اکو ایران: قیمت دلار هرات برای دومین روز متوالی 48000 تومان در کانال ماندگار شد. بازار فارکس هرات در معاملات روز دوشنبه با قیمت 48 هزار و 650 تومان آغاز شد و با شروع نرخ درهم، کاهش یافت و به 48 هزار و 500 تومان رسید. قیمت درهم امارات با چت منفی 13460 تومان شروع شد و به 13520 تومان رسید که برابر با نرخ بسته روز یکشنبه بود.

با افزایش درهم، قیمت دلار در هرات نیز افزایش یافت و 48 هزار و 750 تومان بسته شد. نکته نرخ بازار در روز دوشنبه این بود قیمت دلار سلیمانیه پس از مدت ها از هرات پیشی گرفت و در کانال 49 هزار تومان معامله شد و دلالان می گفتند با این گرانی سلیمانیه لنگ می زند. برخلاف روزهای دیگر، تهران زیر قیمت هرات بود، روز دوشنبه بالای قیمت بود دلار هرات و در مرز 49 هزار تومان مذاکره شد. معامله گران دلیل این امر را کمبود دلار در بازار عنوان کردند.

روز دوشنبه سفر وزیر خارجه عمان به تهران مورد توجه تجار قرار گرفت و باز هم بازار منتظر نتیجه سفر البوسعیدی است. معامله گران می گویند عمان ترس مشروط بازار شده است و هر بار که خبری می شود یا فردی از عمان به تهران می آید دلار می ایستد. اما به طور کلی، اکثر معامله گران بر این باورند که نمودار و نرخ نشان می دهد که چند چیز در زمینه معامله وجود دارد. می گویند قیمت بالا نمی رود و دلار عمری برای رشد ندارد، نشان دهنده این است که این تفاهمات غیررسمی پله پله انجام می شود. به گفته آنها، اگر به تدریج اخبار مربوط به این معاملات منفی شود، می تواند تقاضا را به بازار بازگرداند.

البته خبر معامله نفت عراق و گاز ایران مورد توجه برخی از تجار بازار قرار گرفت و آنها گفتند که اگر آمریکا در مورد این معامله سکوت نکند، می تواند به بازار فارکس از بین بردن التهاب

به گفته نمودار نویسان، دلار در طول روز بین حمایت 48500 تومان و مقاومت 49500 تومان گیر کرده و در صورت از دست دادن حمایت می تواند تا 48300 تومان کاهش یابد، اما در صورت شکست مقاومت، قیمت دلار ابتدا سعی می کند از 49 هزار و 200 تومان عبور کند و اگر این اتفاق بیفتد، مقاومت مهم بازار 49 هزار و 600 تومان است.

تکنسین های بازار اطمینان می دهند که در خرداد ماه قیمت دلار کانال 48 هزار تومان تست شد اما نتوانست دوام بیاورد. به گفته آنها تنها در صورت تثبیت قیمت دلار به زیر 48 هزار و 500 تومان می توان شاهد شکاف کانال بود. تکنسین ها می گویند قیمت دلار در مثلث گیر کرده و اگر 47 هزار و 900 تومان شکسته شود، ممکن است شاهد تلاش برای شکستن قیمت باشیم، اما اگر قیمت از ضلع بالاتر خارج شود، دلار می تواند به محدوده 50 هزار تومان برگردد. برای طلای مذاب حمایت 9 میلیون و 850 هزار تومانی بسیار حائز اهمیت است. در واقع اگر بازار دلار و طلای مذاب بخواهند رشد کنند باید به ترتیب بسته های روزانه بالای 49600 تومان و 10250000 تومان داشته باشند.

در مجموع بر اساس شرایط بازار، معامله گران می گویند تا زمانی که اخبار سیاسی منتشر نشود، دلار دیگر روندی نخواهد داشت و در محدوده 49 هزار تومان متضرر می شود.

بازار ارز روز دوشنبه دو امتیاز داشت. یکی آن است قیمت یورو در بازار تهران کمتر از بازار جهانی معامله شد. تاجران می گویند که این نشان می دهد که در بازار ما یورو بیشتر از دلار است و یکی از دلایل آن حرکت مهاجران افغان به اروپا است.

نکته دوم بازار فارکس شدت خرید و فروش بسته های دلاری سری جدید است. دلیل چنین اتفاقی جشن عروسی قبل از محرم بود. گفتند با فرا رسیدن ماه محرم، فروش اسکناس دلار تمام می شود.