• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1

آیا اولین مذاکرات ابوظبی بانک برای خرید سهام چهارمین بانک بزرگ ترکیه مشکل ارزش گذاری داشته است؟

  • کد خبر : 39561
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
آیا اولین مذاکرات ابوظبی بانک برای خرید سهام چهارمین بانک بزرگ ترکیه مشکل ارزش گذاری داشته است؟

اکوایران: اولین مذاکرات بانک FAB امارات متحده عربی برای خرید سهام کنترلی بانک Yapi Ve Kredi ترکیه با مشکل ارزیابی مواجه شد.

اخبار اقتصادی، بانک FAB بزرگترین بانک امارات متحده عربی است. این بانک پس از ادغام بین بانک اول خلیج (FGB) و بانک ملی ابوظبی (NBAD) تشکیل شد. Yapı Kredi همچنین یکی از اولین بانک های تجاری سراسری در ترکیه و چهارمین بانک سهامی عام در ترکیه از نظر دارایی است.

طبق گزارش بلومبرگ، First Bank of Abu Dhabi مذاکرات مقدماتی را برای خرید اکثریت سهام Yapi Ve Kredi Bankasi انجام داده است. با این حال، به گفته افراد آشنا، این بحث ها به دلیل اختلاف نظر در مورد قیمت متوقف شده است.

FAB ارزش Yapi Ve Kredi را زیر سوال برده است و برخی از تحلیلگران خواسته اند درباره اطلاعات محرمانه بحث نشود. همچنین افراد مطلع به این بانک اماراتی اطلاع دادند که مالک اکثریت وام دهنده ترکیه (هلدینگ کوچ آس) به دنبال قیمتی بالاتر از FAB بوده و اکنون حاضر به ارائه آن است.

تاثیر شهادت رئیسی در برابر طلای جهان

تحلیلگران معتقدند که به دلیل این اختلافات، FAB پس از هفته ها مذاکره هنوز به طور رسمی ارزش گذاری دقیق را آغاز نکرده است. آنها معتقدند هیچ یک از طرفین مشاور استخدام نکرده اند، اما آنها همچنان به دنبال راه هایی برای حرکت به جلو هستند.

اوایل سه‌شنبه هفته گذشته، رویترز اعلام کرد که بانک ابوظبی در حال مذاکره برای خرید 61.2 درصد سهام شرکت نفت امارات در یاپی کردی به مبلغ 8 میلیارد دلار است. این به مجموع ارزش بازار بیش از 13 میلیارد دلار و ارزش بازاری بالاتر از سرمایه‌های همتایان خود در فهرست استانبول است. سهام این بانک در روز سه شنبه 10 درصد افزایش یافت. طبق محاسبات بلومبرگ، ارزش آن حدود 10 میلیارد دلار است و ارزش دفتری آن 5.6 میلیارد دلار است. هنوز مشخص نیست FAB چه چیزی را ارائه خواهد کرد و یک نماینده بانک از اظهار نظر خودداری کرد.

اخبار بلومبرگ برای اولین بار در ماه آوریل از علاقه FAB خبر داد. افراد آشنا به این موضوع گفتند که بزرگترین بانک امارات متحده عربی چندین ماه در حال ارزیابی معامله با یاپی کردی بود. آنها در آن زمان گفتند که مدیران همچنین مذاکرات اکتشافی اولیه با صاحبان چندین بانک دیگر ترکیه انجام داده بودند.

نقشه کارایی صنایع بورس در اردیبهشت 1403

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39561

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.