• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

ارزش سبد سهام در 30 ضرب شده است

  • کد خبر : 31638
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
ارزش سبد سهام در 30 ضرب شده است

به گزارش رکنا به نقل از سازمان خصوصی سازی، طرح توزیع اقدامات عدالتخواهانه پس از ابلاغ سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری در سال 1384 و موافقت ایشان با توزیع گسترده سهام شرکت های صدر، اصل (44) قانون اساسی در آبان ماه به تصویب هیأت وزیران رسید. . سال 1384 و سپس به عنوان یکی از موضوعات اساسی و مهم مواد (34) تا (38) قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی.

اجرای فاز اول طرح توزیع سهام از سال 1394 با هدف «تامین عدالت اجتماعی» و «فقر فقرزدایی» و بر اساس اساسنامه مربوطه و پس از تعیین ذی نفعان و پرداخت عوارض طی مدت 10 سال آغاز شد. ، در سال 1394 به پایان رسید و فاکتور در سال 1395 صادر شد.این طرح برای سهامداران صادر شد.

شناسایی 49 میلیون سهم واجد شرایط در مرحله اول

راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر توسعه مردمی واگذاری سازمان های خصوصی سازی در این خصوص با اشاره به سابقه فرآیند واگذاری سرمایه در کشور، اظهار داشت: بر اساس تبصره (3) ماده (34) قانون مربوط اجرای سیاست های کلی ماده (44) قانون وظیفه اصلی وزارت اقتصاد و دارایی شناسایی مشمولان طرح توزیع سهام با همکاری وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی و شرایط واگذاری سهام به مشمولان را ایجاد و با توجه به ابلاغ دستورالعمل مربوطه در سال 1398 توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، در 20 مرحله مختلف ذینفعان این طرح شناسایی و در نهایت 49 میلیون و 148 هزار و 774 نفر به عنوان ذینفعان شناسایی شدند. ذینفعان نهایی طرح

انتشار سهام و سازمان آنها.

وی به آزادسازی سهام اشاره کرد و گفت: با ابلاغ 18 اردیبهشت 1398 مقام معظم رهبری فرمان آزادسازی سهام را صادر و این طرح را ساماندهی و بستر لازم را به نفع مشمولان آن که اکثراً بخشی از آن هستند فراهم کرد. کم درآمدترین اقشار جامعه؛ منافع حاصل از این امر یعنی تقسیم سود نقدی در مجامع سالانه شرکت ها و همچنین اداره و خرید و فروش این سهام به عنوان مبنای آزادسازی سهام در دستور کار قرار گرفته است. وزارت اقتصاد و دارایی و شورای عالی بورس و اوراق بهادار.

ارزش سبد سهام در 30 ضرب شده است

مدیرکل دفتر توسعه مردمی از افزایش 30 برابری ارزش سبد سهام خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه شماره 188710 مورخ 10 آذر 1395 شورای عالی اجرای سیاست های کلی ماده (44) قانون اساسی، سهام قطعی تخصیص یافته به طرح توزیع سهام مشمولان این طرح در 49 شرکت سرمایه گذاری شامل 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی به ارزش 266363 میلیون ریال سهام اعطا شدند و هم اکنون ارزش این پرتفوی تقریبا 70933221 میلیارد ریال است. ریال یعنی تقریبا 30 برابر ارزش اولیه. سهام تخصیصی افزایش یافته است.

نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی پس از مجمع با محدودیت افتتاح می شود

زولان نوریان نکاتی را در خصوص گشایش نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی مورد بحث و بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری در تاریخ 18 اردیبهشت 1398، آزادسازی سهام به دو روش واگذاری مستقیم و غیرمستقیم در سال 1398 انجام شد. حدود 19 میلیون برخی از ذینفعان روش مستقیم را انتخاب کردند تا بتوانند خودشان سهام را مدیریت و اداره کنند. همچنین سبد سهام حدود 30 میلیون نفر از ذینفعان به صورت غیرمستقیم از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی و مرکزی متشکل از شرکت های سرمایه گذاری استانی مدیریت می شود. شایان ذکر است با توجه به بررسی نحوه برگزاری مجامع شرکت های مذکور توسط شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بر اساس مصوبات مورخ 20/4/1402 و 08/09/1402 شورای مذکور، تصمیم به برگزاری جلسات شرکت های سرمایه گذاری استانی گرفته است. بدیهی است پس از برگزاری مجامع مذکور و از زمان اعلام آغاز خرید و فروش، سهامداران به تدریج امکان معامله سهام خود را در بورس خواهند داشت.

توزیع سهام جدید و نیاز به تصویب پرتفوی جدید پیشنهادی در هیأت وزیران

وی تصویب سبد جدید پیشنهادی در هیئت دولت را ضروری دانست و ادامه داد: بر اساس بند (الف) تبصره (2) قانون بودجه سال 1401 کشور، دولت مکلف شد باقیمانده سهام متعلق به دولت یا دولت را حذف کند. حالت. شرکت های مالکیت در شرکت های قابل واگذاری بر اساس قانون اجرای سیاست های کلی دهه اربعین – ماده چهارم، سهام سرمایه را به مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشمولان سازمان بهزیستی کشور و کلیه افراد واجد شرایط واگذار می کنند. 44) قانون اساسی.

مدیر کل دفتر توسعه عمومی سازی واگذاری ها بر توزیع سهام برای ذینفعان نهادهای حمایتی تاکید کرد و گفت: تشریح چارچوب و روند اجرای کار، شناسایی مشمولان جدید و تعیین و تخصیص کارآمد. بنگاه‌ها به مشمولان واجد شرایط»، در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت و سبد پیشنهادی برای تخصیص به تصویب دولت رسید، اما پس از اعتراض هیأت نیروی انتظامی با تصویب مجلس به تصویب نامه هیات وزیران در خصوص تخصیص این سهام، سازوکار تخصیص سهام به افراد فاقد سهام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشمولان سازمان بهزیستی کل کشور و ایثارگران سه دهم در جلسه 25 اسفند 1401 شورای عالی برای اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تصویب شد، اما علیرغم تلاش های سازمان خصوصی سازی برای تصویب سبد سهام پیشنهادی در هیأت وزیران، به دلیل برخی موارد با توجه به ملاحظات، امکان تصویب سبد سهام قابل واگذاری به ذینفعان مذکور وجود نداشت.

ذوالن نوریان در پایان تصریح کرد: با حکم جدید این واگذاری در بند «ن» تبصره (2) قانون بودجه سال 1402، این موضوع بار دیگر در دستور کار این سازمان قرار گرفت و از این نظر ضمن اینکه شناسایی مجدد مشمولان جدید با هماهنگی نهادهای حمایتی کشور از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کل کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشاوره هویتی آن از طریق سازمان ثبت احوال کشور در شهریور ماه سال جاری پیشنهاد سبد جدیدی به هیأت وزیران ارائه شد که بدیهی است با تصویب سبد سهام پیشنهادی توسط این سازمان واگذاری سهام به مشمولان جدید اجرایی خواهد شد. هیأت وزیران و به نسبت ارزش سهام واگذار شده.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31638

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.