• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

سهام وال استریت با گزارش درآمد نتفلیکس و افزایش سهام فناوری رکوردشکنی کرد

  • کد خبر : 45458
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
سهام وال استریت با گزارش درآمد نتفلیکس و افزایش سهام فناوری رکوردشکنی کرد

اکوایران: گزارش درآمدی بسیار قوی از شرکت پخش آنلاین نتفلیکس، سهام فناوری ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد و S&P 500 و Dow Jones در بالاترین سطح خود بسته شدند.

اخبار اقتصادی، رشد سهام فناوری منجر به افزایش و بسته شدن سهام وال استریت در روز جمعه شد، در حالی که قیمت جهانی نفت بیشترین افت هفتگی خود را به ثبت رساند زیرا سرمایه گذاران گزارش های درآمد شرکت ها را ارزیابی کردند و “سیاست پکن برای افزایش تقاضا” بر نتایج قوی تمرکز داشت. “نتفلیکس” و “.

بر اساس گزارش رویترز، طلا برای اولین بار از 2700 دلار در هر اونس گذشت. به گفته Gerk Basuk، مدیر عامل AXS Investments، گستردگی عدم قطعیت باعث افزایش شدید طلا شد. زیرا سرمایه گذاران در میان عدم قطعیت عمیق، پرتفوی دارایی های خود را با پناهگاه های امن تر متنوع می کنند.

با رسیدن S&P 500 و Dow به بالاترین حد خود، سهام افزایش یافت

حرکت در سهام فناوری باعث تقویت نزدک شد، در حالی که S&P 500 و Dow Jones رکوردهای جدیدی را ثبت کردند.

هر سه شاخص ششمین هفته متوالی افزایشی خود را به ثبت رساندند که طولانی‌ترین روند صعودی از اواخر سال گذشته است.

نتفلیکس، محرک سهام فناوری

گزارش پلتفرم پخش آنلاین نتفلیکس حاکی از اضافه شدن تعداد زیادی مشترک به آن است. به گفته جی هتفیلد، مدیر عامل ICM در نیویورک، نتفلیکس بخش فناوری را تقویت کرده است و وقتی یک بخش قوی باشد، مردم بخش‌های دیگر را می‌فروشند، بنابراین نزدک پیشتاز بوده و داو عقب مانده است. در حالی که چند روز پیش برعکس این اتفاق افتاد، این یک بازار گاوی کلاسیک است.

به گفته هتفیلد، سرمایه گذاران به کاهش نرخ بهره جهانی واکنش نشان می دهند زیرا اقتصاد ایالات متحده همچنان قوی است. تنها ابهام در حال حاضر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است که نتیجه آن آرام تر به نظر می رسد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز با 0.09 درصد افزایش به 43275.91 واحد رسید و شاخص S&P 500 نیز با 0.4 درصد افزایش به 5864.67 واحد رسید. شاخص ترکیبی نزدک با 0.63 درصد افزایش به 18489.55 واحد رسید.

رشد سهام در اروپا و چین

سهام‌های اروپایی نیز دیروز با افزایش قیمت بسته شدند، زیرا سهام‌های فناوری در پایان یک هفته پرتلاطم که شامل نتایج متفاوت سود و کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا بود، دوباره بازگشتند. شاخص STOXX 600 دومین هفته رشد خود را ثبت کرد.

افزایش سهام چین در واکنش به سیاست های اخیر دولت برای افزایش تقاضا، اعتماد سرمایه گذاران را نیز افزایش داد.

شاخص سهام جهانی ام اس سی آی با 0.59 درصد افزایش به 857.11 رسید.

کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری و شاخص دلار آمریکا

این در حالی است که بازدهی خزانه داری ایالات متحده به دنبال رشدهای بزرگ در ماه گذشته تثبیت شد و شرکت کنندگان در بازار بعداً نرخ بهره کمتری را توسط فدرال رزرو کاهش دادند.

شاخص دلار نیز پس از پنج جلسه افزایش متوالی کاهش یافت، زیرا ریسک ریسک پس از اعلام محرک اقتصادی چین بهبود یافت.

با ادامه نگرانی ها در مورد کند شدن تقاضا در چین و دیدگاه سرمایه گذاران از شرایط درگیری در خاورمیانه، قیمت های آتی نفت خام نیز کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین افت هفتگی خود از اوایل سپتامبر تاکنون بود.

برنت با 1.87 درصد کاهش به 73.06 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت با 2.05 درصد کاهش به 69.22 دلار رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45458

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.