• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پیش بینی بازار سهام فردا 31 مرداد 1403 / نظر بازاریان درباره اسامی وزرای پیشنهادی

  • کد خبر : 42785
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
پیش بینی بازار سهام فردا 31 مرداد 1403 / نظر بازاریان درباره اسامی وزرای پیشنهادی

اکوایران: بازار فعلی طبق روال روزهای اخیر در محدوده نوسانات محدود مثبت و منفی یک درصدی به فعالیت خود ادامه می دهد. البته باید گفت که همچنان متوقف شده است، زیرا در این محدودیت شدید دامنه نوسان، تغییرات بسیار خاص در بازار مجاز نیست.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز شاخص کل 400 واحد دیگر افت کرد تا تعداد کل شاخص به 2 میلیون و 3 هزار واحد برسد. ارزش معاملات گروه های مختلف بازار سرمایه در کمترین مقدار خود قرار دارد. فلزات اساسی با 112 میلیارد تومان جایگاه اول، گروه شیمیایی 106 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده و لیدر سنتی بورس تهران نیز جایگاه نخست خود (مقام اول ارزش معاملاتی گروه های بازار سرمایه) را از دست داده است. ) به ارزش تجارت 103 میلیارد تومان. او وظیفه خود را بر عهده گرفت تا بازار سرمایه را متوقف کند و لیست کابینه دولت چهاردهم را که به مجلس ارسال شده است، بررسی کند و امیدوار باشد که بتواند حداقل به بحث های اقتصادی داخلی بپردازد، مثلاً. قیمت های اجباری و … هم در داخل شرکت ها و هم در وضعیت تولید آنها. در حال حاضر وضعیت سیاسی و کلان اقتصادی کشور در مرحله ای نیست که باعث رونق بازار شود و این مشکل را می توان در تابلوی معاملات نماد و محدودیت بازار توسط متولیان اقتصادی و بورس مشاهده کرد.

اسامی تیم اقتصادی دولت مشخص شد: عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد اتابک ویز سمت. محسن پاک نژاد وزارت نفت را برعهده می گیرد که البته این اسامی برای اخذ رای اعتماد به مجلس فرستاده شد و این روزها مردم بازار سرمایه نظر خاصی نسبت به نمایندگان مجلس دارند.

بازار آنقدر آرام است که می توان گفت جز دلالان و موسسات مالی در بازار هیچ کس در بورس وجود ندارد. این را می توان از تعداد افراد شرکت کننده در نمایشگاه امسال فهمید، هرچند نمایشگاه امسال حتی سازماندهی شده است. از سازمان و مرکز موسسات سرمایه گذاری و کارگزاری ها نیز حمایت نشد.

مدیر سرمایه گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه سید رامین ابوالفضل اعلام کرد: این صندوق در نظر دارد به مبلغ 5 میلیارد تومباس (5 حمت) اوراق تبعی منتشر کند. هر چند در همان ساعات اولیه این موضوع از جزئیات آن سخنی به میان نیامد. اما به نظر می رسد ورود این پول در این شرایط چندان به بازار دارو لطمه نمی زند. زیرا در حال حاضر بازار به اطمینان و آرامش بیشتری نیاز دارد زیرا سرمایه ترسو است و به محض اینکه احساس خطر کند بازار را ترک می کند. ایجاد امنیت و آرامش در بازار بر عهده تیم اقتصادی دولت جدید است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

امروز نیز مانند روزهای گذشته و حتی یکی دو روز مانده به پایان این هفته نمی توان روی اطلاعات فنی بازار حساب کرد.

سایت مدیریت فناوری بورس تهران دارای بخشی است که تعداد روزهای معاملاتی یک نماد و همچنین تعداد خطوط توقف یا معامله در محدوده های منفی یا مثبت را نشان می دهد. در این روزها، چنین داده هایی باید برای کل بازار منتشر و اعمال شود تا مشخص شود چه روزهایی بازار منفی بوده و چه روزهایی در محدوده نوسان است.

با این ارزش معاملاتی کم (حجم کم) و دامنه محدود، صحبت از بازار فنی بی معنی است زیرا شرط لازم وجود ندارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42785

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.