• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

نقد حاکمیت اقتصادی در مراسم امین الضرب/ اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره کارآفرینی

  • کد خبر : 35727
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
نقد حاکمیت اقتصادی در مراسم امین الضرب/ اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره کارآفرینی

اکوایران: امروز سه شنبه در مراسم امین الضرب، فعالان اقتصادی بخش خصوصی از حاکمیت اقتصاد ایران در دهه های اخیر انتقاد کردند.

اخبار اقتصادی، امروز سه شنبه 10 اسفند 1402 هشتمین مراسم اهدای لوح، نشان و تندیس امین الضرب برگزار شد. در این مراسم که هیچ مقام دولتی در آن حضور نداشتند، فعالان اقتصادی از حاکمیت اقتصادی در ایران در سال های اخیر انتقاد کردند.

در ابتدای این مراسم محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: تجار دلسوز، متعهد و سالم هیچ گاه از انجام مسئولیت های اجتماعی شانه خالی نکرده اند و از پیشینیان آموخته اند که خدمت به مردم اولویت اول خود است. . وظیفه. و هدف و اولویت فراموش نشدنی و همچنین معیار ارزیابی و مقایسه آینده از آن ایشان خواهد بود.

نجفی عرب گفت: بر اساس آن منطق و در زمانی که مهاجرت به فرهنگ رایج تبدیل شده است، به ندرت می بینید که کارآفرینان و صاحبان مشاغل بزرگ وطن خود را ترک کنند.

وی افزود: اگرچه در همه کشورهای دنیا ارکان حکومت داری، دولت و مردم مدام از کسانی تمجید می کنند که با کسب و کار خود برای مردم ارزش آفرینی کرده اند و روند تمدن سازی را مهیا کرده اند، اما متأسفانه جامعه ایرانی دارد. هنوز مطمئن نیستیم که پشت ظهور و طلوع یک تجارت، سال ها تلاش و کوشش یک کارآفرین نهفته است.

نجفی عرب گفت: متأسفانه از همان سال‌های اولیه استقرار دولت مدرن در ایران، تلاش‌های مستمر بخش خصوصی برای ایفای نقش ملی و ترمیم وجهه اقتصادی ناکام مانده است. عدم اعتماد به کارایی و ترکیب صداقت در عملکرد، دو سویه نگاه دولت به فعالان اقتصادی ایران را مشخص می کند.

وی افزود: این بینش متفاوت همراه با تعصبات طبقاتی و تحلیل چپ از اقتصاد باعث شده است که کارآفرینی به معنای اجتماعی آن نه منادی امید، انگیزه و ارزش افزوده، بلکه به منزله مروج شکاف طبقاتی و ابزار برای کسب سود و انباشت ثروت ناخالص. همچنین مجازاتی مضاعف و ناعادلانه در ادای دین برای کسانی است که با آمیختن دیدگاه ملی و آموزه های دینی، تلاش خود را برای بازسازی اقتصاد کشور به کار بسته اند.

رئیس خانه تهران گفت: نه تنها اقتصاد، بلکه جامعه امروز ایران نیازمند ترویج افکار کسانی است که با مقاومت و فداکاری در شرایط حساس تاریخی مانع توقف اقتصاد کشور شده اند. در طول دهه گذشته، کارآفرینان دلایل زیادی برای دلسرد شدن از انجام تجارت داشته اند. موانع مختلف، از اقتصاد دستوری گرفته تا فساد و بحران های ناشی از حکمرانی نامطلوب، قدرت لازم و کافی برای تعطیلی بسیاری از شرکت ها را داشته است، اما دلسوزی برای آینده ایران و نگاه ملی تجار، آنها را در سنگر اقتصاد قرار داده است. و در خط مقدم مبارزه با تحریم ها قرار دارد. همه اینها در شرایطی رخ می دهد که فعالان اقتصادی کمتر از سایر قشرها و قشرهای جامعه ایران مورد احترام هستند و با وجود همه این ظلم ها و ناملایمات، با نگاه سالم دست از کار برنداشته اند.

اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره کارآفرینی

تعداد کارآفرینان ثبت نام شده در مسابقه از طریق سایت اتاق تهران 100 نفر و تعداد کارآفرینان معرفی شده توسط سازمان های بخش خصوصی به هیئت داوران 620 نفر بود. تعداد کل پرونده های رسیدگی شده به 720 نفر رسید. بانک و بیمه، حمل و نقل، ایجاد مشاغل نوآوران)، خدمات، اقتصاددانان، پژوهشگران و پیشکسوتان.

اسامی برندگان:

مسعود صرامی موسس شهرک سلامت و مرکز شهر اصفهان

هایده شیرزادی موسس و مدیرعامل شرکت بازیافت کودهای آلی و مواد آلی کرمانشاه

محمد اسماعیل قدس رئیس هیئت مدیره کدبانو (دلزین) و پخش پگاه

سید محمد موسوی از گروه سلامت فیروز

رسول بویوک، مدیر کارخانه شکلات سازی آیدین

مجید راهب موسس گروه صنعتی راهب

فریدون مهبودی، پدر بیوتکنولوژی دارویی و کارآفرین برجسته

مسعود خوانساری، رئیس سابق اتاق تهران و مؤسس مؤسسه امین الضرب

از این 8 نفر، 3 نفر برنده تندیس امین الضرب (دو تاجر بزرگ و یک مدیر با سابقه اقتصادی) و 5 صنعتگر، بازرگان و پیشکسوت نیز لوح و نشان امین الضرب را از آن خود کردند.

همچنین مسعود نیلی، اقتصاددان برجسته و استاد بازنشسته دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف به دلیل فعالیت در حوزه آموزش و سیاست گذاری اقتصادی و ترویج اقتصاد آزاد و رقابتی، برنده جایزه امین الضرب شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35727

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.