• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
1

ادامه روند مثبت طلای جهانی

  • کد خبر : 45672
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
ادامه روند مثبت طلای جهانی

اکوایران: قیمت طلا امروز به رشد خود ادامه داد زیرا عواملی مانند نگرانی های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی در کنار انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا همچنان از قیمت فلز زرد حمایت می کنند.

اخبار اقتصادی، قیمت جهانی طلا در روز پنجشنبه (3 نوامبر) با افزایش تقاضای مطمئن به دلیل نگرانی های ژئوپلیتیکی مداوم و افزایش قیمت ها، قیمت جهانی طلا یک درصد افزایش یافت، در حالی که پالادیوم به دلیل نگرانی از تحریم ها بر سر عرضه روسیه، تولیدکننده اصلی این فلز، افزایش یافت. رشد قیمت 8 درصدی .

به گزارش رویترز، قیمت لحظه ای طلا در ساعت 17:25 به وقت ایران با 0.6 درصد افزایش به 2732 دلار در هر اونس رسید، در حالی که این فلز از رکورد قیمت 2758 دلاری در روز چهارشنبه عقب نشینی کرد. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.6 درصد افزایش به 2744 دلار در هر اونس رسید.

دیوید ماگر، رئیس معاملات فلزات در High Ridge Futures گفت: «آنچه ما واقعاً می‌بینیم این است که طلا همچنان به عنوان یک محافظ کلیدی در برابر فشارهای تورمی با تقاضای مطمئن دیده می‌شود. طلا همچنان به شدت حمایت می شود. بی‌اطمینانی مربوط به انتخابات آمریکا ستون حمایتی دیگری از بازار طلا است.

انتظار برای تسهیل بیشتر سیاست های پولی توسط بانک های مرکزی و شهرت تاریخی طلا به عنوان پوششی در برابر عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی، قیمت این فلز گرانبها را بیش از 33 درصد در سال جاری افزایش داده است و فلز زرد چندین رکورد قیمتی را به ثبت رسانده است.

ایالات متحده همچنین از گروه هفت خواست تا تحریم‌هایی علیه پالادیوم و تیتانیوم روسیه را بررسی کند. در نتیجه، قیمت پالادیوم 8.6 درصد رشد کرد و به 5.1129 دلار رسید که 4.9 درصد بالاتر از بالاترین سطح از دسامبر 2023 بود.

جیووانی استانوو، تحلیلگر UBS گفت: با توجه به اینکه روسیه حدود 40 درصد از عرضه پالادیوم را به خود اختصاص داده است، چنین تصمیمی بر بازار فشار وارد می کند و شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها خواهیم بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45672

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.