به گزارش اخبار اقتصادی، تجار می گویند سیاست کاهش تنش جمهوری اسلامی باعث خروج خریداران از بازار شده است. به قول خودشان با این حساب ترمز می کنم قیمت دلار کشیده شده و بازار راکد شده است. قیمت دلار در نیمه اول جلسه خبر مهم روز سه شنبه را شنیدیم که تکذیب شد و سخنان سخنگوی وزیر امور خارجه قطر مبنی بر احتمال دستیابی به تفاهمات جدید بین ایران و آمریکا. افزایش یافت و همچنین سفر فرزین رئیس بانک مرکزی به دوحه کاهش یافت.

قیمت دلار هرات روز چهارشنبه با 49 هزار و 170 تومان شروع شد که زیر سقف حمایتی 49 هزار و 200 تومان بود و با کاهش به مرز پایین 49 هزار و 50 تومان رسید و از این حوزه حمایت شد و در پایان بازار، به قیمت صبح زود بازگشت. اما این پایان کار نبود. دلار هرات روز چهارشنبه از مقاومت 49 هزار و 200 تومانی عبور کرد و تا مقاومت میانی 49 هزار و 370 تومان صعود کرد.

قیمت دلار سلیمانی روز چهارشنبه کانال 49 را در نیمه اول با کاهش از دست داد و پس از افزایش در هرات به این کانال بازگشت. بازار ارز هرات افزایش یافت در حالی که قیمت در پس زمینه افزایش یافت. دلار سلیمانی او دست به دست نشد و روز چهارشنبه را با نرخ 49 هزار و 180 تومان پشت سر گذاشت.

خبرهای خوب در نیمه دوم برگشت. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره سخنان امیرعبداللهیان درباره ابتکار ژاپن برای احیای مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت که وی از این ابتکار خاص اطلاعی ندارد و مطمئن نیستم منظور این اظهارات چیست. . علاوه بر این، در نیمه دوم نشست روز چهارشنبه، آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. تحریم های جدید مرتبط با ایران افراد در چین و نهادهایی در ترکیه، امارات متحده عربی و هنگ کنگ را هدف قرار می دهد.

معامله گران فنی معتقدند که اگر قیمت دلار امروز بالای خط حمایت 49 هزار و 200 تومان ممکن است به سمت مقاومت 49 هزار و 400 تومان پیشروی کند. در غیر این صورت ممکن است قیمت دلار حمایت کف کانال 49 هزار تومانی را محک بزند. گروهی از تجار به دلیل عدم رعایت قیمت. دلار سلیمانی با دلار هرات پشت پرده را باور می کنند قیمت دلار شل می شود. در مقابل، گروهی از بازرگانان معتقدند بازار ارز هرات روز چهارشنبه تعطیل است و توافقات برای امروز است و این مشکل قابل حل است. بازار ارز در ساعات اول نوسان دارد.

به طور کلی با توجه به این که قیمت سکه و طلای مذاب بیش از دلار کاهش یافته است و این دو بازار به مرزهای حمایتی میان مدت رسیده اند، بازار در نقطه بحرانی قرار دارد.