تب بازار کمتر از یک هفته بعد فروکش کرد و معامله گران ارز و ارز موقعیت خرید خود را رها کردند و به سمت موقعیت های فروش رفتند.

قیمت دلار روز قبل در پایان معاملات نیمه اول کانال 53 هزار تومان بیش از یک درصد کاهش یافت.

پس از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم نقش و مشارکت ایران در جنگ حماس علیه اسرائیل، نگرانی های جنگی در بازار ارز آرام شد و دلار به سرعت بخش قابل توجهی از مسیری را که در نیمه اول هفته طی کرده بود، به دست آورد.

روز قبل هیجان خرید به سمت فروش رفت و همین موضوع بیش از 300 توکن از میزان حباب درهم کاسته، بنابراین مشخص می شود در این دوره پر فراز و نشیب بازار ارز و ارز، نبض بازار در دست شور و شوق تجار است.

سطح درآمد نفتی ایران مهمترین بخشی است که بر قیمت دلار در ایران تأثیر می گذارد. بررسی نمودار قیمت جهانی نفت و مقایسه آن با دلار نشان می دهد که با افزایش قیمت دلار و درآمدهای نفتی، دولت کنترل بهتری بر قیمت دلار دارد.

جنگ بین حماس و اسرائیل نگرانی‌هایی را در مورد خطر در ژئوپلیتیک خاورمیانه ایجاد کرده است، اگرچه تولید نفت اسرائیل حدود 300 هزار بشکه در روز است که تأثیر چندانی بر بازار جهانی نفت ندارد، اما به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نگران‌کننده است. شرق و گسترش آن، قیمت افزایش یافته است.

بلومبرگ اعلام کرده است که پالایشگاه های چینی نگران تغییر عرضه نفت ایران نیستند زیرا اعتماد دارند که ایالات متحده صادرات نفت ایران را برای کنترل قیمت نفت محدود نخواهد کرد.

از سوی دیگر برخی تحلیلگران دلیل افزایش قیمت نفت را توجه تجار نفت به ایران عنوان کرده اند. دخالت ایران در این مناقشه یا افزایش محدودیت های آمریکا بر صادرات نفت ایران از عواملی است که این ترس را به وجود آورده است. از تاجران نفت

اگرچه روز گذشته حضور ایران در این جنگ تا حدودی از سوی ایران و غرب رد شد، اما برخی رسانه ها مانند سی بی اس نیوز و فارین پالیسی به تأثیر نگرانی تجار نفت بر وضعیت صادرات نفت ایران پس از جنگ اشاره کردند.

در چنین حالتی، درآمدهای نفتی ایران با دو سناریو مواجه است. اگر تحریم های نفتی علیه ایران به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت ناشی از جنگ تشدید نشود، درآمدهای نفتی ایران افزایش می یابد و کنترل بازارساز بر بازار ارز افزایش می یابد. در حالت دوم، اگر تحریم‌های نفتی ایران به‌گونه‌ای تشدید شود که بر میزان صادرات نفت این کشور یا نحوه دریافت درآمدهای نفتی تأثیر بگذارد، ممکن است با کاهش درآمدهای نفتی و تغییر بر قیمت دلار تأثیر نامطلوبی داشته باشد. انتظارات سرمایه گذاران خارجی معامله گران بازار ارز

طرح ریزی الگوی جلاد معکوس

قیمت سکه امامی در روز گذشته بیش از دلار کاهش یافت و الگوی مرد وارونه در نمودار فنی سکه امامی به نمایش درآمد. بر اساس این الگو، شمع جلاد معکوس در روز دوشنبه در بازار ارز ثبت شد که از بدنه کوچک مستطیلی یا مربعی بدون سایه پایین و با سایه بالایی بلند تشکیل شده است که طول سایه بالایی دو تا سه است. برابر طول بدن

این الگو نشان می دهد که دیگر خریدار در بازار باقی نمانده است تا حرکت لازم را برای افزایش قیمت فراهم کند و در پایان روند صعودی بازار همانطور که در نمودار مشاهده می شود.

این الگو برای سکه تایید شد، در حالی که روز قبل شمع قیمت سکه زیر شمع دوشنبه باز و بسته شد. کندل نزولی که تشکیل الگوی جلاد معکوس را تایید کرد و باعث کاهش قیمت سکه شد. با توجه به شرایط پیش آمده، سکه پشتوانه مهم و سرنوشت ساز نیم کانال 29 میلیون تومانی را از دست داد و پیش بینی می شود کانال نیم 28 میلیون تومانی مهمترین پشتوانه سکه باشد.

بازار سهام کند است

بازار سرمایه روز گذشته با افزایشی روبرو شد اما نقطه منفی بازار ضعف ارزش معاملات خرد بود که نشان از بی روح بودن بازار سرمایه داشت. بازار سرمایه همان چیزی است که برای رشد بازار سرمایه لازم است.

با توجه به پایین بودن ارزش معاملات خرد روز قبل، در صورت عدم بهبود این روند و عدم افزایش ارزش معاملات، نمی توان انتظار بازدهی قوی در بازار داشت، زیرا معاملات خرد کم بازار سرمایه روند صعودی ندارد.

علیرغم رشد کم رونق بازار سهام در روز گذشته، امروز روند کم و بیش مثبتی برای بازار سرمایه پیش بینی می شود، اما با توجه به ارزش سهام پس از اصلاح قیمت های فعلی و انتشار اخبار مثبتی مانند حذف خروج فولاد و سیمان از بورس کالا، تخفیف نرخ خوراک پالایشگاه ها و فرمول نرخ خوراک پتروشیمی ها نقدینگی مناسبی در بازار ندارد که این امر به دلیل جنگ در منطقه و بلاتکلیفی است. محدوده قیمت دلار در روند نزولی

در حال حاضر بازار سرمایه به حمایت روانی دو میلیون واحدی نزدیک شده است و حمایت یک میلیون و 960 هزار واحدی هدف بعدی شاخص کل در صورت افت خواهد بود. در غیر این صورت واکنش شاخص کل نسبت به نزول چگونه خواهد بود؟ مقاومت دو میلیون و چهل هزار واحدی در آینده بازار سرمایه مشخص خواهد شد