• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

رکورد بهترین هفته برای سهام ایالات متحده در سال 2024 به عنوان چشم انداز اقتصادی مثبت

  • کد خبر : 43029
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
رکورد بهترین هفته برای سهام ایالات متحده در سال 2024 به عنوان چشم انداز اقتصادی مثبت

اکوایران: با انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا که نشان از تاب آوری اقتصاد آمریکا دارد، خریداران به بازار بازگشتند و باعث شد سهام ها بهترین هفته خود را در سال جاری ثبت کنند. طلا نیز به بالای 2500 دلار رسید.

اخبار اقتصادی، انتشار مجموعه‌ای از داده‌ها که منعکس‌کننده انعطاف‌پذیری اقتصاد آمریکا است، باعث شد که سهام بهترین هفته خود را در سال جاری ثبت کند و خریداران پس از کاهش اخیر به بازار بازگشتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که S&P 500 رشد هفت روزه خود را به 6.8 درصد رساند، سهام وال استریت روز جمعه افزایش یافت که بهترین عملکرد از اکتبر 2022 تاکنون است. تنها یک هفته تا سخنرانی جروم پاول در جلسه جکسون هول باقی مانده است، معامله گران انتظار دارند که رئیس فدرال رزرو انتظارات را برای نشست بعدی سیاست پولی بانک مرکزی تعیین کند. اگرچه مقامات تورم را کاهش داده اند، بازار کار ایالات متحده همچنان می تواند شرایط را تغییر دهد.

بازار سهام در این هفته به یک زنجیره زیان چهار هفته‌ای پایان داد که تا حدی به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو به اندازه کافی نرخ‌های بهره را کاهش نداده است تا از کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده جلوگیری کند، پایان داد. با این حال، داده های اقتصادی این هفته نشان داد که تورم و انعطاف پذیری در میان مصرف کنندگان آمریکایی کاهش یافته است و این امیدها را افزایش می دهد که فدرال رزرو بتواند به “فرود نرم” دست یابد.

به گفته مارک هاکت از Nationwide، داده های تورم اطمینان بخش این هفته اعتماد سرمایه گذاران را تقویت کرد و خوش بینی قابل توجهی در بازار ایجاد کرد. در قیمت‌های پایین، ذهنیت خرید نیز وجود داشت، زیرا سرمایه‌گذاران با عجله به بازار بازگشتند.

شاخص S&P 500 به حدود 5555 رسید. اکثر سهام‌های کلان‌کپ (با ارزش بازار بیش از 200 میلیارد دلار) رشد کردند و Nvidia پیشتاز بود. سهام نایک طولانی ترین رشد خود را در بیش از هشت سال گذشته تجربه کرد. و VIX، شاخص ترس وال استریت نیز به پایین ترین سطح 15 سقوط کرد.

اسکناس 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز به 3.88 درصد کاهش یافت و دلار برای سومین هفته متوالی کاهش یافت. صندوق های تامینی همچنین برای اولین بار از سال 2021 در برابر ین ژاپن افزایش یافت. پس از نوسانات شدید در بازار ارز باعث شد که تجارت محبوب ین سقوط کند.

طلا همچنین با این امید که فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره نزدیک است، به بالای ۲۵۰۰ دلار رسید.

بنابراین، با بازگشت سهام ایالات متحده به روند صعودی، فروش هفته گذشته بیشتر شبیه یک توقف در بازار صعودی است تا آغاز پایان آن.

-1x-1 (1)

معامله گران پیش بینی

البته، معامله‌گران در تلاش بوده‌اند پیش‌بینی کنند که اقتصاد به کجا می‌رود و می‌ترسند که رکودی که به سقوط اخیر بازار کمک کرد، به همان سرعتی که محو شد دوباره ظاهر شود. مهمتر از آن، انتخابات ایالات متحده و تنش های ژئوپلیتیکی، عدم اطمینان را افزایش داده است. اما فراتر از ظواهر موضوع، نشانه های اطمینان بخشی وجود دارد.

از جمله، فروش یک‌باره هفته گذشته تنها بخش کوچکی از بازار را تحت تأثیر قرار داد، که به بزرگی آشفتگی ناشی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، همه‌گیری ویروس کرونا و سایر تحولات بزرگ نزدیک نبود. و شاخص S&P 500 طی عقب نشینی اخیر از آستانه ای فراتر رفت که حداقل بر اساس تحلیل تکنیکال، نشان دهنده اطمینان پایدار سرمایه گذاران است.

تونی پاسکواریلو از گلدمن ساکس معتقد است در حالی که عوامل موقعیت‌یابی و اقتصاد کلان بازار را در جهت مثبت هدایت می‌کنند، سرمایه‌گذاران باید به تمرکز بر دارایی‌های با کیفیت ادامه دهند.

به گفته کریستال لیلپو از مدیریت سرمایه گذاری Lombard Odier، پیش بینی های بدبینانه در این هفته به طور کلی رد شد، اما داده های اقتصادی همچنان مختلط است و عدم قطعیت همچنان ادامه دارد و نسبت به خوش بینی بیش از حد هشدار می دهد.

رالف پریسر، رئیس بانک آمریکا نیز معتقد است که در هفته های آینده مشخص خواهد شد که آیا فدرال رزرو نرخ بهره را 0.5٪ تا 0.75٪ در سال جاری کاهش می دهد یا اینکه آیا کاهش بیشتری در راه است.

جروم پاول جمعه آینده در نشست سیاست اقتصادی در جکسون هول سخنرانی خواهد کرد.

با توجه به اینکه بانک مرکزی ایالات متحده در آستانه کاهش نرخ بهره از بالاترین میزان خود در 20 سال گذشته است، سرمایه گذاران به دقت نظرات رئیس فدرال رزرو را دنبال می کنند و به دنبال نشانه هایی هستند که نشان دهد بانک مرکزی گزارش بازار کار را ضعیف تر از حد انتظار می کند. کاهش نرخ تورم در مورد اقتصاد چه می گوید؟

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43029

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.