به گزارش اخبار اقتصادی، بر اساس آماری که اخیرا توسط موسسه «اس اند بی گلوبال» از داده های شاخص مدیران خرید بخش تولید و خدمات کشورهای اروپایی منتشر شده است، شاخص مدیران خرید بخش تولیدی در آلمان تجربه کرده است. a قوی کاهش یافت و به عدد 38 رسید. فاصله زیاد این شاخص تا عدد 50 نشان می دهد که هر ماه ظرفیت اقتصاد آلمان در بخش تولید، کوچکتر و کوچکتر می شود.

شرح برنامه مارکت تایمز اکو ایران با حضور علی رضاپور – تحلیلگر بازار مالی – چندی پیش منتشر شد و به بررسی این داده پرداخت. شاخص مدیران خرید برای بخش خدمات نیز کاهش جزئی را تجربه کرد. اما همچنان بالای 50 است. به طور کلی، شاخص مدیران خرید در سه ماه گذشته نزولی بوده است و نوید خوبی برای اقتصاد آلمان ندارد.

در مجموع بخش تولیدی کشورهای اروپایی عدد 42 را به خود اختصاص داد که به زیر عدد 50 رسید که نشان می دهد وضعیت خدمات و تولید در اقتصاد اروپا رو به کاهش است و این برای بازارها نگران کننده است.

رضاپور همچنین افزود: گزارش میزان وام بانک های اروپایی نیز منتشر شده است. این گزارش نشان می دهد که بانک ها استانداردهای اعتباری را اندکی کاهش داده اند. اما تقاضا برای وام های تجاری به شدت کاهش یافته است و در پایین ترین سطح خود از زمان انتشار این گزارش است. یعنی از سال 2003 رسیده است.

این وضعیت نشان می دهد که بخش اعتبار در اروپا مشکلات زیادی دارد. با عدم رشد اعتبار و استفاده کمتر از خدمات اعتباری در اقتصاد، انتقال پول به اقتصاد واقعی کمتر اتفاق می‌افتد و ممکن است بر آینده اقتصادی اروپا تأثیر بگذارد.

در گزارش داده‌های میزان تغییرات وام به خانواده‌ها و شرکت‌ها حاکی از آن است که میزان شتاب اعتباری در ژوئن نسبت به اردیبهشت مجدداً کاهش یافته است و این کاهش برای خانواده‌ها و شرکت‌های غیرمالی در اروپا 3.2 درصد بوده است. . این میزان کاهش نشان می دهد که سطح اعتبارات به شدت کاهش یافته است. با این حال، این کاهش در ایالات متحده چندان شدید نیست.

این تحلیلگر بازار مالی گفت: آمار تولید ناخالص داخلی فرانسه در روز جمعه 15 مرداد در اروپا اعلام شد و انتظارات را پشت سر گذاشت که برخلاف داده های مدیران خرید و سایر داده های اروپا، نشانه مثبتی بود.

داده های تولید ناخالص داخلی آلمان نیز نشان می دهد که اقتصاد اروپا در آینده به ویژه در سمت آلمان آسیب خواهد دید. یکی از مشکلاتی که اقتصاد اروپا درگیر آن است وضعیت بزرگترین اقتصاد این منطقه یعنی آلمان است.

در خصوص گزارش تورم کشورهای اروپایی، در اسپانیا شاهد رشد 0.1 درصدی بودیم. در آلمان 0.3 درصد در دوره ماهانه و در فرانسه تورم 0 درصد اعلام شده است.

با نگاهی به وضعیت عمومی تورم در این سه کشور، مشخص می شود که نرخ تورم در فرانسه 5 درصد، اسپانیا 2.3 درصد و آلمان 6.5 درصد بوده است. این اطلاعات نشان می دهد که مشکل تورم در اروپا در حال کاهش است.