به گزارش اخبار اقتصادی، آتش جنگ بین حماس و اسرائیل که از 15 اکتبر سال جاری شعله ور شد، روز به روز شدت بیشتری می گیرد و همین امر باعث شده است که بیشتر بازارهای ملی و جهانی به ویژه قیمت اونس طلا افزایش یابد. ، جهش قابل توجهی را تحت تأثیر رویدادهای اخیر در خاورمیانه ثبت کند.

از گذشته تا کنون، هر زمان که جنگ و تنش بوده، طلا یکی از آخرین پناهگاه های امن سرمایه گذاران بوده است. سرمایه گذاری در طلا یکی از روش های محبوب و مقاوم در برابر تورم و کاهش ارزش است. طلا دارای قدرت خرید پایدار، نقدینگی بالا، قیمت جهانی و ارزش ذاتی است.

در حال حاضر، همانطور که در خبرها آمده، اسرائیل اعلام کرده است که پیاده نظام و تانک های خود را در داخل نوار غزه مستقر کرده و قصد دارد علاوه بر جنگ هوایی، عملیات زمینی را نیز آغاز کند. تحت این شرایط؛ تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که در صورت تاریک شدن شرایط ژئوپلیتیکی، احتمال رسیدن قیمت طلا به سطح 2000 دلار در سال جاری بسیار زیاد است.

از این حیث قیمت هر اونس طلا که در روز آغاز درگیری بین نیروهای فلسطینی و اسرائیلی (15 اکتبر) حدود 1830 دلار معامله می شد، اکنون با 100 دلار افزایش به 1930 دلار رسیده است. از آنجایی که قیمت جهانی طلا یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه در بازار داخلی ایران است، فعالان بازار گفتند: جهش قیمت طلا ممکن است بازار داخلی سکه را تا مقطعی جذاب کند و بر سطح تقاضا تاثیر بگذارد. در بازار فعلی

در شرایط فعلی اگرچه برخی از معامله گران سکه احتمال افزایش قیمت طلا در بازار سکه را انتظار دارند، اما گروهی دیگر معتقدند اهرم تاثیرگذار بر بازار سکه قیمت دلار است. به گفته آنها، اگر نرخ دلار مانند قیمت طلا به رشد خود ادامه دهد، مسیر افزایش قیمت ارز آسان تر خواهد شد. با این حال، بازارساز با بمباران اخباری مبنی بر انتشار ارزهای قفل شده و اخبار درمانی سعی در مهار نوسانات ارزی و کنترل قیمت دلار داشت.

البته لازم به ذکر است که علاوه بر عوامل مذکور، در هفته آتی، در تاریخ 26 اکتبر (زمان لغو تحریم های موشکی ایران بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت) نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. معامله گران فارکس و سکه و احتمالاً بازار تحت تأثیر اخبار جنگ قرار خواهند گرفت. تاپیک نیز نیمه نمایشی خواهد داشت.

قیمت ارز روز جمعه در سطح مقاومتی 28 میلیون و 800 هزار تومان فروخته شد. کارشناسان فنی می گویند احتمالا در اولین روز هفته معامله گران ارز برای عبور از مرز 29 میلیون تومان تلاش خواهند کرد و در صورت عبور از این سقف، احتمال افزایش قیمت فلز گرانبهای ملی به نیمی از 29 میلیون تومان وجود دارد. کانال توماس

در غیر این صورت، اگر به هر دلیلی سکه در زیر پای سکه شل شود، ممکن است سکه تا وسط کانال 28 میلیون تومانی و به تدریج به ابتدای کانال مذکور بازگردد.