• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

ما 480 میلیارد دلار کسری بودجه را بر اساس وعده رئیس جمهور برای کاهش تورم جبران کرده ایم.

  • کد خبر : 32809
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
ما 480 میلیارد دلار کسری بودجه را بر اساس وعده رئیس جمهور برای کاهش تورم جبران کرده ایم.

رئیس دولت سیزدهم گفت: فعالیت تجاری ایران در منطقه در 40 سال گذشته رکورد زده است، تلاش شده تا همه عواملی که باعث تورم می شود کنترل شود و قطعا تورم کاهش خواهد یافت، توانستیم آن را جبران کنیم. 480 هزار میلیارد کسری بودجه و آن هم بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول.

اخبار اقتصادی؛ ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم امروز برای شرکت در اجلاس سیزدهم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این شهر سفر کرد.

رئیسی در این نشست اظهارات متعددی را بیان کرد که در ادامه مهمترین صحبت های اقتصادی وی را می خوانید.

فرهنگ یا اقتصاد؟

– امروز در کشور علاوه بر سرمایه گذاری نیاز به افزایش بهره وری داریم. اگر بهره وری افزایش یابد در همه زمینه ها رشد خواهیم کرد. اولین قدم برای افزایش بهره وری گام فرهنگی است. افزایش بهره وری مستلزم ایجاد فرهنگ در بین مدیران و مردم است. هر جا مردم شرکت کردند ما به موفقیت رسیدیم و جایی که مردم شرکت نکردند نتوانستیم کار را تمام کنیم.

دیپلماسی محترم

– ما می توانیم عزت و شرف داشته باشیم و دیپلماسی آبرومند داشته باشیم و گدایی نکنیم، می توانیم اقتصاد مبتنی بر توانمندی های داخلی داشته باشیم و در تجارت و اقتصاد منطقه مزیت داشته باشیم و از طرفی نمی توانیم از اصول خود کوتاه بیاییم. .

تورم کاهش خواهد یافت

– فعالیت تجاری ایران در منطقه در چهل سال گذشته رکورد زده است، تلاش شده تا همه عواملی که باعث تورم می شوند کنترل شود و قطعا تورم کاهش خواهد یافت.

– عدم تعادل مالی یکی از عوامل ایجاد تورم است اما آمارها از کاهش تورم در کشور حکایت دارد.

– موسسات مالی که برداشت اضافی از بانک مرکزی انجام می دهند تحت کنترل شدید هستند و ما برای جلوگیری از این وضعیت برنامه داریم و آن را کنترل می کنیم.

– در سال اول دولت توانستیم رشد اقتصادی را به 4 درصد برسانیم، به فضل الهی توانستیم کسری بودجه 480 میلیاردی را جبران کنیم. و آن هم بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول. در سال 1401 با تلاش انجام شده رابطه منابع و مصارف یکسان شد تا کسری بودجه نداشته باشیم.

نه تنها منزوی نشدیم، بلکه

– دشمن نه تنها نمی خواست ایران را منزوی کند، بلکه ایران توانست به عضویت شانگهای، برکیس و اتحادیه اوراسیا درآید و ما به تمام زیرساخت های اقتصادی آسیا و منطقه، فعالیت تجاری ایران در منطقه متصل بودیم. . در چهل سال گذشته رکورد زده است.

ما تنها دولتی هستیم که سند داریم

– در دولت سند بعدی به نام سند تحول دولت مردمی تنظیم شده است که برای تهیه آن از اندیشکده ها و مراکز علمی متعددی رجوع شد و امروز در دسترس همگان است.

– بعد از انقلاب ما تنها دولتی هستیم که اسناد داریم. تقریباً 37 موضوع مهم ملی را در این سند بررسی کرده و راهکارهایی ارائه کرده ایم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32809

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.