• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

پیش بینی بازار سهام فردا 12 خرداد 1403

  • کد خبر : 39839
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
پیش بینی بازار سهام فردا 12 خرداد 1403

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دومین روز کاری خود را در هفته گذشته مثبت به پایان رساند و عدد شاخص بیش از 16 هزار واحد افزایش یافت. اما آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می تواند قواعد بازی را در بازار سرمایه تغییر دهد.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات روز چهارشنبه بورس تهران، ارزش معاملات حدود 4400 میلیارد تومان بود و ارزش بازار همچنان در کانال 7100 همتی است. در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته، این شاخص در رقم 2 میلیون و 86 هزار واحد قرار گرفت، رقمی که با اهدافی که اهالی بازار در ابتدای سال 1403 در نظر داشتند، فاصله زیادی دارد.

تا سال 1403 از ابتدای سال تنش ها و حواشی زیادی برای بازار ایجاد شد و هر ماه بازار سرمایه کشور (محیط سیاسی و اقتصادی) حال و هوای عجیبی داشت و اکنون این فضا به رقابت تبدیل شده است. برای رئیس دولت برای ژوئن 1403.

در پایان بازار روز چهارشنبه، گروه فله با ارزش معاملاتی بیش از 120 میلیارد تومان در بین نمادهای عمده از نظر ارزش معاملاتی در رتبه اول و گروه شیمیایی با 119 هزار میلیون تومان رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. .

اینکه گروه انباشت توانسته از نظر ارزش معاملاتی پیشرو در بازار سرمایه باشد برای این گروه چیز خاصی نیست، بلکه مشکل از جای دیگری است.

گروه خودرو پیشرو سنتی بازار سرمایه همراه با فلزات اساسی کمترین ارزش معاملاتی را در چند وقت اخیر به ثبت رساندند. این گروه ها در روزهای منفی ۲ درصد صف فروش و در روزهای مثبت ۲ درصد صف خرید گیر کرده اند که نشان از وضعیت بازار سرمایه دارد.

مدیران سهام هنوز تصمیمی برای باز کردن محدوده نوسان نداشته و آن را تهدیدی برای بازار بدانند.

قرار بود دامنه نوسان به صورت فصلی افزایش یابد، اما سازمان بورس در اولین گام در مواجهه با حوادث مختلف دامنه نوسان را محدود کرد و حد برای هیچ جامعه ای به خصوص جامعه اقتصادی خوب نیست!

در میان اخبار انتخاباتی مردم با گرایش های مختلف خود را برای حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آماده می کنند و اهالی بازار سرمایه نیز به وزارت کشور نگاه می کنند تا ببینند چه کسانی در این دوره و تیم اقتصادی آنها حضور خواهند داشت. مردم برای دادن

نرخ دلار نیما نیز در پایان هفته گذشته با ادامه روند صعودی آرام خود از ابتدای سال به 42 هزار تومان رسید.

اما سازمان بورس اوراق بهادار تهران نیز در خصوص تغییرات نرخ سود نامه ای به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نوشت و استفاده از 16 عبارت در آگهی های با درآمد ثابت را ممنوع کرد. اولین موضوعی که در این نامه قابل بررسی است عدم استفاده از کلمه درآمد ثابت برای تبلیغات شرکت های با درآمد ثابت است.

اما در روزهای پایانی دولت سیزدهم وزیر اقتصاد خبر دیگری کمی عجیب آورد و خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد که طبق برنامه امسال بخشی از سهام پالایشگاه استرلا دل گلفو. پرشین در زمان تولید از اموال دولتی به قرارگاه خاتم الانبیاء منتقل می شود. بدیهی است بورس این پالایشگاه و تحویل سهام آن به مردم دغدغه وزارت اقتصاد بوده است!

هفته گذشته روزنامه دنیای اقتدار نیز به این موضع اشاره کرد که دو نشانه از حذف قیمت های دستوری وجود دارد. ابتدا شورای رقابت به این نتیجه رسید که اصلاح قیمت باید در اسرع وقت توسط وزارت امنیت انجام شود. البته عمر این دولت زیاد نخواهد بود و دوم اینکه خودروهای برقی با نرخ پایین وارد می شود و نامه گمرک 26 اردیبهشت در فضای مجازی دست به دست می شود.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در این روزها بازار سرمایه و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران قابل بازنویسی نیست، زیرا دو روز اول هفته آینده بازار غرق در انتخابات است (و قاعدتا برای افزایش هیجان بازی رقابتی، عده‌ای پیشنهاد خود را ارائه می‌کنند. ثبت نام به وزارت کشور در آخرین روز و ساعت)

شاخص کل کمتر از میانگین 55 روزه و 200 روزه است. در محدوده اندیکاتور RSI (واگرایی) سیگنالی وجود ندارد و بازار در محدوده دو درصدی (تاکنون) پیشرفت داشته و سازمان بورس نه. مایل به محدود کردن دامنه نوسانات برای باز شدن است.

اینها مواردی است که بازار را در وضعیت بدی قرار داده است. از سوی دیگر، ارزش معاملات پایین نشان می دهد که عملا هیچ خریدار عمده ای به بازار نمی آید و به تعبیری بازار رها شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39839

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.