• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

چرا بازار مس از تب پایین نمی آید؟ / جنگ برای منابع مس بالا گرفته است!

  • کد خبر : 39270
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
چرا بازار مس از تب پایین نمی آید؟  / جنگ برای منابع مس بالا گرفته است!

اکوایران: ایالات متحده و چین برای به دست آوردن فلز ضروری برای خودروهای الکتریکی و مراکز داده با یکدیگر رقابت می کنند. علاوه بر این، این فلز در مرکز یک نبرد 43 میلیارد دلاری برای خرید قرار دارد.

اخبار اقتصادی، پس از اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس جهان اخیراً با بحران مالی مواجه شد، دولت بایدن با سرمایه گذاران بالقوه وارد تعامل شد تا سهامی در معادن زامبیا این شرکت به ارزش 3 میلیارد دلار به دست آورد.

بر اساس گزارشی در وال استریت ژورنال، جستجو به شرکت های آمریکایی محدود نمی شود، زیرا موسساتی در امارات متحده عربی، ژاپن و عربستان سعودی (همه دوستدار منافع آمریکا) در حال کاهش علاقه خود به سهام First Quantum Minerals هستند. FM به گفته منابع آگاه، هدف ایالات متحده و متحدانش این است که چین را خارج از کنترل نگه دارند و مانع از افزایش کنترل ابرقدرت آسیایی بر عرضه جهانی فلزات و مواد معدنی حیاتی شوند. این پیشنهاد، که انتظار می رود اواخر امسال بسته شود، بخشی از رقابت جهانی برای تامین مس بیشتر است. یک جزء کلیدی در همه چیز، از خودروهای برقی گرفته تا خطوط انتقال و مراکز داده که انقلاب هوش مصنوعی را هدایت می‌کنند.

پیشنهاد گروه BHP برای خرید BHP به قیمت تقریباً 43 میلیارد دلار که روز دوشنبه رد شد، تقاضای قوی برای مس را در نظر می گیرد. در حالی که آنگلو، فهرست شده در بورس اوراق بهادار لندن، طیف گسترده ای از کالاها، از الماس تا نیکل را تولید می کند. بی اچ پی چشم انداز استرالیا را ارتقا داده و به ذخایر مس این کشور بالاترین رتبه را می دهد. Anglo اولین پیشنهاد BHP را در ماه گذشته رد کرد و گمان می‌رود که سایر شرکت‌ها در حال بررسی پیشنهادات رقیب باشند.

مناطق 5 و 10 گل سرسبد معاملات ملکی در تهران

به گفته افراد مطلع، در حالی که دولت ایالات متحده بر توافق پیشنهادی نظارت نمی کند، مقامات به مدیران بریتانیایی گفته اند که نگران هستند اتحادیه بتواند عرضه کلی مس را محدود کند. ایالات متحده همچنین نگران است که چین ممکن است BHP را تحت فشار قرار دهد تا برخی از دارایی های خود را بفروشد یا با فروش مس بیشتری به این کشور موافقت کند تا نگرانی های احتمالی ضد رقابتی را برطرف کند.

برای ایالات متحده، دیوانگی کنونی بر اهمیت سال ها تلاش برای ایجاد ذخایر فلزات و مواد معدنی حیاتی برای انتقال انرژی سبز تاکید می کند. انتظار می رود با تعطیلی برخی معادن یا کاهش تولید، تقاضا برای مس افزایش یابد. معاملات آتی مس امسال 20 درصد افزایش یافته است. ایالات متحده یک وزارت معادن، یک صندوق دارایی مستقل، یا یک صنعت بزرگ معدنی داخلی ندارد. این امر چین را در مضیقه قرار داده است. زیرا می تواند شرکت های دولتی خود را بدون توجه به رفتار قیمت مواد اولیه، سرمایه گذاری هنگفتی را وادار کند.

دولت ایالات متحده مقدار محدودی پول دارد که می تواند مستقیماً به پروژه های امنیت ملی تزریق کند. این بدان معناست که باید با شرکت های خصوصی داخلی و خارجی و همچنین کشورهای دوست با سرمایه مستقل همکاری کند تا آنها را به سرمایه گذاری در دارایی های مفید برای منافع ملی تشویق کند.

آیا رابطه بین پول ورودی به صندوق های طلا و بازار ارز معکوس شده است؟

به عنوان مثال، وال استریت ژورنال سال گذشته گزارش داد که ایالات متحده و عربستان سعودی در حال مذاکره برای توافق احتمالی در جمهوری دموکراتیک کنگو هستند که بر اساس آن عربستان سعودی در این معادن سهام خواهد داشت و شرکت های آمریکایی بخشی از معادن خود را تضمین می کنند. حقوق. . یکی از مشاوران ارشد بایدن، آموس هوخشتاین، در این تلاش نقش بسزایی دارد. هوچستاین و یک تیم کوچک وزارت امور خارجه به سرتاسر جهان پرواز کرده اند و یک روز با مقامات دولتی در جنوب صحرای آفریقا و روز دیگر با سرمایه گذاران آمریکایی ملاقات کرده اند.

