• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

پیش بینی بورس فردا 7 مهر 1403 / آیا شور و نشاط فروش در بورس تهران ادامه دارد؟

  • کد خبر : 45421
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
پیش بینی بورس فردا 7 مهر 1403 / آیا شور و نشاط فروش در بورس تهران ادامه دارد؟

بورس تهران چهارشنبه گذشته اگرچه افت محسوسی را تجربه نکرد اما رشد چشمگیری نداشت و با افت 3450 واحدی به پایان رسید. بنابراین حداقل انتظارات بازار برای هفته آینده تا حدودی مثبت است و بازار منتظر گزارش شش ماهه شرکت ها است.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات روز چهارشنبه بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات در حدود 6.6 میلیارد تومبه ثبت شد و عدد شاخص با توجه به روزهای اخیر سال گذشته به 2 میلیون و 65 هزار واحد رسید . هفته ارزش بازار همچنان کمتر از 7000 همات است و به 6679 همات رسیده است.

در معاملات آخرین روز هفته گذشته، گروه بانکی همچنان پیشتاز ارزش معاملاتی بورس تهران بود. نمادهای این گروه هم در افت بازار و هم در رشد شاخص خریدار دارند و در مقایسه با ارزش کل معاملات از ارزش معاملاتی خوبی برخوردارند.

این گروه بیش از 307 میلیارد تومان ارزش تجارت را به ثبت رسانده است. جایگاه دوم را نیز فلزات اساسی با ارزش معاملاتی بیش از 209 میلیارد تومان به خود اختصاص داده اند. گروه خودرو با 174 میلیارد تومان سومین گروه بازار از نظر ارزش معاملاتی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنان در سفرهای منطقه ای خود به دنبال ایجاد امنیت و آرامش در منطقه است و در بدو ورود به ترکیه اعلام کرد که با توجه به اوضاع منطقه و تهاجمات رژیم صهیونیستی و شرایط خطرناک در منطقه اخیراً بعد از اردن و مصر به ترکیه آمدم و مشکلات منطقه باید از طریق مسالمت آمیز حل شود.

اما تسنیم نوشت که حزب الله در بیانیه ای اعلام کرده است که بر اساس دستور فرماندهی مقاومت اسلامی، اتاق عملیات مقاومت اسلامی اعلام می کند که وارد مرحله جدید و رو به رشدی در رویارویی با دشمن اسرائیلی شده است که در ادامه به آن می پردازیم. در روزهای آینده خبر دیگری از فضای سیاسی منطقه که در روزهای پایانی هفته در میان ساکنان بازار به اشتراک گذاشته شد، اخباری بود که توسط Axios منتشر شد و گفته می‌شود که وزیر امور خارجه آمریکا، بلینکن قصد دارد به زودی در توافق بر سر . آزادی گروگان ها و آتش بس در غزه برای سفر به خاورمیانه.

از بازار داخلی همتی وزیر اقتصاد اعلام کرده که بانک مرکزی طرفدار کاهش نرخ سود بانکی است. موضوعی که این هفته با انتقاد شدید اهالی بازار مواجه شد، در حالی که بازاریان از سال گذشته با شروع طرح سپرده 30 درصدی پیامدهای مخرب آن را شنیده بودند.

خودروسازان نیز هفته گذشته با شایعات مختلف به کار خود در بازار پایان دادند و خبر عرضه مجدد خودرو در بورس کالا در راس اخبار این گروه قرار گرفت. آخرین اخبار حاکی از آن است که شرکت های ملی خودروسازی در تلاش هستند تا خودروهای خود را دوباره در بورس عرضه کنند و به نظر می رسد در این زمینه توافقاتی صورت گرفته است. اما این خبر از سوی نهادهای رسمی تایید نشده است.

شایعات آنقدر زیاد بود که صداوسیما هم اعلام کرد سازمان بورس به دنبال فروش خودرو در بورس کالا خواهد بود.

و در خصوص چالش پیش روی دولت در خصوص قیمت بنزین، رئیس کمیسیون انرژی نیز اعلام کرد که دولت و مجلس برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات چهارشنبه گذشته، اگرچه افت محسوسی را تجربه نکرد، اما رشد چشمگیری نداشت و با افت 3450 واحدی به پایان رسید. بنابراین حداقل انتظار یک شاخص مثبت برای هفته آینده وجود دارد و بازار به گزارش شش ماهه شرکت ها نگاه می کند.

با نگاهی اجمالی به شمع های ایجاد شده در چند روز اخیر بر روی شاخص، متوجه می شویم که شمع های دوجی ایجاد شده در نمودار تغییر جهت را در بازار نشان داده اند و در پایان روز معاملاتی روز چهارشنبه، ما شاهد شکل گیری شمع دیگری از همین نوع در بازار بودیم. این انتظار را در بین اهالی بازار سرمایه ایجاد می کند که در روز شنبه شاهد تغییراتی در روند و مسیر حرکت شاخص باشیم.

امروزه با توجه به ارزش معاملات و حجم های ایجاد شده در بازار، تنها از وضعیت شمع ها می توان برای بررسی نمودار شاخص کل استفاده کرد. اگرچه این برای بررسی نمودار کافی نیست.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45421

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.