به گزارش رویترز، شاخص های اصلی وال استریت امروز (26 شهریور) با رشد مواجه شدند و بازار سهام «نزداق» به کمک افزایش ارزش در بخش فناوری، پس از کاهش چهار ارزش خود، توانست روند صعودی را در پیش بگیرد. روزهای متوالی . با این حال، بازار سهام نزدک با افزایش قابل توجهی در ارزش همراه نشد زیرا سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار تورم در ماه اوت بودند. کاهش ارزش اوراق بهادار خزانه داری آمریکا باعث افزایش ارزش سهام نیز شده است.

در بخش فناوری که با رشد همراه بود، ارزش سهام شرکت “مایکروسافت” بیش از یک درصد و شرکت “اپل” یک درصد افزایش یافت. به دنبال دستور پکن به مقامات مبنی بر عدم استفاده از گوشی های اپل، انتظار می رود درآمد اپل در سال جاری 4 درصد کاهش یابد.

بخش فناوری اطلاعات «SNDP 500» پس از کاهش 2.9 درصدی با 0.5 درصد افزایش ارزش مواجه شده است. یازده بخش صنعتی SNDP 500 نیز به لطف افزایش قیمت نفت خام، ارزش خود را افزایش دادند. افزایش قیمت نفت خام باعث آشفتگی در بازار شده است زیرا این نظر به وجود آمده است که ایالات متحده نتوانسته تورم را مهار کند.

«شاخص میانگین صنعتی داوجونز» 98.01 واحد رشد کرد و به 34598 واحد رسید. شاخص SNDP 500 بیش از 12 واحد رشد کرد و به 4463 واحد رسید. علاوه بر این، «شاخص ترکیبی نزدک» بیش از 53 واحد رشد کرد و به 13801 واحد رسید.

نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم به دنبال افزایش قیمت نفت، داده‌های بهتر از انتظار بخش خدمات ایالات متحده و کاهش نرخ هفتگی بیکاری، این نگرانی را ایجاد کرده است که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

اطلاعات مربوط به «شاخص قیمت مصرف کننده» آمریکا 22 سپتامبر منتشر می شود و تصمیم بعدی بانک مرکزی آمریکا در مورد تغییرات نرخ بهره در 29 سپتامبر اعلام می شود.

از سوی دیگر، اظهارنظرهای متفاوت مقامات بانک مرکزی آمریکا، پیش بینی تغییرات نرخ بهره را دشوار کرده است.