• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

مردم دوباره مقصر کمبود بنزین در کشور شدند/ بهانه جدید دولت برای عدم پرداخت مطالبات گندم کاران و حقوق کارمندان!

  • کد خبر : 45573
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
مردم دوباره مقصر کمبود بنزین در کشور شدند/ بهانه جدید دولت برای عدم پرداخت مطالبات گندم کاران و حقوق کارمندان!

به گزارش اخبار اقتصادی، مسعود مزکیان رئیس جمهور در مراسم معارفه لایجه بودجه 1404 به مجلس با بیان اینکه مبلغ مصرف بنزین امسال 40 درصد بیشتر از سال 98 است، گفت: قیمت تمام شده بنزین 8 هزار تومان و هر لیتر بنزین وارداتی 30 تا 40 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: در صورت تداوم شرایط فعلی سال آینده 130 میلیارد تومب بنزین وارد می شود.

همچنین سیدحمید پورمحمدی، معاون رئیس جمهور و رئیس جمهور. سازمان برنامه و بودجه کشور. وی در نشست خبری امروز با تایید سخنان رئیس جمهور گفت: در صورت ادامه مصرف بی رویه بنزین باید پول کارکنان، گندم و… را کم کنیم و بنزین را پرداخت کنیم.

وی افزود: متاسفانه مصرف بنزین در سال های اخیر افزایش بی رویه ای داشته است. اگر قیمت نفت را صفر در نظر بگیریم، هزینه تحویل بنزین به مردم 8 هزار تومان است و دولت برای هر لیتر بنزین وارداتی 80 سنت پرداخت می کند.

به گزارش اخبار اقتصادی، به نظر می رسد دولت همچنان مردم را مقصر کمبود بنزین و مصرف بی رویه سوخت در کشور می داند. این در حالی است که حمایت غیر اصولی دولت از خودروسازان داخلی در چهار دهه گذشته و تولید خودروهای بی کیفیت و پرمصرف که اغلب حتی حداقل استانداردهای جهانی را هم ندارند، دلیل اصلی مصرف بالای بنزین در کشور است. کشور و حالا رئیس جمهور و رئیس جمهور به جای حل این مشکل، سازمان برنامه و بودجه کشور به دنبال رفع مشکل هستند و مثل همیشه می خواهند کسری بودجه کشور را با جیب مردم جبران کنند. . اگرچه تا امروز مطالبات تریگوروها نه تنها با تاخیرهای چند ماهه پرداخت شده است، بلکه حتی جریمه تاخیر در هیچ یک از دولت ها پرداخت نشده و در نهایت دولت از مطالبات گندم کاران پس گرفته است. . کشاورزان از صندوق توسعه ملی با بهانه های مختلف.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45573

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.