• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

فوریه به ذائقه تاجران فلز قرمز

  • کد خبر : 34839
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
فوریه به ذائقه تاجران فلز قرمز

به طور سنتی، نیمه اول فوریه زمان رشد قیمت مس در بازار جهانی است. به این ترتیب موسسه فست مارکت انتظار دارد قیمت فلز قرمز در کوتاه مدت رشد کند. در این شرایط، داده های اقتصادی چین و ایالات متحده نیز از این نرخ رشد حمایت می کنند. در همین حال، بعید است که این روند رو به رشد تا سال 2024 ادامه یابد.

اخبار اقتصادی، فوریه زمانی آغاز شد که هر پوند مس در معاملات آتی کامکس آمریکایی با قیمت 3.86 دلار معامله شد. با این حال موسسه Fastmarket انتظار دارد قیمت این فلز در ماه جاری افزایش یابد.

تجزیه و تحلیل داده های تجارت مس در 20 سال گذشته توسط موسسه Fastmarket نشان می دهد که نیمه اول فوریه قوی ترین زمان برای رشد قیمت مس است. طبق روال معمول، قیمت این فلز در این 15 روز به طور متوسط ​​2.4 درصد رشد را به ثبت رساند. به این ترتیب تحلیلگران این موسسه انتظار رشد قیمت مس را در روزهای آینده دارند.

داده های اقتصادی چین از فلز قرمز حمایت می کند

تحولات اخیر در چین به چشم انداز مثبت فلز قرمز کمک می کند. چین اخیراً در اقدامی جسورانه میزان ذخایر مورد نیاز بانک ها برای اعطای وام را کاهش داد. این تصمیم از 5 فوریه آغاز خواهد شد و شامل تزریق حدود یک تریلیون یوان، معادل 140.85 میلیارد دلار به اقتصاد خواهد شد. به نظر می رسد سیاست گذاران چینی به طور جدی به فکر بازگشت اقتصاد چین به مسیر رشد هستند و از این رو از افزایش تزریق نقدینگی به بازار استفاده می کنند.

کاهش تورم در ایالات متحده، نشانه مثبتی برای بازار مس است

داده های اقتصادی از ایالات متحده آمریکا نیز از فلز قرمز در این زمان پشتیبانی می کند. داده های تورم ایالات متحده نشان می دهد که تورم همانطور که انتظار می رفت کاهش یافته است و این امر دست فدرال رزرو را برای آغاز سیاست کاهش نرخ بهره در سال جاری باز می کند. اتخاذ این سیاست می تواند به طور جدی از رشد نرخ در بازارهای کالایی حمایت کند. به این ترتیب باید پذیرفت که بستر اقتصاد جهانی شرایط مساعدی را برای مس ایجاد می کند.

اگرچه فست مارکت انتظار رشد قیمت مس در نیمه اول فوریه را دارد. اما تحلیلگران این موسسه معتقدند اقتصاد جهانی ممکن است در سال 2024 شرایط ناپایداری را پشت سر بگذارد و این موضوع در میان مدت و بلندمدت سیگنال منفی برای این بازار به همراه خواهد داشت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34839

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.