• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
6

قبض برق 25 درصد پایتخت نشینان رایگان شد

  • کد خبر : 41352
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
قبض برق 25 درصد پایتخت نشینان رایگان شد

به گزارش اخبار اقتصادی، کامبیز ناظریان در گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه 75 درصد از مشترکان برق تهران شامل 3.5 میلیون و 500 هزار مشترک تعرفه داخلی دارند، گفت: از مجموع یک میلیون و 200 هزار قبض برق خانگی صادر شده در تهران از ابتدای خرداد تاکنون، 580 هزار فاکتور مشمول پاداش کاهش مصرف است و 25 درصد از فاکتورهای صادر شده با احتساب پاداش تخصیصی صفر ریال صادر می شود.

وی افزود: برای تامین برق شهر تهران در ساعات پیک بین 300 تا 350 مگاوات انرژی مازاد نیاز است و تامین این میزان انرژی در ساعات محدود با احداث نیروگاه توجیه فنی و اقتصادی ندارد و ضروری است. برای مدیریت بار و توزیع صحیح فرآیند. مصرف، مصرف برق در ساعات اوج مصرف باید تنظیم و اصلاح شود.

ناظریان با قدردانی از همکاری ارزشمند شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف برق و برشمردن کمپین انرژی، اظهار داشت: امسال علاوه بر پاداش ریالی در قبوض برق، جوایز زیادی از جمله خودرو و لوازم خانگی برای مشترکینی که می توانند حداقل 15 درصد کاهش مصرف برق خود، اهدا خواهد شد. با توجه به افزایش قابل توجه دمای هوا، مشترکان تهرانی در مدیریت مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند و از استفاده از تجهیزات برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خودداری کنند.

وی همچنین بیش از 15 درصد برق مصرفی پایتخت را مربوط به بخش اداری دانست و با اشاره به کاهش 120 مگاواتی برق مصرفی ادارات با اجرای برنامه های مدیریت بار گفت: امید است با افزایش همکاری مشترکین در بخش اداری، به تدریج تا مردادماه شاهد دستیابی به 180 مگاوات صرفه جویی در این حوزه باشیم.

ناظریان تصریح کرد: تمامی ادارات تهران مجهز به کنتور هوشمند هستند و میزان مصرف برق آنها لحظه به لحظه رصد می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41352

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.