• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پیش بینی بورس فردا 18 مرداد 1403 / شاخص کل به محدوده 2 میلیون واحد نزدیک می شود.

  • کد خبر : 42218
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
پیش بینی بورس فردا 18 مرداد 1403 / شاخص کل به محدوده 2 میلیون واحد نزدیک می شود.

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 1403 تاکنون بیش از 3 درصد افت داشته است و در پایان معاملات امروز به محدوده 2 میلیون واحد نزدیک شد که در پیش بینی های سازمان بورس مطرح شد. چند روز گذشته ارزش بازار کانال بورس تهران 7000 همتی از دست داد.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران ارزش بازار به ۶ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان رسید به طوری که این کانال ۷ هزار سهم را از دست داد. ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی که به عنوان برترین گروه بازار از نظر ارزش بازار معرفی شد، کمی بیش از 255 میلیارد تومان و ارزش معاملاتی گروه خودرو که دومین گروه دارای بیشترین ارزش تجاری بود، به ثبت رسید. ، بیش از 231 میلیارد تومبا ثبت شد. گروه شیمیایی با ارزش معاملاتی 178 میلیارد تومان در رتبه سوم قرار گرفت.

در بازار امروز نماد صندوق سکتوری جدید وارد بازار شد و رسانه امروز در اولین روز معاملاتی خود در بازار سرمایه ارزش معاملاتی 607 میلیارد تومانی را به ثبت رساند.

اما با توجه به حملات اخیر اسرائیل به جنوب لبنان، سفارت آمریکا در بیروت به شهروندان خود توصیه می کند که هر چه سریعتر لبنان را ترک کنند. تا این اخبار و فضای سیاسی بتواند بازار سرمایه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

اما گفته می شود اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده است که قبل از واردات خودروهای فرسوده باید کد ارزی برای واردات خودروهای فرسوده تهیه کنند و افراد حقیقی نیز بر این اساس اقدام کنند. دو روزی است که ثبت آماری واردات خودروهای فرسوده که برای افراد آزاد بود، با اطلاع بانک مرکزی موقتا متوقف شد. برخی با این اقدام بانک مرکزی را مانعی بر سر راه واردات خودروهای فرسوده می دانند.

بنابراین گزارش، علی خسروانی در گفت وگو با ایسنا، نامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر رویه ارزی واردات خودروهای فرسوده را در راستای مقررات واردات دانست و گفت: این مصوبه توسط بانک مرکزی تهیه نشده و موظف به اجرای آن است. واردات بر این اساس قطعا منجر به ترخیص سریعتر خودرو از گمرک می شود. طبق مقررات، افرادی که قصد واردات خودروهای فرسوده را دارند، باید وجه را به حساب ارزی واریز کنند. ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز باید از بانک مرکزی تاییدیه ارزی دریافت کنند.

با این حال به گزارش روزنامه دنیای اختاز، محمدجواد ظریف با اعلام وضعیت فعلی تعیین اعضای کابینه دولت گفت: جلسات شورای حکومتی بعدازظهر جمعه، صبح شنبه و بعدازظهر شنبه ادامه یافت و پیشنهادات اکثریت نمایندگان کمیته ها و پیشنهادهایی که مستقیماً به پزشکان ارائه شده بود بررسی و نتایج سحرگاه دیروز به رئیس جمهور ارسال شد. علاوه بر این، هنوز برخی وزارتخانه ها و سازمان ها وجود دارند. بررسی کاندیداهای نایب رئیسی موضوع آغاز نشده است. کمتر از 8 پیشنهاد برای هر مسئولیتی به رئیس جمهور ارسال شده است.

اما خبر از بورس کالای ایران می رسد که بورس کالای ایران از روز شنبه راه را برای خرید شمش آهن اسفنجی و فولاد فلورید برای تمامی مشتریان با کد بورسی (عام شرکت کنندگان از بازار) باز کرده است. این مسیر از اواخر شهریور سال گذشته برای مشتریان صرافی مسدود شده است. چندی پیش بورس کالای ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد از روز شنبه 15 مرداد 1403 تا اطلاع ثانوی، خرید محصولات آهن اسفنجی و شمش شکوفه برای کلیه مشتریان با کد بورسی مجاز است. به این ترتیب سرمایه گذاران و شرکت های تجاری می توانند این محصولات را در بورس خریداری کنند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با افت بیش از 29 هزار واحدی همراه بود، بنابراین عدد شاخص کل به مرز 2 میلیون واحد نزدیک شد. رسیدن به شاخص کل در محدوده میانگین 55 روزه و 200 روزه شاخص برای تکنسین های بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است و از دست دادن این محدوده می تواند کار را برای بازار دشوارتر از گذشته کند.

انتظار بازار این بود که به دلیل پذیره نویسی صندوق بخشی رسانه که ارزش معاملاتی حدود 607 میلیارد تومان را به ثبت رساند، بازار کمی چرخش منفی به خود بگیرد. البته حملات اسرائیل به جنوب لبنان از دیگر دلایلی است که بازاریان مطرح می کنند.

خط روند اندیکاتور RS نیز به محدوده خط روند صعودی احتمالی رسیده است، بنابراین این موضوع دلیل دیگری برای بازگشت تکنسین های بازار به چرخه صعودی است، اما سودآوری شرکت ها همچنان در اول برجسته است. مکانی برای بررسی نمادها

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42218

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.