• امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
0

چه داده های اقتصادی این هفته توجه سرمایه گذاران را جلب کرده است؟

  • کد خبر : 41140
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
چه داده های اقتصادی این هفته توجه سرمایه گذاران را جلب کرده است؟

اکوایران: از دیدگاه تحلیلگران، داده های مربوط به اشتغال در آمریکا و سخنان روسای بانک های مرکزی آمریکا و اروپا در این هفته مورد توجه سرمایه گذاران جهانی قرار گرفته است.

اخبار اقتصادی، داده های مربوط به اشتغال در آمریکا و سخنرانی روسای بانک مرکزی آمریکا و اروپا از مهم ترین تحولات شکل دهنده انتظارات سرمایه گذاران برای هفته آینده است.

تورم آلمان و شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده

آمار تورم آلمان روز دوشنبه اول جولای منتشر خواهد شد. بر اساس داده های به دست آمده از ایالت های مختلف، تورم در این کشور ممکن است بالاتر از حد انتظار باشد. کشورهای اروپایی آمار تورم خود را خیلی سریع منتشر می کنند. بنابراین بلافاصله بعد از پایان ماه تورم را منتشر می کنند، در حالی که در آمریکا این آمار با تاخیر منتشر می شود.

داده های شاخص مدیران خرید ISM برای اقتصاد ایالات متحده نیز روز دوشنبه منتشر شد. این شاخص در ماه گذشته شرایط خوبی را برای بخش مولد گزارش نکرد، اما برای خرداد انتظار سرمایه گذاران عمدتاً این است که شاخص نسبت به ماه گذشته رشد کمی داشته باشد. با این حال پیش بینی می شود که عدد شاخص همچنان زیر 50 باشد که نشان می دهد وضعیت تولید کشور چندان مثبت نیست.

سخنرانی روسای بانک های مرکزی اروپا و آمریکا

داده های تعداد «فرصت های شغلی در ایالات متحده» روز سه شنبه منتشر خواهد شد. تحلیلگران پیش بینی می کنند که تعداد مشاغل خالی برای اولین بار از سال 2021 به زیر هشت میلیون نفر برسد و نسبت مشاغل خالی به افراد بیکار به 1.19 درصد برسد که نشان دهنده تقاضای قوی برای کار در اقتصاد آمریکا و کاهش بازار کار است از تعادل خارج شده بود و کم کم به شرایط عادی قبل از اپیدمی کرونا باز می گردد.

همچنین در روز سه شنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا سخنرانی خواهد کرد. سخنان این دو رئیس کل بانک مرکزی برای سرمایه گذاران بازار بسیار مهم است و سیگنال سخنان خود را به دقت دنبال می کنند. انتظار سرمایه گذاران عمدتا این است که لحن آنها به حمایت از سیاست های انقباضی و بالا نگه داشتن نرخ های بهره ادامه دهد، که ممکن است برای دلار و یورو خوب باشد، در حالی که امروز احتمالا روز بدی برای ین ژاپن خواهد بود.

فهرست مدیران خرید بخش خدمات چین و استخدام بخش خصوصی ایالات متحده

روز چهارشنبه، موسسه Caixin “شاخص مدیران خرید خدمات چین” را منتشر خواهد کرد. خانم لاگارد نیز در آن روز دوباره سخنرانی خواهد کرد.

«شمارش مشاغل بخش خصوصی غیرکشاورزی ایالات متحده» نیز امروز منتشر شد و انتظار می‌رود که تقریباً مشابه ماه گذشته باشد.

«جزئیات نشست قبلی فدرال رزرو» نیز روز چهارشنبه منتشر خواهد شد که توسط سرمایه گذاران پیگیری می شود. نظرات افراد حاضر در این جلسات در مورد مسائل اقتصادی می تواند در بازار اثرگذار باشد. اما با توجه به اینکه جلسه قبلی فدرال رزرو از حفظ سیاست انقباضی و بالا نگه داشتن نرخ بهره حمایت می کرد، این بیانیه احتمالاً همان سیگنال را خواهد داشت.

انتخابات بریتانیا و نظم های صنعتی آلمان

روز پنجشنبه، “انتخابات در انگلیس” و “سفارشات کارخانه آلمان” از جمله رویدادهایی هستند که سرمایه گذاران در حال تماشای آن هستند. جزئیات مربوط به نشست قبلی سیاست پولی بانک مرکزی اروپا نیز در همان روز منتشر خواهد شد.

اشتغال آمریکا

آمار اشتغال ایالات متحده نیز روز جمعه منتشر خواهد شد. این داده ها آنطور که در ماه های اخیر به نظر می رسد خوب نیست و به مرور زمان باید داده های دقیق تری منتشر شود. تعداد مشاغل ایجاد شده پس از کرونا تا حد زیادی به مشاغل پاره وقت بستگی دارد. اگر تعداد مشاغل تمام وقت به شدت ایجاد نشده باشد و نسبت به بیش از یک سال گذشته رشد قابل توجهی نداشته باشد، نشانه خوبی برای بازار کار آمریکا نیست. با این حال، انتظار می رود نرخ بیکاری بدون تغییر در حدود 4 درصد باقی بماند.

“تعداد مشاغل ایجاد شده در بخش بهداشت و خدمات ایالات متحده” نیز می تواند کمک کند و احتمالاً نزدیک به 200000 مورد انتظار بازار خواهد بود.

نکته مهم از داده های روز جمعه میزان «رشد درآمد» است. رشد سود در ماه گذشته افزایش یافت که در اطلاعات درآمد شخصی نیز منعکس شد. انتظار بازار این است که دستمزد ساعتی به طور متوسط ​​0.3 درصد رشد کند و در بعد سالانه رشد آن 3.9 درصد باشد. اگر رشد درآمد ساعتی بالا باشد، باعث تقویت دلار و طلا می شود. بنابراین داده های مربوط به سطح درآمد، تعداد مشاغل ایجاد شده و نرخ بیکاری حائز اهمیت است. اگر تعداد مشاغل ایجاد شده بیشتر از حد انتظار باشد، دلار را تقویت می کند و ممکن است بر طلا تأثیر منفی بگذارد، اما باید درآمد را نیز در نظر گرفت، بنابراین آیا رشد درآمد در حدی خواهد بود که درآمد بالا بماند یا کمتر منتشر شود. .

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41140

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.