• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

سال آرام وال استریت به پایان رسید: سهام معتبرترین شرکت های فناوری سقوط کرد

  • کد خبر : 42428
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
سال آرام وال استریت به پایان رسید: سهام معتبرترین شرکت های فناوری سقوط کرد

اکوایران: ماهیت ناامیدکننده سهام فناوری برای سرمایه گذاران و همچنین افزایش ریسک رکود اقتصادی در پی انتشار گزارش بازار کار آمریکا باعث شد تا شاخص های سهام به شدت سقوط کنند.

اخبار اقتصادی، برای سال ها که رشد بازار سهام در خطر بود، وال استریت وارد تجارت امن شرکت های بزرگ فناوری شد. و اگر رشد اقتصادی کند شود، می دانست که فدرال رزرو از او حمایت خواهد کرد.

اما اکنون به نظر می رسد که مدیران پول دیگر نمی توانند روی این ناجیان حساب کنند چرا که بحث برانگیزترین هفته سال برای همه دارایی ها نقشه راه معاملاتی آنها را از بین برده است.

انتشار آمار ضعیف بازار کار در روز جمعه خطر رکود اقتصادی را افزایش داد. بازار اوراق قرضه هشدار واضحی ارسال کرد که موضع پولی فشرده فدرال رزرو اکنون خطر اشتباه سیاسی را به همراه دارد.

این توسعه درست زمانی اتفاق می‌افتد که رونق بزرگ هوش مصنوعی در سال 2024 به دنبال گزارش‌های ناامیدکننده درآمد شرکت‌ها و نگرانی‌های تازه مبنی بر اینکه موج سرمایه‌گذاری هنوز برای اکثر شرکت‌های بزرگ ایالات متحده به ثمر نرسیده است، در حال تزلزل است.

افت شدید سهام فناوری

سهام‌های فناوری که بزرگ‌ترین نام‌های آن‌ها از ماه ژوئن رشد بزرگی را تجربه کرده‌اند، وارد مرحله اصلاح شده‌اند و در کمتر از یک ماه 3 تریلیون دلار از دست داده‌اند. VIX، معیاری برای سنجش اضطراب سرمایه‌گذاران، به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید و بازده اوراق قرضه 10 ساله بیشترین افت خود را از سال 2008 به ثبت رساند.

چندین شرکت بزرگ فروش بالایی داشته اند که هر دو Nvidia و Tesla بیش از 20 درصد نسبت به رکوردهای اخیر کاهش داشته اند. در همین حال، مایکروسافت و آمازون هر کدام بیش از 10 درصد ضرر کردند. با این حال، به استثنای تسلا، سهام فناوری بزرگ امسال به رشد خود ادامه داده است.

سقوط شاخص نزدک 100

یک رالی سخت توسط شرکت‌های بزرگ فناوری، Nasdaq 100 را در قلمرو اصلاحی فرو برد و ارزش بیش از 2 تریلیون دلاری را در مدت کمی بیش از سه هفته از بین برد، زیرا معامله‌گران روی ارزش بیش از یک سال سرمایه‌گذاری کردند. ، او را رها کردند.

این شاخص در روز جمعه 2.4 درصد کاهش یافت و زیان خود را از بالاترین رقم تاریخ 10 جولای که بیش از 10 درصد بود، کاهش داد، بنابراین از آستانه تعیین شده توسط اصلاحیه عبور کرد. نزدک 100 روز جمعه در پایین ترین سطح خود از اواسط ماه مه بسته شد، اما امسال نزدیک به 10 درصد افزایش یافته است.

انتظارات رکود پس از گزارش اشتغال افزایش می یابد

اما این تنها یک هفته بی ثبات در سال پر از ریسک های بزرگ است، و فدرال رزرو قرار نیست نسبت به داده های یک ماهه (اشاره به داده های ضعیف بازار کار) واکنش بیش از حد نشان دهد. با این حال، مدیران پول اکنون همه چیز را از خطر افت اندک سهام گرفته تا یک بحران تمام عیار پوشش می دهند. و مدیران صندوق‌هایی که میلیاردها سود آسان در طول دوره‌های سرمایه‌گذاری داغ کسب کردند، ضربه می‌خورند.

به گفته پریا میسرا، مدیر پورتفولیوی در JPMorgan Asset Management، مدیران پولی با این خطر دست و پنجه نرم می کنند که فدرال رزرو نرخ های بهره را «خیلی دیر» یا «خیلی آهسته» کاهش دهد و همه طبقات دارایی منعکس کننده این هستند. بازارها به آینده نگاه می کنند و خطر بسیار واقعی سقوط اقتصاد به رشد کمتر از روند را تشخیص می دهند.

کاهش نیم درصدی که زمانی غیرقابل تصور بود در ماه سپتامبر به سرعت مبنایی شد برای گروهی از بانکداران وال استریت که ناگهان متقاعد شدند که پاول برای کاهش نرخ‌ها بیش از حد انتظار کشیده است. گزارش مشاغل جولای یکی از ضعیف‌ترین گزارش‌ها از زمان همه‌گیری بود، درست زمانی که فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده بیشترین افت خود را در هشت ماه گذشته ثبت کرد.

Nasdaq 100 هفته را با افت 3 درصدی به پایان رساند و چهارمین هفته متوالی نزولی خود را رقم زد و S&P 500 هفته گذشته با افت 2 درصدی به پایان رسید. بازده اوراق قرضه 10 ساله نیز هفته گذشته 0.4 درصد کاهش یافت، و صندوق قابل معامله در بورس که اوراق قرضه را دنبال می کند، بیشترین رشد خود را از سال 2020 به دست آورد. شاخص وحشت وال استریت، VIX، نیز به بالاترین حد خود از سال 2022 رسید و به 30 رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42428

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.