• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

سقوط سهام انویدیا همزمان با سقوط ارزش بازارهای سهام در جهان است

  • کد خبر : 43712
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
سقوط سهام انویدیا همزمان با سقوط ارزش بازارهای سهام در جهان است

اکوایران: ارزش سهام انویدیا تقریباً 10 درصد کاهش یافته و این شرکت معروف 279 میلیارد دلار از ارزش بازار سهام خود را از دست داده است.

اخبار اقتصادی، بازارهای سهام انگلیس روز چهارشنبه (14 سپتامبر) به دنبال کاهش ارزش بازارهای آسیایی و آمریکایی در حالی که نگرانی ها در مورد بزرگترین اقتصاد جهان افزایش یافته است، سقوط کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، فعالیت‌های تولیدی در ایالات متحده در سطح پایینی قرار دارد و سرمایه‌گذاران اکنون بر روی آمار اشتغال ایالات متحده متمرکز شده‌اند که قرار است روز جمعه منتشر شود.

شرکت انویدیا، غول تراشه‌های ایالات متحده، با کاهش خوش‌بینی نسبت به رونق هوش مصنوعی، به شدت آسیب دید و حدود 10 درصد از ارزش خود را از دست داد. با وجود این افت شدید، ارزش سهام انویدیا بیش از دو برابر سال قبل است. ناظران بازار اکنون پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده، چگونه به شرایط اقتصادی در نشست بعدی خود واکنش نشان خواهد داد.

در نیویورک روز سه شنبه، S&P 500 بیش از 2 درصد سقوط کرد، در حالی که نزدک، خانه غول های فناوری، بیش از 3 درصد سقوط کرد. انویدیا که در فهرست نزدک قرار دارد، 5.9 درصد سقوط کرد و 279 میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست داد.

اما در یک بازه زمانی طولانی‌تر، ارزش سهام انویدیا ۹ برابر ارزش آن در نوامبر ۲۰۲۲ است، زمانی که ChatGPT (ایجاد شده توسط OpenAI) راه‌اندازی شد. با راه اندازی این چت بات معروف، هیجان پیرامون هوش مصنوعی به میزان قابل توجهی افزایش یافت و این امر منجر به افزایش چشمگیر تقاضا برای تراشه های هوش مصنوعی انویدیا شد.

سایر غول های فناوری مانند آلفابت، اپل و مایکروسافت نیز در روز سه شنبه شاهد کاهش سهام خود بودند. علاوه بر بازارهای سهام آمریکا و اروپا، شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن نیز روز چهارشنبه ۲.۴ درصد کاهش یافت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43712

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.