه باید افزایش یابد

به گزارش اخبار اقتصادی، عباس علی آبادی با اشاره به اشتراکات تاریخی فراوان دو کشور ایران و آذربایجان، اظهار کرد: برنامه های زیادی برای ادامه و تقویت همکاری های دو کشور در دستور کار داریم.

وزیر نیرو همچنین همکاری ایران و آذربایجان در خصوص سد خداآفرین را مورد تاکید قرار داد و گفت: این سد توسط دو طرف ساخته شده است.

وی یادآور شد: برای سدهای قزقلاسی و اردوآباد طرح تفصیلی داریم. بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد روند اجرای این پروژه ها تسریع شود.

وی تصریح کرد: ارتباط برق ایران و آذربایجان هم اکنون برقرار است و پیش بینی می شود تا تابستان سال آینده افزایش یابد و پیشنهاد شده است در این زمینه مذاکراتی بین روسیه، آذربایجان، ایران، امارات و عربستان انجام شود. . در حال حاضر مذاکراتی با روسیه انجام شده و مقرر شد در جلسه بعدی این موضوع پیگیری شود. ایجاد این خط برق برای هر دو طرف از نظر اقتصادی بسیار مفید خواهد بود.

علی آبادی تصریح کرد: در زمینه های فنی تخصصی مذاکراتی انجام شد و بر این اساس تمایل برای بازدید از امکانات فنی دو کشور اعلام شد.

«شاهین مصطفی یوف» با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان بسیار گسترده است، تصریح کرد: از این نظر همکاری های چشمگیری بین دو طرف در زمینه آب و برق وجود دارد. از جمله می توان به پروژه های خداآفرین و قیزقلعه ای اشاره کرد.

معاون نخست وزیر و آذری رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان با اشاره به تبادل نظر در نشست مشترک با وزیر نیرو برای توسعه همکاری ها در حوزه انرژی افزود: ما نیز شاهد ایجاد همکاری بین دو کشور ایران و آذربایجان در زمینه احداث نیروگاه.

وی یادآور شد: همکاری های بسیار خوبی بین ایران و آذربایجان در زمینه آب ایجاد شده است. حدود سه سال پیش آذربایجان 50 سال همکاری با ایران در زمینه آب را جشن گرفت.

مصطفی یوف تصریح کرد: در خصوص اجرای توافقنامه مرازاد و اردوباد که در سال 1393 به امضا رسید تبادل نظر شد و مقرر شد این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: ارتباط برق ایران و آذربایجان در پنج نقطه برقرار است و قرار شد همکاری در این زمینه بررسی شود. همچنین در مورد همگام سازی برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه تبادل نظر شد و یک شرکت ایرانی برای ارزیابی فنی و اقتصادی این موضوع تعیین شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45301

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.