• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3

کشف 156 میلیون دلار بی نظمی در فروش سهام وام داده شده توسط بانک های جهانی در کره جنوبی

  • کد خبر : 38957
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کشف 156 میلیون دلار بی نظمی در فروش سهام وام داده شده توسط بانک های جهانی در کره جنوبی

اکوایران: تحقیقات در کره جنوبی نشان داده است که 9 بانک جهانی به طور غیرقانونی تراکنش های کوتاهی به ارزش 211.2 میلیارد وون (156 میلیون دلار) انجام داده اند. این بانک ها اکثر قوانین رویه ای را زیر پا گذاشته اند و دو نفر از آنها در حال حاضر با جریمه روبرو هستند.

به گزارش EcoIran، سازمان نظارت مالی کره جنوبی اعلام کرد که تا کنون معاملات کوتاه مدت غیرقانونی به ارزش 211.2 میلیارد وون (156 میلیون دلار) توسط 9 بانک سرمایه گذاری جهانی را کشف کرده است.

بر اساس گزارش سرویس نظارت مالی که در حال بررسی پنج بانک دیگر است، اسامی 9 بانک فاش نشده است، اما بیشترین تخلفات آنها مربوط به قوانین رویه ای مربوط به فروش مشترک اهرمی 164 سهم بوده است. از میان این 9 بانک، دو بانک در حال حاضر با جریمه هایی از سوی مراجع مالی مواجه هستند و به دلیل مشکوک بودن به تخلف از قوانین بازار سرمایه کشور، برای تحقیقات بیشتر به دادسرا معرفی شده اند.

فعالیت‌های بانک‌های جهانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ماه‌های اخیر تحت نظارت شدیدی در کره جنوبی قرار گرفته است، زیرا مقامات تلاش‌های خود را برای سرکوب فروش کوتاه مدت، روشی برای فروش سهام بدون استقراض، افزایش داده‌اند. افزایش یافته اند در حالی که فروش وام در بسیاری از بازارها قانونی است. اما یک موضوع سیاسی بحث برانگیز در این کشور آسیایی در حال ظهور است، که سرمایه گذاران خرده قدرتمند آن اغلب آن را به دلیل سقوط سهام سرزنش می کنند.

سالگرد یکشنبه سیاه در بورس/ فرار 66 همتی حقیقی پس از سقوط تاریخی بورس تهران!

بانک های مستقر در اروپا نسبت به بانک های مستقر در ایالات متحده تخلفات بیشتری را مرتکب شده اند و بیشتر تراکنش های مورد بررسی از دفاتر هنگ کنگ آنها انجام شده است. بر اساس آمار FSS، در بین 14 بانک مورد بررسی مقامات، 90 درصد معاملات فروش وام توسط شرکت های خارجی در کشور انجام شده است. مقامات این عمل را “گسترده” توصیف کردند و در ماه نوامبر ممنوعیتی را بر هر گونه فروش بدهی تا پایان ژوئن 2024 اعمال کردند که باعث انتقاد برخی از سرمایه گذاران شد که این اقدام جذابیت بازار را برای صندوق ها کاهش می دهد. در همان زمان، یک تیم ویژه برای بررسی همه فعالیت‌های کوتاه‌فروشی بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ جهانی از ماه می 2021 (زمانی که کره جنوبی ممنوعیت دوره همه‌گیری را لغو کرد و اجازه داد فروش در سهام کوتاه در شاخص‌های Kospi 200 و Kosdaq 150 از سر گرفته شود، تشکیل شد. ).

به گفته FSS، اکثر معاملات فروش وام بانک های جهانی در کره با هدف پوشش قراردادهای سوآپ با مشتریان نهایی خود انجام می شود. مقامات همچنین در حال توسعه پلت فرمی برای نظارت بر فروش وام هستند که می تواند به شناسایی تراکنش های غیرقانونی کمک کند. اگرچه ممنوعیت اعمال شده در ماه نوامبر تا پایان ژوئن به قوت خود باقی است. رئیس جمهور یون سوک یول اخیراً اعلام کرد که این محدودیت ها تا زمانی که یک سیستم نظارت الکترونیکی ایجاد نشود، پابرجا خواهند ماند.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که مقامات در ماه اکتبر دو بانک جهانی را به نقض “عادی و عمدی” قوانین فروش بدهی در معاملات به ارزش 56 میلیارد وون متهم کردند. در ماه دسامبر، مقامات BNP Paribas SA و HSBC Holdings Plc را به اتهام فروش کوتاه مدت جریمه کردند. در ماه مارس سال جاری، واحد HSBC در هنگ کنگ و سه تاجر آن توسط دادستان متهم شدند. طبق گزارش رسانه‌های محلی کره‌ای در اوایل ماه جاری، Credit Suisse که توسط UBS Group AG خریداری شد، با جریمه‌هایی نیز مواجه است.

کوچکترین آنها محبوب شدند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38957

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.