• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

افزایش 14 درصدی سهام انویدیا در یک روز؛ افزایش 265 درصدی درآمد فصلی

  • کد خبر : 35830
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
افزایش 14 درصدی سهام انویدیا در یک روز؛  افزایش 265 درصدی درآمد فصلی

اکوایران: قیمت سهام انویدیا پس از گزارش رشد قابل توجه درآمد خود و پیش بینی رشد بیشتر در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، پس از اینکه شرکت فناوری انویدیا از افزایش 265 درصدی سود سه ماهه خود خبر داد و پیش بینی کرد که به لطف هزینه های دیوانه وار هوش مصنوعی، سود آن می تواند حتی بیشتر شود، قیمت سهام آن به شدت افزایش یافت.

بر اساس گزارشی از فایننشال تایمز، انویدیا روز چهارشنبه درآمد 22.1 میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم سال گذشته را گزارش کرد که بسیار فراتر از انتظارات وال استریت (20.4 میلیارد دلار) بود. این شرکت همچنین اعلام کرد که انتظار دارد درآمد آن در این سه ماهه به 24 میلیارد دلار برسد.

به گفته جن سان هوانگ، بنیانگذار و مدیر عامل Nvidia، محاسبات پرسرعت و هوش مصنوعی به نقطه عطف رسیده اند و تقاضا در سراسر جهان در شرکت ها، صنایع و کشورها در حال افزایش است.

سهام انویدیا در معاملات پیش از بازار روز پنجشنبه بیش از 14 درصد افزایش یافت و به 772.90 دلار رسید. این افزایش، انویدیا را در مسیری قرار داده است که آمازون و آلفابت مادر گوگل را پشت سر بگذارد و پس از مایکروسافت و اپل به سومین شرکت ارزشمند در ایالات متحده تبدیل شود.

انویدیا بزرگترین محرک رشد در S&P 500 در سال جاری بوده است و حدود یک چهارم از سود این شاخص را به خود اختصاص داده است. اهمیت این سهم به حدی افزایش یافته است که برخی از سرمایه گذاران و تحلیلگران پیش بینی کردند که گزارش مالی این شرکت در روز چهارشنبه به اندازه داده های تورم پر ریسک باشد.

انویدیا درآمد هر سهم در سه ماهه چهارم سال 2023 را 4.93 دلار گزارش کرد که بالاتر از انتظارات تحلیلگران است.

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، درآمد خالص این شرکت با افزایش 770 درصدی به 12.3 میلیارد دلار رسیده است.

انویدیا که در سال 1993 به عنوان تامین کننده کارت های گرافیتی برای بازی های رایانه ای تأسیس شد، به نیرویی برای تقاضای هوش مصنوعی تبدیل شده است، زیرا غول های فناوری مانند آلفابت، مایکروسافت، آمازون و متا سرمایه گذاری خود را در محاسبات هوش مصنوعی افزایش می دهند. تراشه های پیشرفته این شرکت، مانند H100، به استاندارد صنعتی برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی برای جمع آوری داده ها برای مدل های زبانی در مقیاس بزرگ (LLM) تبدیل شده است. این شرایط نوید صنعت جدیدی به نام هوش مصنوعی مولد را می دهد که چت بات ها و نرم افزارهای دیگری را ایجاد کرده است که می توانند اطلاعات را در قالب متن، تصویر و ویدئو بیاموزند، درک کنند و تولید کنند.

موفقیت سریع ChatGPT OpenAI، H100 را به داغ ترین محصول در سیلیکون ولی در سال گذشته تبدیل کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ماه گذشته اعلام کرد که این شرکت قصد دارد موجودی تراشه H100 خود را در سال 2024 به 350000 برساند. به نظر می‌رسد به جای تقاضا، عرضه به محدودیت جدیدی برای رشد انویدیا در کوتاه مدت تبدیل شده است.

هوانگ روز چهارشنبه در تماسی با سرمایه گذاران گفت که انویدیا یک الگوی محاسباتی کاملاً جدید به نام هوش مصنوعی مولد را فعال کرده است و تراشه های با ارزش آن در واقع «کارخانه های هوش مصنوعی» یک انقلاب صنعتی جدید هستند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35830

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.