• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

پیش بینی بازار سهام فردا 9 خرداد 1403 / روزهای معاملاتی گروه بانکی و خودرویی در بورس

  • کد خبر : 40558
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
پیش بینی بازار سهام فردا 9 خرداد 1403 / روزهای معاملاتی گروه بانکی و خودرویی در بورس

اکو ایران: بورس تهران در روز یکشنبه روند معاملات چندان خوبی نداشت و بازار با افت بیش از 16 هزار واحدی به پایان رسید. در پایان جلسه روز یکشنبه ارزش معاملات حدود 3.8 میلیارد تومان بود، بنابراین ارزش بازار نزدیک به 7000 همتی است. فقط گروه بانکی به استثنای گروه خودرو مورد مذاکره است. در بازار بورس تهران

اخبار اقتصادی، ارزش معاملات از ابتدای اردیبهشت ماه که حدود 8 هزار همات بود، به مرز 7 هزار همت رسیده است و می توان به کمال تعارف گفت که هزار میلیارد تومب از ارزش بازار کاهش یافته است. که در یک روند فرسایشی نزولی قرار داشت. این در حالی است که بازار هفته ششم را با دامنه نوسان 2 درصدی سپری کرد به همین دلیل خبرگزاری تسنیم نیز از این وضعیت بازار سرمایه گلایه دارد.

گروه بانکی همچنان در صدر بالاترین ارزش معاملاتی بازار سرمایه قرار دارد و ارزش معاملاتی این گروه در روز یکشنبه 6 خرداد 1403 برابر با 262 میلیارد تومان بود. گروه فلزات اساسی و خودرو به ترتیب با ارزش‌های 178 و 133 میلیارد تومانی در رتبه دوم بازار سرمایه از نظر ارزش بازار قرار گرفتند.

روز یکشنبه در بازار سکه و طلای تهران شاهد بودیم که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار کمتر از 40 میلیون تومان و دلار بازار آزاد در محدوده 58 هزار تومان قرار داشت. اما دلار در سامانه نیما به 42 هزار و 700 تومان رسید، بنابراین روند صعودی این نرخ ادامه خواهد داشت.

دنیای اقتصاد درباره نرخ دلار نوشت که دامنه نوسان قیمت دلار به عنوان مهمترین ارز در بازار تهران در هفته های اخیر به کمتر از 800 تومان رسیده است. در عین حال، دلار در اوایل سال جاری با نوسانات عمده بازار همراه بود. فعالان این حوزه معتقدند رکود انتخاباتی مهم ترین موضوعی است که فعالان بازار دلیل کاهش دامنه مبادلاتی می دانند. نوسانات نرخ و این رکود در بازار بورس تهران نیز قابل مشاهده است.

اما در میان اخبار ضعیف و بد بازار سرمایه، مرکز پژوهش های اتاق ایران با همکاری اتاق تهران گزارشی از مطالبات بازرگانان به رئیس جمهور آینده ارائه کرد. ارائه مختصری از وضعیت فعلی کشور و بیان روند برخی از شاخص های کلان اقتصادی و چشم انداز مورد انتظار برای آینده کشور تدوین شده است.

در این گزارش سوالاتی از رئیس جمهور آینده پرسیده شده است که برنامه شما برای تحقق توانمندی های موجود برای ایجاد ثروت و درآمد برای مردم کشور چیست؟ اولویت شما برای افزایش تولید چیست؟ و جایگاه بخش خصوصی در نظریه اقتصادی شما چیست؟

اما در بازار خودرو، در اولین روزهای هفته جاری، ایران خودرو سه محصول جایگزین پژو پارس پرطرفدار ارائه کرد، چرا که ایران خودرو اعلام کرد پژو 207 با گیربکس دستی (به روز شده)، سورن پلاس با موتور XU7P و تارا. V1 Plus در آن برای آن دسته از متقاضیانی که مهلت تحویل آنها تابستان 1403 به بعد تعیین شده است در دسترس است.

گفته می شود مدیریت ایران خودرو برای تشویق متقاضیان پژو پارس به خرید سورن پلاس با موتور XU7P دو مسیر را پیش روی متقاضیان پژو پارس قرار داده است. استفاده از وام 100 میلیون تومانی بدون بهره برای خرید سورن پلاس با موتور XU7P و همچنین تخفیف 15 میلیون تومانی در قیمت کارخانه این خودرو، یکی دیگر از راه های پیشنهادی آبی پوشان به خریداران پژو پارس است. .

اما چند روزی است که گروه بانکی در راس اخبار و ارزش معاملاتی بازار قرار گرفته است و محسن سیفی در نشستی با برخی مدیران ارشد بانک صادرات از رویکردهای جدید برای ارتقای جایگاه و افزایش قیمت این بانک صحبت کرد. بازار. اشتراک: بانک صادرات ایران با اتخاذ رویکردهای جدید و اساسی برای افزایش سودآوری و سهم بازار، به بهبود زیرساخت های فناوری اطلاعات و بخش مالی بانک با توجه به منافع سهامداران ادامه داده است.

اما وقتی صحبت از بازار جهانی املاک و مستغلات به میان می‌آید، اقتصاد اعلام کرد که 18 خرداد امسال شهرداری تهران با اجرای طرح «مسکن» در این شهر اعلام کرد: ساخت 200 هزار واحد مسکونی در این شهر را به زمین زده‌ایم. تهران: «شهرداری هنوز اسامی کامل مناطق و محله‌هایی را که در اوایل خردادماه این 200 هزار خانه تخریب شد، منتشر نکرده است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به محدوده 2 میلیون و 40 هزار واحد رسید، محدوده در روزهای اول اسفند 1402. شرایط این روزهای اقتصادی و سیاسی جامعه با روزهای اول اسفند 1402 کاملاً متفاوت است. و ممکن است این سطح از دیدگاه افراد فنی بازار سرمایه با سایر سطوح حمایتی ایجاد شده در نمودار متفاوت باشد.

به گفته فعالان بازار، افت اخیر بازار برای بازگرداندن بازار به تعادل کافی بوده و بازار به دنبال یک گشایش امیدوارکننده برای شروع روند صعودی است. اگرچه سازمان بورس و بانک مرکزی در کنترل نرخ اسناد خزانه موفقیت چندانی نداشته اند و تنها چند روزی بود که نرخ ها کنترل شد، اما بلاتکلیفی نسبت به آینده کشور باعث رکود عمیقی در بازار شده است. .

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40558

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.