هاخشتاین در مصاحبه ای گفت: در مورد مس، “ما مواد جدید زیادی در سراسر جهان آنلاین نداریم.” چیزی که من را نگران می کند این است که حتی زمانی که یک کشف انجام می شود، ممکن است 7-15 سال طول بکشد تا اولین مس ظاهر شود. ایالات متحده بیش از یک میلیارد دلار به کریدور لوبیتو برای توسعه زیرساخت‌های محلی، از جمله برق پاک و راه‌آهن اتصال آنگولا، کنگو و زامبیا برای صادرات مواد معدنی حیاتی متعهد کرده است. همچنین در زامبیا، ایالات متحده سال گذشته از امارات متحده عربی درخواست کرد که سرمایه گذاری در معادن مس موپانی را در نظر بگیرد. این تلاش موفقیت آمیز بود و در ماه دسامبر، زامبیا هلدینگ بین المللی منابع امارات را به عنوان شریک جدید سهام خود انتخاب کرد. هوچستاین گفت که او و تیمش به دولت‌های آفریقایی روشن کرده‌اند که ایالات متحده در تلاش است تا مدلی جایگزین ارائه کند که منجر به بدهی، فساد و تخریب محیط‌زیست نشود.

مرکز تلاش های آمریکا، شرکت مالی توسعه بین المللی است. یک آژانس فدرال که به تامین مالی پروژه های خارج از کشور کمک می کند. این آژانس با سرمایه گذاری 740 میلیون دلاری در بخش معدن در سال گذشته موافقت کرد که در مقایسه با 245 میلیون دلار برای پروژه های معدنی قدیمی تر، افزایش یافته است. افراد مطلع گفتند که این نهاد در حال حاضر در حال مذاکره برای تامین مالی یک معدن چند میلیارد دلاری مس در پاکستان است که یکی از بزرگترین پروژه های مس جهان در سال 2028 خواهد بود.

یک شرکت ایرلندی به نام TechMet یکی از سرمایه گذاری های شاخص آن است. در دولت ترامپ و بایدن، این آژانس حدود 105 میلیون دلار بودجه به TechMet اختصاص داده است که آن را به دومین سهامدار بزرگ آن تبدیل کرده است. یک شرکت سرمایه‌گذاری با حمایت یکی از پسران خانواده والتون نیز در آخرین دور جمع‌آوری سرمایه سرمایه‌گذاری کرد و ارزش شرکت را بیش از یک میلیارد دلار ارزیابی کرد.

برایان منل، مدیر عامل TechMet در آفریقای جنوبی گفت: “ما در یک جنگ سرد دوم قرار داریم.” انتخاب طرف ها به طور فزاینده ای ضروری است. هیچ لحظه برای من شک و تردید وجود نداشت. این رقابت بین ارزش‌های غربی و دیکتاتوری است.» TechMet سهامی در شرکت‌های استخراج لیتیوم، کبالت، نیکل، وانادیم و خاک‌های کمیاب دارد.

در همین حال، معدنچیان چینی با حمایت دولت، به سرعت در حال کسب دارایی هستند. بر اساس گزارش مرکز مالی و توسعه سبز در دانشگاه فودان در سال گذشته، در کشورهای کمربند و جاده، که برزیل و استرالیا را شامل نمی شود، چین بیش از 19 میلیارد دلار در سال گذشته برای سرمایه گذاری در فلزات و معادن هزینه کرد که نسبت به سال قبل 158 درصد افزایش داشت. شانگهای 2022 افزایش یافته است. این بالاترین سطح از سال 2013 است.

رمزگشایی یک نقل قول شگفت انگیز؛ پوتین چه چیزی در سر دارد؟/دشمن قدیمی پریگوژین در انتهای راه؟

به گفته افراد مطلع، در آخرین مورد، یک شرکت چینی Chemaf، تولیدکننده فلزات که در حال توسعه معدن کبالت و مس در کنگو است، خریداری خواهد کرد. مذاکرات پیشرفته در حال انجام است. حداقل دو خواستگار غربی علاقه مند به خرید این شرکت بودند، از جمله Cobalt Corp یا C3 شیلی (یک شرکت آمریکایی که در شمال شیلی فعالیت های مس و کبالت دارد).

دانکن بلونت، مدیر اجرایی C3، گفت که با شرکت مالی توسعه بین المللی و وزارت امور خارجه در مورد امکان ارائه پیشنهاد صحبت کرده است، اما به این نتیجه رسیده است که این پیشنهاد بسیار گران است. با این حال، او گفت: “آنها در این سرمایه گذاری و پروژه های دیگر بسیار کمک کردند. آنها مشتاق هستند تا شرکت ها و کارآفرینان آمریکایی را به کنگو برگردانند.”

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39270

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.